راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بزرگداشت روز جهانی طراحی در «هندسه‌ی خانه» با حمایت پی‌پینگ برگزار می‌شود

رویداد «هندسه‌ی خانه» به مناسبت روز جهانی طراحی، پنجشنبه 8 اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۱ الی ۱۵ به همت آکادمی پی‌پینگ و با حضور جمعی از سخنرانان مطرح این حوزه برگزار می‌شود.


زنده‌باد طراحی


روز جهانی طراحی که از سال 1995 جشن گرفته می‌شود، یادآور تأسیس شورای بین‌المللی دیزاین در 27 آوریل 1963 است. طراحان سراسر جهان این روز را جشن می‌گیرند و با برگزاری رویدادهای مختلف، به بررسی طراحی به‌عنوان ابزار و هنر نشسته و درک خود از مسائل را به اشتراک می‌گذارند.

مریم گودرزی، دبیر اجرایی رویداد و مدیر آکادمی پی‌پینگ، در خصوص عنوان «هندسه‌ی خانه» اذعان داشت: «پیش‌ازاین، نگاه طراحان همواره با حضور درصحنه تعریف و نگرشی کل‌نگر همراه بود، اما اکنون باگذشت دو سال از پاندمی و رواج دورکاری در خانه، دریچه‌های نگاه متفاوتی به روی طراحان بازشده و نوع نگاه آن‌ها را به سمت جزئی‌نگری سوق داده است. رویداد «هندسه‌ی خانه» نیز با الهام گرفتن از این موضوع، بر آن است تا با حضور جمعی از متخصصین این حوزه، به بررسی تأثیرات این ‌اتفاق بر دنیای طراحی و هم‌چنین، رویکرد طراحان در مواجهه با اتفاقاتی ازاین‌دست در آینده را بررسی نماید.»


پنل اول: معلق ماندن در دوران گذار


موضوع روز جهانی طراحی سال 2022 به انتخاب این شورا،”Suspended in Transition” تعیین‌شده است. آیکو-دی چرایی این نام‌گذاری را این‌گونه توضیح داده است: «روش‌های قدیمی دیگر برای هدف مناسب نیستند، این در حالی است که راه‌های جدید نیز هنوز خلق نشده‌اند. ما خودمان را در این فضای برزخ گونه می‌یابیم. هم‌زمان اقدام نیز فوری به نظر می‌رسد. علیرغم اینکه «معلق» و «در حال گذار» بودن می‌تواند منجر به اضطراب گردد، زمینه‌ساز ظهور رشد نیز هست. حال سؤال اینجاست که آیا معلق ماندن در دوران گذار، بهترین مکانی است که ما را در معرض فرصت‌های طراحی سازنده، قرار می‌دهد؟».

در پنل اول رویداد، این افراد به گفتگو در این اختصاص خواهند پرداخت:

  • مجری: علیرضا نیکوکار، دبیر علمی رویداد، مبلغ و استراتژی است مدیریت تجربه و مربی چابکی         
  • سخنران: صالح برادران امینی، مدیرعامل آژانس دیزاین دیگرگون                                                         
  • سخنران: حامد بیدی، مدیرعامل کارزار                                                                           
  • سخنران: کاوه یزدی فرد، بنیان‌گذار آژانس دیزاین نوآوری کوالیا                                                         
  • سخنران: رامین خطیبی، بنیان‌گذار استودیو دیزاین                                                                        

پنل دوم: زمانی برای «ریبرندینگ»


«ریبرندینگ» یعنی بازطراحی؛ جایی که برندها دست به تغییر لوگو، شعار، چشم‌انداز، مأموریت، ارزش‌ها، نام، مخاطبان هدف یا بازار خود می‌زنند تا ضمن مرتبط ماندن، بتوانند مخاطبان جدیدی را جذب نموده و در میان رقبا برجسته شوند. در همین راستا، پنل دوم رویداد نیز با حضور متخصصین این حوزه به چالش‌های این فرآیند، اهمیت، انواع، بهترین زمان و نحوه پیاده‌سازی آن خواهد پرداخت:

  • مجری: علیرضا تهرانی، پروداکت دیزاینر کارزار                                       
  • سخنران: خیام عسگری، مؤسس و مدیر مدرسه بازاریابی تهران                                   
  • سخنران: یوسف شیروانیان، مشاور استراتژی برند شاپرک آبی                        
  • سخنران: نگار پورشعبان، مدیر تجربه مشتری تپسی                                   
  • سخنران: سارا آقا کوچکیان، پروداکت دیزاین چپتر لید باسلام                                    

حضور در برنامه برای علاقه‌مندان رایگان است. برای ثبت‌نام، کافی است به سایت رویداد به نشانی زیر مراجعه نمایید:

ارتقای آگاهی و دانش در اکوسیستم نوآوری، مسئولیت اجتماعی پی پینگ در بخش آموزش است؛ از همین رو، آکادمی پی پینگ با برگزاری رویدادهای آگاهی‌بخش، بزرگداشت مناسبت‌های جهانی را در دستور کار خود قرار داده است. بزرگداشت روز آزادی نرم‌افزار 2021 با بیش از 600 شرکت‌کننده و 8 سخنران از چهار کشور جهان نیز در راستای مسئولیت اجتماعی مذکور است. شایان‌ذکر است که «کمپین من طراحم»، «آژانس دیزاین دیگرگون»، «دیزاین آکادمی»، «دیزاین استودیو»، «یوزر ایکس آکادمی»، «تهران IDF » و «آژانس دیزاین نوآوری کوالیا» به جمع حامیان این رویداد پیوسته‌اند.

منبع روابط عمومی پی‌پینگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.