راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کیپا چهارمین سال فعالیت خود را جشن گرفت / رونمایی از سایت و اپلیکیشن جدید در آینده نزدیک

27 فروردین 1401 شرکت کیپا چهارمین سال فعالیت خود در دنیای لندتک را به پایان رساند. این شرکت که اکنون در حوزه‌های متعددی ارائه‌دهنده خدمات اعتباری و اقساطی است، در طول این سال‌ها موفق شده مسیر رشد و پیشرفت مداومی را طی کند و هر سال با قرار دادن اهداف جدید و رؤیای به تحقق رساندن سبک زندگی بر پایه اعتبار برای هم‌وطنان کشور عزیزمان خدمت‌رسانی کند. کیپا ورود به پنجمین سال فعالیت خود را در حالی جشن می‌گیرد که در آستانه رونمایی از سایت و اپلیکیشن جدید خود در ماه آتی است. با رونمایی از این محصولات جدید، قدم بزرگی برای ایجاد سبک زندگی اعتباری برداشته خواهد شد و عده بیشتری از مخاطبان امکان استفاده از خدمات متعدد اقساطی و اعتباری را به دست خواهند آورد.


از سال 1397 شروع شد


به گزارش روابط عمومی کیپا، ایده ابتدایی کیپا سال 1397 با ارائه خدمات سلامت به‌صورت اقساطی شکل گرفت. سیدعلیرضا شفیعی و حمیدرضا غفاری، دو بنیان‌گذار این شرکت، با این ایده دست به کار و موفق شدند با تعدادی از کلینیک‌های دندان‌پزشکی برای ارائه خدمات اقساطی قرارداد ببندند. کم‌کم آوازه این خدمت جدید دهان‌به‌دهان پیچید و تعداد متقاضیان این خدمت روزبه‌روز افزایش یافت. این در حالی بود که کلینیک‌های بیشتری هم به کیپا اعتماد می‌کردند و با گذشت مدتی کیپا که آن زمان تحت نام گلوریت فعالیت می‌کرد، به‌عنوان بستری برای دریافت اقساطی خدمات دندان‌پزشکی معروف شد.

آشنایی با زیرساخت‌های لازم برای یک سامانه اقساطی به بنیان‌گذاران ایده گسترش سامانه خرید اقساطی و اعتباری را داد. امکان دریافت هرگونه خدمات یا خرید انواع کالاهای مورد نیاز به‌صورت اقساطی و اعتباری که در تمام نقاط دنیا روشی جاافتاده و کاربردی برای تهیه اقلام مورد نیاز است، در ایران مورد غفلت واقع شده بود. احساس نیاز به چنین سامانه‌ای در ایران از یک جهت و توانایی ایجاد زیرساخت لازم برای ایجاد این سامانه از سوی دیگر، به شکل‌گیری کیپا منتهی شد؛ کسب‌وکاری که تمرکز اصلی آن بر ایجاد یک بستر برای خرید اعتباری و اقساطی باشد و برای ایجاد یک سبک زندگی مبتنی بر اعتبار تلاش کند.

نتیجه تلاش‌های این چند سال پرشمار بوده که از آن جمله می‌توان به قرارداد با چهار بانک بزرگ کشور و ثبت بیش از 10 میلیون قسط اشاره کرد. همچنین تعداد قابل توجهی از مجموعه‌های بزرگ کشور مانند وزارت آموزش و پرورش، سازمان تأمین اجتماعی، بانک مهر ایران، رایتل، بانک دی و بانک رفاه کارگران از خدمات کیپا استفاده می‌کنند.


کیپا اکنون در چه مرحله‌ای است؟


کیپا علاوه بر حوزه‌های خدمات پزشکی و سلامت، حوزه‌های متعدد دیگری را برای خرید اقساطی و اعتباری مورد هدف قرار داد. یکی از این حوزه‌های موفق فروشگاه‌های زنجیره‎‌ای هستند. در حال حاضر کیپا با فروشگاه زنجیره‌ای جانبو، هفت و هایپر فامیلی همکاری دارد. به این صورت که متقاضیان می‌توانند با اعتبار ماهانه خود از این فروشگاه‌ها خرید کنند و با توجه به مبلغ خرید، ماهانه مبلغی را به‌عنوان قسط پرداخت کنند. در یک پروژه مشترک با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، کالاکارت خرید اقلام مصرفی عید نوروز با دوره بازپرداخت شش‌ماهه به متقاضیان ارائه شد و با استقبال خوبی نیز مواجه شد؛ اما کیپا همزمان در حال گسترش شبکه پذیرندگان یا همان فروشگاه‌های خرید اقساطی و اعتباری هم بود.

به علت وجود درخواست‌های متعدد برای ایجاد امکان خرید اقساطی در حوزه‌های دیگر، کیپا گسترش حوزه‌های خود را به‌صورت جدی پیگیری کرد. در نتیجه، در حال حاضر در حوزه‌های گردشگری، زیبایی و آرایشی، مد و پوشاک، بیمه، کالای دیجیتال، خانه و آشپزخانه، مبلمان و سرویس خواب و فرش، آموزشی و لوازم خانگی نیز فروشگاه‌هایی برای ارائه خدمات فروش اقساطی به کیپا اضافه شده است.

کیپا همزمان با شروع پنجمین سال فعالیت خود درصدد است تا نسخه جدید اپلیکیشن و سایت خود را آماده بهره‌برداری کند. به این ترتیب، هدف اصلی بنیان‌گذاران مبنی بر ترویج خرید اعتباری و امکان‌پذیر شدن آن برای همه، بسیار به تحقق نزدیک می‌شود. کیپا در نظر دارد برای مخاطبان خود، آسان‌ترین و دلپذیرترین تجربه خرید اقساطی را فراهم کند. به همین جهت، تنوع خدمات و فروشگاه‌ها، روش‌های متنوع خرید (حضوری یا آنلاین) و از همه مهم‌تر عدم نیاز به مراجعه حضوری و وجود ضامن را در اولویت خود قرار داده است.


مسیر آینده کیپا


کیپا با ورود به پنجمین سال فعالیت خود در نظر دارد با راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن جدید خود، خدمات متنوع‌تری را به جامعه هدف بزرگ‌تری ارائه کند. امکان دریافت تسهیلات و خرید اعتباری برای متقاضیانی که دسته‌چک دارند، یکی از برنامه‌های کیپا برای سال جدید کاری در نظر گرفته شده و علاوه بر آن، در نظر دارد با سازمان‌ها و مجموعه‌های بزرگ‌تر دیگری نیز همکاری خود را آغاز کند؛ اما هدف بزرگ تیم کیپا برای سال جدید تبدیل‌شدن به یک هلدینگ مالی بین‌المللی است تا کیف پول‌های اعتباری کیپا در تمام کشورها قابل استفاده باشد. تیم کیپا در پایان سالگرد چهارم تأسیس این شرکت دور هم جمع شدند و دستاوردها و پیشرفت‌های سال گذشته مرور شد تا با تلاش و انرژی مضاعف به سوی اهداف سال جدید حرکت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.