راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز تغییرات در بدنه صنعت بیمه / محمدمهدی عسگری، سرپرست پژوهشکده بیمه شد

با حکمی از سوی مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، محمدمهدی عسگری به‌عنوان سرپرست پژوهشکده بیمه منصوب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی طی حکمی محمدمهدی عسگری را به‌عنوان جانشین حمیدرضا کردبچه در جایگاه سرپرست پژوهشکده بیمه منصوب کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی در این حکم خواستار تبیین نقش و جایگاه پژوهشکده بیمه به‌عنوان واحد تحقیق و توسعه صنعت بیمه کشور از طریق انجام مطالعات و ارائه طرح‌های پژوهشی شد که ریشه در نیازها، کمبودها و چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت صنعت بیمه به‌عنوان بخش زیربنایی و لاینفک از اقتصاد کشور دارد.

در حکم رسمی مجید بهزادپور در انتصاب محمدمهدی عسگری به مقام سرپرست پژوهشکده بیمه آمده است: «نقشه‌راه باید به گونه‌ای باشد ‌که پژوهشکده بیمه ضمن اجرای برخی پروژه‌های تحقیقاتی، به طراحی، هدایت و نظارت بر امور مطالعاتی و پژوهشی که به مؤسسات تحقیقاتی داخلی یا خارجی معتبر واگذار می‌شوند، بپردازد.»

رئیس هیئت امنای پژوهشکده بیمه در بخش دیگری از این حکم بر تنظیم و ارائه برنامه راهبردی پژوهشکده در چهارچوب مأموریت‌ها، اهداف کلان، ظرفیت‌های پژوهشی مستقیم و غیرمستقیم، به همراه راهکارها و منابع مورد نیاز (اعتباری، سرمایه‌گذاری، نیروی انسانی و…) برای دستیابی به این اهداف تأکید کرد.


محمدمهدی عسگری کیست؟


محمدمهدی عسگری، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) است که پیش از این نیز در سال 1387 به مدت یک سال رئیس پژوهشکده بیمه بوده است.  او دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و اقتصاد و مدرک دکتری علوم اقتصادی (اقتصاد ریاضی) از دانشگاه امام صادق(ع) است. از سابقه پژوهش‌های بیمه‌ای سرپرست تازه پژوهشکده بیمه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • گذار از بیمه متعارف به بیمه اسلامی؛
  • بررسی فقهی الزام پیمانکاران نفتی به بیمه‌کردن چاه‌های نفت و گاز؛
  • تکافل از نظریه تا عمل؛
  •  بررسی فقهی اوراق بهادار بیمه‌ای (با رویکرد موضوع شناختی)؛
  • تحلیل نظری ساختار بیمه‌های عمر در نظام تکافل و بیمه‌‎های متعارف؛
  • مطالعه موردی حکم فقهی اوراق حوادث فاجعه‌آمیز (تحلیل سناریو)؛
  • بررسی جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد و بازار سرمایه ایران.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.