راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با اول‌پرداخت، بدون واسطه، هاست و دامین خارجی بخرید / نیاز به گمراه‌شدن نیست

بسیاری از ایرانی‌ها جهت ساخت یا توسعه سایت خود نیاز به خرید هاست و دامین خارجی دارند، اما در بیشتر اوقات، برای تهیه هاست یا دامین خارجی در مسیری اشتباه گام برمی‌دارند. به‌عنوان مثال خیلی از ایرانی‌ها متأسفانه بدون آنکه اطلاعی داشته باشند، دامین خود را از سایت‌های واسط ایرانی خریداری می‌کنند و در نتیجه دامین به‌طور رسمی به نام خودشان ثبت نمی‌شود و مدیریت دامین باید همیشه از طریق واسط صورت گیرد.

یا در زمینه خرید هاست خارجی نیز، از سایت‌های واسط ایرانی استفاده می‌کنند، در حالی که با حساب و اکانت شخصی خود این امکان را خواهند داشت که به‌راحتی از خدمات هاست خارجی استفاده کنند. جالب است بدانید که به‌عنوان یک خریدار، صاحب سایت یا یک توسعه‌دهنده سایت، می‌توانید با مدیریت و دسترسی کامل خودتان، مستقیماً از خدمات شرکت‌های مطرح بین‌المللی استفاده کنید.


خرید هاست و دامین خارجی با اکانت شخصی‌تان چه مزایایی دارد؟


به گزارش روابط عمومی اول‌پرداخت، وجود سایه تحریم‌های بین‌المللی باعث شده که بسیاری از ایرانی‌ها به خدمات شرکت‌های خارجی دسترسی نداشته باشند و برای تأمین نیازشان مجبور می‌شوند که هزینه بیشتری را بپردازند. شرکت‌های ارائه‌دهنده ‌هاست و دامین خارجی که به‌عنوان واسط عمل می‌کنند، هزینه‌های بیشتری را به کاربران ایرانی تحمیل می‌کنند.

به‌عنوان مثال اگر شما بخواهید دامینی با پسوند com یا org یا net و… خریداری کنید، بهتر است به‌طور مستقیم دامین را با نام خودتان و تحت مدیریت خودتان تهیه کنید.

بهترین و باکیفیت‌ترین هاست‌سرورها را می‌توان از شرکت‌های خارجی معتبر ارائه‌دهنده ‌هاست که اکثراً مربوط به کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، هلند و… هستند، خریداری کرد. کافی است شما مستقیماً پرداخت ارزی برای خدمات این شرکت‌ها انجام دهید؛ پس به‌راحتی به مجموعه کاملی از امکانات این شرکت‌ها دسترسی خواهید داشت و سایت شما هم کارآمدتر و پرسرعت‌تر خواهد بود. جالب است بدانید که امکان استفاده از CDN‌های مطرح دنیا هم برای شما وجود دارد.

مهم‌ترین مزایای خرید هاست و دامین خارجی به‌صورت مستقیم (بدون واسطه) شامل موارد زیر است:

  • امنیت و مدیریت کامل سایت شما:

 تمام مدیریت و اطلاعات سایت شما در کنترل‌تان خواهد بود.

  • کاهش هزینه‌ها:

کاملاً مسلم است که شرکت‌های واسط ایرانی بابت خدمات خارجی خود، هزینه سنگین‌تری از شما طلب می‌کنند، اما شما با پرداخت ارزی به‌صورت مستقیم، این امکان را خواهید داشت که هزینه کمتری متقبل شوید.

  • استفاده از خدمات پشتیبانی خارجی پیشرفته:

مسلماً خیلی اوقات ممکن است سایت شما دچار مشکل شود یا نیاز به راهنمایی‌هایی در رابطه با تنظیمات سایت خود داشته باشید. شرکت‌های خارجی با تیم پشتیبانی بسیار حرفه‌ای که دارند، می‌توانند تمام نیاز‌های سایت‌تان را در کل هفته و ۲۴ ساعت روز تأمین کنند.

  • پنل‌های کاربری یا کنترل پنل‌های پیشرفته:

تقریباً همه سایت‌های معتبر خارجی، مدرن‌ترین کنترل‌ پنل‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند و پنل‌های کاربری هم از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار است.

  • استفاده از تخفیف‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی:

سایت‌های خارجی ارائه‌دهنده ‌هاست و دامین، در مناسبت‌های مختلف، تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند که اگر مستقیماً از این سایت‌ها خریداری کنید، شما هم می‌توانید از این تخفیف‌ها بهره‌مند شوید.


ایرانی‌ها از کدام سایت‌‌ها و شرکت‌های خارجی بیشتر استفاده می‌کنند؟


شرکت‌ها و سایت‌های خارجی معتبر دنیا که خدمات فروش دامین و هاست‌سرور را ارائه می‌دهند، بسیار زیاد هستند؛ اما در اینجا چند مورد از محبوب‌ترین‌هایی را که ایرانی‌ها استفاده می‌کنند و مشکلی با آن نداشته‌اند، معرفی می‌کنیم:

سایت‌های خرید دامین:

  • Namecheap
  • Onlinenic
  • Dynadot
  • Versio

سایت‌های خرید هاست:

  • Hostinger
  • A2hosting
  • GreenGeeks
  • Easywp (هاست تخصصی برای سایت‌های وردپرسی)

سایت‌های خرید هاست‌سرورهای اختصاصی:

  • Hetzner
  • DigitalOcean
  • Worldstream

سایت‌های خرید و اجاره سرور مجازی

  • RackNerd
  • Hetzner
  • DigitalOcean

سایت‌های خرید CDN:

  • Cloudflare
  • Supersonic CDN

نحوه خرید مستقیم هاست و دامین خارجی با اکانت شخصی


برای استفاده از خدمات سایت‌های خارجی بدون واسطه، شما باید ابتدا بر اساس نیازتان، خدمات این سایت‌ها را ارزیابی کنید. به‌عنوان مثال اگر قصد استفاده از یک هاست اشتراکی ویژه وردپرس را دارید، سایت Easywp می‌تواند عالی باشد. همه سایت‌ها معمولاً چندین پلن فروش دارند که شما باید تک‌تک آنها را بررسی کنید.

در ادامه، در سایت مورد نظر ثبت نام کنید، (ترجیحاً آدرس را خارج از ایران بنویسید). همچنین پلنی را که می‌خواهید خریداری کنید، انتخاب کنید و به سبد خرید خود بیفزایید.

در آخرین مرحله، شما باید با پرداخت ارزی هزینه این خدمات را بپردازید. این سایت‌ها درگاه‌های پرداخت متنوعی دارند از جمله PayPal یا ویزاکارت و مسترکارت یا آمریکن‌اکسپرس و… . شما کافی است به سایت اول‌پرداخت (Avalpardakht) مراجعه کرده تا با پرداخت ریالی، پرداخت ارزی در سایت مورد نظر شما توسط کارشناسان مجموعه اول‌پرداخت به‌سرعت انجام گیرد.

همان‌طور که متوجه شدید، برای خرید هاست و دامین خارجی شما به هیچ عنوان به واسطه نیاز نخواهید داشت و با نام و اکانت خودتان می‌توانید به این خدمات دسترسی کامل داشته باشید.

3 دیدگاه
  1. ناهید خسروی نجف‌آبادی می‌گوید

    مستر کارت ویزا کارت برای چه خدماتی بکار میرود

  2. علی امیری می‌گوید

    اول پرداخت بابت پرداخت ارزی که انجام ميدن فاکتور رسمی ميدن؟

  3. سعید می‌گوید

    سلام از مشکلات کار کردن با این شرکت هایی که اشاره کردید اطلاع دارید ؟ تمام این شرکت ها ایران رو تحریم کردن و به محض اطلاع از هویت ایرانی سرویس رو مسدود میکنن ضمنا تو بحث پشتیبانی باید کاربر مسلط به زبان انگلیسی و مفاهیم فنی پایه باشه تا بتونه با پشتیبانی ارتباط برقرار کنه و مشکلاتش رو پیگیری کنه صرفا خرید مطرح نیست دامنه ها و اطلاعات خیلی از کاربرا با همین ساده انگاری از بین رفته قبل از گذاشتن مطلب تحقیق کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.