راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه برای خرید اقساطی با ازکی‌وام، اعتبار دریافت کنیم؟ / معرفی انواع طرح‌های اعتباری ازکی‌وام

همانطور که اکنون در فرایندهای پرداختی، می‌توان در لحظه پول انتقال داد و قبض‌های خود را پرداخت کرد، بازار لندتک نیز نسبت به چند سال اخیر پابه‌پای فناوری‌های جدید در حال رشد است. اگر تا همین چند سال گذشته، بانک‌ها تنها نهادهای مالی بودند که از طریق فرایندهای سنتی به افراد تسهیلات ارائه می‌دادند، اکنون فاصله خرید تا خواستن کوتاه‌تر از آنچه فکر می‌کنیم شده است.

به گزارش روابط عمومی ازکی‌ وام، رسالت این کسب‌وکار در خلق راهکارهای نوآورانه در حوزه اعتباردهی هم همین است که تمام افراد بتوانند به سادگی و به‌سرعت نیاز خود را از میان طرح‌های اعتباری متنوع انتخاب کنند. درواقع امکان مقایسه طرح‌های گوناگون برای آن‌ها فراهم باشد تا متناسب با شرایط خود هر یک از طرح‌ها را برگزینند.

کاری که ازکی‌وام انجام می‌دهد ارائه اعتبار به افراد و سازمان‌هاست تا آن‌ها بتوانند تجربه متفاوتی از سادگی را در خرید اقساطی کالا به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به ضامن از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام داشته باشند.

ازکی‌وام در این مسیر تاکنون توانسته انواع طرح‌های اعتباری را برای افراد و سازمان‌ها اجرایی کند:

  • طرح حکمت (۲۵ میلیون تومانی)
  • طرح پایا (۵۰ میلیون تومانی)
  • طرح خرید اعتباری ازکی-تالی

برای دریافت اعتبار چه مراحلی طی می‌کنیم؟


دریافت اعتبار از طریق ازکی‌وام و خرید اقساطی در همه طرح‌های موجود پنج مرحله دارد؛ ثبت‌نام در سایت ازکی‌وام و انتخاب طرح موردنظر، اعتبارسنجی، واردکردن مدارک لازم، دریافت اعتبار و خرید خدمت یا کالا از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام.

در قدم اول، افراد با شماره تماسی که به نام خودشان است، وارد پنل کاربری می‌شوند. پس از ورود طرح اعتباری مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و اعتبارسنجی می‌شوند. پس از تأیید اعتبارسنجی نوبت به تکمیل ثبت‌نام می‌رسد.


مراحل دریافت اعتبار در طرح حکمت


افرادی که قصد دارند با دریافت اعتبار تا ۲۵ میلیون تومان به‌صورت اقساطی خرید کنند و هزینه را در بازه‌های زمانی ۶، ۹ و ۱۲ ماهه بپردازند، طرح حکمت گزینه مناسبی است. افراد برای دریافت این اعتبار مراحل زیر را طی می‌کنند:

  • بارگذاری مدارک هویتی (تصویر کارت ملی و شناسنامه)
  • بارگذاری یک برگ چک صیادی که به نام فرد است
  • بارگذاری مدارک شغلی در صورت تأیید اعتبارسنجی
  • تماس کارشناسان ازکی‌وام و تأیید احراز هویت شغلی
  • تحویل برخی مدارک و امضای قرارداد (در تهران، البرز و مشهد نماینده ازکی‌وام با مراجعه به مکان و زمان منتخب فرد مدارک را دریافت می‌کند و در سایر استان‌ها افراد از طریق پست مدارک را ارسال می‌کنند)

حالا زمان دریافت اعتبار و خرید اقساطی است. حداکثر پس از سه روز بعد از تکمیل مدارک، اعتبار به حساب فرد اضافه می‌شود. پس از آن فرد کالا یا کالاهایی را که برای خرید در نظر دارد، از فروشگاه‌های متنوع ازکی‌وام انتخاب و از طریق درگاه پرداخت اعتباری ازکی‌وام آن‌ها را به صورت اقساطی تهیه می‌کند. پرداخت اقساط نیز یک ماه پس از خرید آغاز می‌شود.


مراحل دریافت اعتبار در طرح پایا


در طرح پایا افراد می‌توانند از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کنند. علاوه بر سقف اعتبار از تفاوت‌های دیگر این طرح با طرح قبلی می‌توان به افزایش مدت‌زمان بازپرداخت اشاره کرد؛ افراد می‌توانند اقساط این اعتبار را در ۱۲ و ۱۸ ماه پرداخت کنند. مثل همیشه هیچ نیازی به ضامن وجود ندارد و تنها کافی است یک برگ چک صیادی جدید (بنفش‌رنگ) به‌عنوان ضمانت ارائه شود.

از دیگر ویژگی‌های طرح پایا این است که تمامی گروه‌های شغلی می‌توانند برای دریافت اعتبار اقدام کنند. درواقع افرادی که در کسب‌وکارهای خدماتی مانند آرایشگاه‌ها، کافی‌نت‌ها، خرازی‌ها، مشاوران املاک، تاکسی‌سرویس‌ها یا مشاغل روستایی فعالیت می‌کنند می‌توانند تنها با ارائه‌ جواز کسب، مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. کارمندان نیز فقط ملزم به ارائه‌ فیش حقوقی یا گواهی اشتغال هستند.

بنابراین برای دریافت اعتبار در این طرح به مدارک زیادی نیاز نیست. داشتن چک صیادی جدید و یکی از مدارک احراز شغل تنها مواردی است که برای دریافت اعتبار ۵۰ میلیون تومانی مورد نیاز است.

لازم به ذکر است افرادی که قصد دریافت اعتبار از هر یک از طرح‌ها را دارند می‌توانند از پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت ازکی‌وام اقدام کنند.


خرید نیازهای روزمره با طرح ازکی‌تالی


«الان بخر، بعداً پرداخت کن». این جمله نام یک مدل کسب‌وکاری است که در جهان به‌عنوان روش BNPL شناخته می‌شود. هرچند در ایران این روش هنوز جایگاه زیادی میان روش‌های دیگر پرداخت ندارد، اما برخی کسب‌وکارهای نوپای حوزه اعتباردهی این خدمت را برای رفاه بیشتر مشتریان خود فراهم کرده‌اند. ازکی‌وام نیز اخیراً در طرح جدید خود به نام «ازکی‌تالی» این خدمت را برای رفع نیازهای روزمره در زمینه بیمه، بلیط هواپیما، تور، پوشاک، زیورآلات و هر‌آنچه را که افراد نیاز دارند ایجاد کرده است.

نحوه دریافت اعتبار در این طرح به این صورت است که افراد پس از ثبت‌نام و اعتبارسنجی در سایت ازکی‌وام بدون نیاز به ضامن اعتباری تا سقف ۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند و از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام خرید خود را انجام می‌دهند. پس از آن به مدت یک‌ماه فرصت دارند هزینه آن را بدون هیچ سودی بپردازند.


خرید بیمه اقساطی، بدون سود و کارمزد؛ راهکاری که به‌زودی ارائه می‌شود


ازکی‌وام در راستای ساده‌سازی فرایند خرید بیمه درصدد است خرید بیمه اقساطی را برای کاربران خود بدون سود و کارمزد و تنها با ارائه سفته الکترونیکی فعال کند. در این صورت افراد می‌توانند بیمه خود را به‌صورت اقساطی در ازکی‌وام خریداری کنند و هزینه آن را در اقساط بلندمدت بپردازند. از شرایط دریافت بیمه به‌صورت اقساطی این است که افراد نیازی به ارائه چک یا مدارکی جهت تضمین ندارند و تنها نیاز است که سفته الکترونیکی ارائه دهند.

این کسب‌وکار همواره در تلاش است که در حوزه اعتباردهی در کنار دیگر بازیگران این عرصه به توسعه خدمات بیشتر بپردازد و عمق فعالیت خود را به‌منظور ساده‌سازی فرایندهای اعتباردهی برای افراد بیشتر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.