راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون وزیر اقتصاد: مدیریت بانک سپه در فرایند ادغام بانک‌ها بی‌نظیر بود

سیدعباس حسینی، معاون وزیر اقتصاد در خصوص ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه گفت: «مدیریت بانک سپه در فرایندهای ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه بی‌نظیر بود.»

معاون وزیر اقتصاد در خصوص ارزیابی عملکرد بانک سپه در حضور مدیران بانک بیان کرد: «به سرانجام رساندن بدون‌ حاشیه و کم‌چالش این طرح ملی توسط مجموعه مدیران و کارکنان بانک سپه همزمان با انجام امور جاری بانک ستودنی است. به‌دلیل شرایط حاکم بر بانک سپه بعد از ادغام، باید طی چند سال آینده طبق توافق ۳۱بندی ادغام به این بانک خط اعتباری بدون سود اعطا شود و در ارائه تسهیلات تکلیفی توجه ویژه‌ای به این بانک شود.»

گفتنی است اجرای پروژه مهاجرت داده‌های بانک سپه به کربنکینگ جدید که به‌جرئت می‌توان آن را بزرگ‌ترین پروژه فناوری اطلاعات در تاریخ بانک‌های ایران نامید، به داتین واگذار و از اسفند 1397 با امضای قرارداد میان بانک سپه و این شرکت رسماً آغاز شد. مهم‌ترین گام اجرایی این پروژه پس از گذشت 15 ماه، ۱۹ تیرماه 1399 برداشته شد. از مردادماه 1400 تا بهمن همین سال هم فرایند ادغام پنج بانک در این بانک به طول انجامید.

او در پایان با اشاره به صنعت بانکداری کشور گفت: «در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات برای تسهیل امور کسب‌وکارها و همچنین تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق ابزارهای مختلف مالی نظیر برات الکترونیکی با پشتیبانی امضای دیجیتال، اقدامات مطلوبی انجام شده که بانک‌ها باید در استفاده از این ابزارها تلاش بیشتری کنند.»

به گفته او، هر تحولی که به نفع مردم باشد و استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت بانکداری که به خدمت‌رسانی ارزان، سریع و آسان به مشتریان منجر شود، مورد حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.