راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چارچوب محیط آزمون تنظیم‌گری (سندباکس) بانک مرکزی تصویب شد

چارچوب نظام محیط‌‌ آزمون تنطیم‌گری بانک مرکزی (سندباکس) با استناد به مواد (10) و (11) قانون پولی و بانکی کشور و با عنایت به مصوبه جلسه شماره 88 کمیسیون عالی تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی توسط هیئت عامل بانک مرکزی تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، هیئت عامل این بانک با استناد به مواد (10) و (11) قانون پولی و بانکی کشور و با عنایت به مصوبه جلسه شماره 88 کمیسیون عالی تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی در خصوص دستورالعمل ایجاد نظام مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون تنظیم‌گری کسب‌وکارهای نوآورانه در فضای مجازی و در راستای اجرایی کردن مصوبه هیئت دولت و تسهیل تنظیم‌‌گری برای کسب‌وکارهای ارائه‌کننده خدمات و محصولات پولی، بانکی و مالی نوآورانه، چارچوب نظام محیط‌‌ آزمون تنطیم‌گری بانک مرکزی را مورد بررسی و تصویب قرارداد.

در این چارچوب، شورای راهبری بالاترین رکن نظام محیط آزمون تنظیم‌‌گری بانک مرکزی معرفی شده است که مسئولیت سیاست‌گذاری، هدایت و راهبری این محیط آزمون را بر عهده دارد.

حمایت از ایده‌های نوآورانه؛ تسهیل و تسریع در عملیاتی شدن محصولات و خدمات نوآورانه در صنعت بانکداری، بهینه‌سازی فرآیند تنظیم‌گری و مقرره نویسی برای فناوری‌های نوین مالی (فین‌تک‌ها) از جمله مزایای راه‌اندازی این سندباکس به شمار می‌رود.

مطابق این چارچوب، فناوران مالی می‌توانند طرح‌های نوآورانه خود را برای حضور در سندباکس به دبیرخانه شورای راهبری ارسال کنند و در صورت احراز شرایط تعیین‌شده وارد محیط آزمون شوند.

گفتنی است، شرکت ملی انفورماتیک به عنوان متولی ایجاد، اجرا و پایش سازوکارها و فرآیندهای این محیط معرفی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.