راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی رشد سریع گروه حصین در همایش IMI100

حصین در سال 1383 توسط جمع کوچکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف تشکیل شد و اکنون به هلدینگی با جمعیت 600 نفره تبدیل شده‌ است. این هلدینگ فعال در حوزه آی‌تی، 10 شرکت زیرمجموعه دارد و طی سه سال متوالی جزء 500 شرکت برتر ایران بوده است. افزون بر اینکه در رتبه‌بندی 500 شرکت برتر توسط سازمان مدیریت صنعتی در سال 1400 (IMI100)، موفق به کسب رتبه اول از نظر رشد سریع شد و جایگاه 178 را در میان 500 شرکت برتر کشور کسب کرد. 

روند بهبود رتبه شرکت حصین در سه سال اخیر به شرح نمودار ذیل است:

ارزش‌های محوری حصین:

  • صداقت
  • سلامت مالی
  • خوش‌تعاملی، نگاه برابر و متواضعانه
  • سخت‌کوشی و فعال‌بودن

شرکت‌های گروه حصین:

شرکت‌های گروه حصین در زمینه تولید و شخصی‌سازی کارت هوشمند، توسعه و بومی‌سازی راهکارهای موبایلی، توسعه راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بانکی، امنیت، پلتفرم کتاب‌خوان، فروشگاه اپلیکیشن اندرویدی، فروشگاه آنلاین دستگاه‌های الکترونیک، پلتفرم آنلاین باربری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط فعال هستند. همچنین سه استارتاپ آسانیسم، ویلرنو و اسمارت مدیکو جزء سرمایه‌گذاری‌های اخیر گروه حصین هستند.

شرکت‌های زیرمجموعه حصین شامل حصین‌گستر، رادین، فخیم، مایکت، مگنت، طاقچه، ترابرنت، گوشی‌شاپ، آلین و اکسون  است که در تایم‌لاین ذیل مشاهده می‌کنید:


اهم توانمندی‌های فنی و عملیاتی منحصربه‌فرد حصین


  • ارائه تنوع گسترده‌ای از راهکارها و محصولات IT به‌طوری‌ که بالغ‌ بر 90 درصد ایرانی‌ها به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از مزایای محصولات و راهکارهای حصین بهره‌مند شده‌اند.
  • دانش فنی بالا و بیش از 17 سال تجربه عملیاتی در عرصه IT در مقیاس پروژه‌های کلان ملی
  • دسترسی گسترده به شبکه شرکا و تأمین‌کنندگان تجاری داخلی و بین‌المللی و صندوق‌هاى سرمایه‌گذارى خطرپذیر
  • جلوگیری از خروج ارز از کشور با توسعه و بومی‌سازی Iterative Incremental، راهکارهای مورد نیاز صنعت IT مانند توسعه سخت‌افزار امنیتی (HSM) بومی سربن و بومی‌سازی بخشی از سامانه ملی سوخت
  • تأمین زیرساخت فناوری اطلاعات برای مدیریت و نظارت بر کسب‌وکارهای B2C
  • توسعه، بهره‌برداری و نگه‌داشت خدمات نرم‌‌افزاری ارائه‌شده برای میلیون‌ها کاربر

رویکرد حصین جهت حفظ و ارتقای رتبه


توسعه حصین، همواره متکی بر نیروی انسانی متخصص و خلاق بوده است. گروه حصین با فراهم‌کردن شرایط مطلوب همکاری، همواره بر جذب، نگه‌داشت و جلوگیری از مهاجرت نخبگان تأکید دارد. گواه این امر، روند توسعه منابع انسانی گروه حصین است که بخش بزرگی از آن را نیروی جوان و دارای دانش فنی بالا تشکیل می‌دهد. در جدول ذیل روند مذکور را مشاهده می‌کنید:

از دیگر مواردی که موجب توسعه روزافزون شرکت حصین می‌شود، بهره‌وری هرچه بیشتر از توان منحصربه‌فرد در حوزه بومی‌سازی و توسعه نرم‌افزارهای موردنیاز کشور است که مهندسان خلاق مجموعه، گام‌های بزرگی در پیشبرد آن برداشته‌اند.

همچنین، توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه کمک به استارتاپ‌های نوپا و کمک به اشتغال‌زایی در نقاط مختلف کشور و به‌دور از مرکزگرایی، از دیگر سیاست‌های مجموعه است.

گروه حصین امیدوار است که با پیگیری و به سرانجام رساندن راهبردهای رشد و توسعه خود، افق جدیدی را جهت خودکفایی هرچه بیشتر کشور در حوزه فناوری اطلاعات و بهره‌گیری از نیروهای نخبه داخلی، رقم بزند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.