راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک‌ها حامی تازه اقتصاد سینمای ایران

حضور سرمایه‌گذاران خصوصی در زمینه تولید فیلم سینمایی می‌تواند مشکلات سینمای ایران را که همواره وابسته به بودجه دولتی بوده کاهش بخشد؟ یا این هم دردسری تازه برای سینمایی است که آسیب از هر سو متوجه آن می‌شود. در وضعیتی که مشکل عمده اغلب سینماگران به دست آوردن بودجه برای ساخت فیلم است، حمایت‌ بانک‌های خصوصی از آنها می‌تواند خون تازه‌ای را در رگ‌های اقتصاد سینمای ایران جاری کند البته ناگفته نماند که این ورود همراه با انتقاداتی از جانب برخی سینما‌گران نیز بوده است. در ادامه نام بعضی از فیلم‌هایی که با حمایت بانک‌های خصوصی در حال ساخته شدن هستند، آمده است:

نام فیلم یا مجموعه: شهر موش‌ها

کارگردان: مرضیه برومند

حامی مالی: بانک گردشگری (حامی اصلی) کرمان موتور، شرکت مینو و شرکت تاژ.

توضیحات: حضور مجموعه‌ای از این حامیان مالی در کنار هم است که موجب شده گروه تولیدکننده «شهرموش‌ها» بتوانند فضایی مناسب برای موش‌های داستان بسازند و بعد از یک پیش‌تولید کامل و فراهم کردن امکانات مورد نیاز این فیلم به مرحله فیلمبرداری برسد.

.

نام فیلم یا مجموعه: جدایی نادر از سیمین

کارگردان: اصغر فرهادی

حامی مالی: بانک پاسارگاد

توضیحات: یکی از سودمندترین حضور سرمایه‌گذاران غیردولتی در سینما، همکاری بانک پاسارگاد با اصغر فرهادی در ساخت فیلم اسکاری «جدایی نادر از سیمین» بود. به نظر می‌رسید این همکاری موفق بانک پاسارگاد را برای تداوم همکاری‌اش با سینما و سینماگران راغب‌تر کند، اما هنوز بعد از گذشت بیش از سه سال از همکاری قبلی،‌ خبری از تولید فیلم جدید از سوی این بانک منتشر نشده است.

منبع: کافه سینما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.