راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شاپرک به پرداخت‌یارها ابلاغیه داد / خریدوفروش وب‌مانی ممنوع شد

خریدوفروش با سیستم پرداخت جهانی وب‌مانی ممنوع شد. شرکت شاپرک روز سه‌شنبه 19 بهمن در ابلاغیه‌ای خطاب به پرداخت‌یارها، خریدوفروش وب‌مانی با استفاده از ابزارهای شبکه پرداخت را ممنوع اعلام کرد و خواستار مسدودسازی درگاه‌های آنها شد.

شاپرک در یک ابلاغیه با امضای سیدکاظم دهقان، مدیرعامل شرکت، ممنوعیت خریدوفروش وب‌مانی را اعلام کرد و تبعات عدم اجرای انتقال و اجرای ابلاغیه را متذکر شد.

در متن این ابلاغیه آمده است: «با استناد به دستور معاون اول رئیس‌جمهور و ابلاغ موارد از طرف بانک مرکزی به اطلاع می‌رساند، خریدوفروش وب‌مانی با استفاده از ابزارهای شبکه پرداخت ممنوع است. لذا ضرورت دارد ضمن ابلاغ فوری ممنوعیت مذکور به پذیرندگان پشتیبانی‌شده، پایش جامعی بر رفتار و تراکنش‌های مربوطه اعمال و درگاه‌های مختلف مسدود شوند و گزارش اقدامات انجام‌شده به این شرکت ارسال شود.»

در پایان ابلاغیه نیز تأکید شده است، در صورت شناسایی پذیرندگان پشتیبانی‌شده مختلف توسط شاپرک، ضمن مسدودسازی درگاه‌های مورد نظر، اقدامات نظارتی متناظر لحاظ خواهد شد.

وب‌مانی یک سیستم پرداخت جهانی برای انجام فعالیت‌های مالی آنلاین است، این کیف پول برای کسب‌وکارهای اینترنتی و مردم سراسر جهان امکان ارسال و دریافت پول را فراهم می‌کند، کسب‌وکارهای آنلاین با استفاده از وب‌مانی می‌توانند خدمات خود را به مردم سراسر جهان بفروشند و افراد هم می‌توانند خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را از پذیرندگان وب‌مانی خریداری کنند. صرافی‌های ارز دیجیتال، بروکرها، فروشگاه‌های اینترنتی کالا، فروشگاه‌های فایل، فروشگاه‌های دامنه، فروشگاه‌های هاستینگ و فروشگاه‌های بازی از وب‌مانی استفاده می‌کنند.

وب‌مانی اخیراً در بین کاربران ایرانی محبوب شده؛ زیرا این شرکت در روسیه مستقر است و ساکنان کشورهای تحت‌ تحریم مثل ایران هم می‌توانند از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنند؛ البته تا پیش از این ابلاغیه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.