راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سخنگوی قوه قضائیه: تا دیر نشده تکلیف رمزارزها را مشخص کنید

دهمین نشست خبری ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه، روز سه‌شنبه مورخ 19 بهمن برگزار شد. ذبیح‌الله خداییان در این جلسه اعلام کرد: «تا فرصت هست بانک مرکزی و متولیان امور اقتصادی باید حوزه رمزارزها را شفاف‌سازی، سامان‌دهی یا ممنوع کنند.»

به گزارش ایرنا، ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه در خصوص وضعیت بازار رمزارزها در ایران گفت: «برخی کشورها رمزارزها را به‌عنوان یک عنصر اقتصادی پذیرفته‌اند، برخی دیگر رمزارزها را یک ارز خارجی می‌دانند و برخی هم آنها را به رسمیت نشناخته‌اند، اما در ایران هنوز چارچوب فعالیت در حوزه رمزارزها  تعیین‌ نشده است. بانک مرکزی و متولیان امور اقتصادی باید این موضوع را شفاف‌سازی یا ممنوع کنند.»

او با بیان اینکه بازار رمزارزها خطرناک است، تصریح کرد: «بعضی از افراد در بازار خطرناک و غیرشفاف رمزارزها فعالیت می‌کنند و متضرر می‌شوند. در این‌ بین افراد سودجو هم از این فرصت استفاده می‌کنند و سر مردم را کلاه می‌گذارند و پول‌هایشان را به جیب می‌زنند. حتی در این خصوص چندین پرونده در دستگاه قضایی تشکیل‌ شده است.»

به گفته او، رئیس قوه قضائیه به‌منظور پیشگیری از تهدیدات موجود بیان کرده لازم است تا مشکلات بیشتری گربیان‌گیر مردم و جامعه نشده، متولیان امور اقتصادی دست به تعیین و تدوین چارچوب حوزه رمزارزها بزنند.

 به گفته او، تا فرصت هست باید چاره‌جویی شود، در سازمان بازرسی هم قبلاً هشدارهای لازم داده‌شده است. به‌هرحال تصمیم هرچه هست باید زودتر گرفته شود.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.