راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع عمومی عادی سالیانه توسن برگزار شد / معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن) روز شنبه 11 بهمن با حضور 90/82 درصد اعضا برگزار شد.

در ابتدای جلسه روح‌الله فاطمی اردکانی، مدیرعامل شرکت توسن به نمایندگی از اعضای هیئت‌مدیره به بیان دستاوردها، اقدامات و برنامه‌های شرکت توسن پرداخت. او با بیان اینکه توسن یک دوره مالی در فرابورس را پشت سر گذاشته، صحبت‌هایش را آغاز کرد: «توسن موفق شده درآمد از فروش خود را نسبت به دور گذشته 33 درصد افزایش دهد و به درآمدزایی از محل صادرات محصولات نوآورانه دست پیدا کند. توسن به‌واسطه این سلسله‌اقدامات تندیس صادرکننده نمونه ملی در بخش فناوری را هم از آن خود کرد. توسن علاوه بر رشد درآمد در سال مالی گذشته، پروژه بازمهندسی فرایندها و ابزارهای سازمانی به‌عنوان بازوی اصلی تقویت کسب‌وکار توسن را با موفقیت به اتمام رساند.»

او ادامه داد: «موفقیت‌های توسن از شناخت دقیق نیازهای بانک‌ها و نهادهای حاکمیتی نشئت می‌گیرد. توسن با تفکری استراتژیک شرایط محیطی را تحلیل و سپس نسبت به ارائه راهکار اقدام می‌کند.»

به گفته او، توسن گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی در حوزه‌های مدیریت امنیت، سلامت و اصالت نرم‌افزارهای  بانکداری و صلاحیت پیمانکاری، رتبه اول را دریافت کرده است. تمام این موارد حاکی از تطابق توسن با استانداردهای حوزه فناوری اطلاعات در سطوح متفاوت داخلی و خارجی است.»

فاطمی اردکانی با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی اعلام کرد: «نقش نیروی انسانی متخصص در توسن به‌شدت مشهود است، در همین راستا توسعه منابع انسانی در سال 1401 ‌مانند سال‌های قبل در برنامه‌‌های توسن قرار گرفته است. سیاست توسعه منابع انسانی در توسن فقط به جذب نیروهای متخصص خلاصه نمی‌شود، توانمند کردن مدیران و سرپرستان از مهم‌ترین برنامه‌های این سیاست است.»

او اضافه کرد: «در حال حاضر توسن  768 نفر نیروی انسانی دارد. 46درصد از این تعداد خانم و 54 درصد آقا هستند. توسن برای افزایش تعداد نیروی انسانی و آموزش آنها چندین دوره‌ تخصصی و عمومی برگزار کرده است. راه‌اندازی بوت‌کمپ برنامه‌نویسان، برندینگ کارفرمایی از طریق تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، کوچینگ فردی مدیران و سرپرستان، همکاری با دانشگاه شریف و امیرکبیر برای توسعه CO-OP  از نمونه‌ اقدامات توسن برای بهبود روند آموزش کارکنان است.»

فاطمی اردکانی با اشاره به حضور توسن در بورس بیان کرد: «توسن 5 آذر 1399 با نماد معاملاتی توسن در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن در بازار اول فرابورس پذیرفته شد و 19 اسفند همان سال  به‌عنوان دویست و سی و هشتمین نماد معاملاتی (شصت و هشتمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس  ایران درج شد.»

به گفته او، بر اساس اطلاعات سال مالی منتهی به 30 آذر 1400، ۲۳۷ درصد افزایش قیمت سهم در ۱۳۵ روز اتفاق افتاده است. نماد توسن به مدت 65 روز باز بوده است.

فاطمی اردکانی در ادامه صحبت‌های خود به دستاوردهای توسن اشاره کرد و گفت: «کسب گواهینامه صلاحیت پیمانکاری با رتبه اول سال 1400 و همچنین انتخاب به‌عنوان صادرکننده نمونه ملی بخش فناوری سال 1399 مهم‌ترین دستاوردهای توسن در دو سال اخیر است.»

او در خصوص اهداف استراتژیک توسن نیز بیان کرد: «توسن علاوه بر اینکه بر بازارهای کشورهای جنوب شرقی آسیا و اروپا تمرکز کرده، می‌خواهد به تراکنش‌های بین‌المللی نیز متصل شود. توسن همچنین اهدافی مانند جذب مشتریان جدید، تمرکز بر فروش محصولات جدید به مشتریان فعلی و بهبود رضایت مشتریان را دنبال می‌کند.» به گفته او، یکی دیگر از اهداف مهم توسن این است که به یک بازیگر مهم در حوزه دولت الکترونیک تبدیل شود.


رشد 35 درصدی سود عملیاتی


عباس جزء طوسی، منشی مجمع در ادامه به بیان وضعیت مالی توسن در سال مالی منتهی به آذر 1400 پرداخت. او با بیان اینکه روند رشد مانند سال‌های گذشته است، توضیح داد: «هدف اصلی توسن در بخش فروش، دستیابی به رشد 40 درصدی است. درآمدهای حاصل از فروش نرم‌افزار توسن نسبت به سال مالی گذشته 37 درصد و درآمدهای پشتیبانی توسن 32 درصد رشد کرده است. سود ناخالص به فروش در سال 1400 رقمی معادل 49 درصد و سود خالص به فروش نیز معادل 36 درصد است. نسبت سود عملیاتی شرکت نسبت به فروش 40 درصد است، یعنی به ازای هر صد ریال فروش، 40 ریال سود عملیاتی کسب شده و سود عملیاتی شرکت نیز نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد کرده است.»

طوسی ادامه داد: «حقوق صاحبان سهام به ازای هر صد ریال 36 ریال است. گفتنی است نسبت بازده حقوق صاحبان سهام، سود عملیاتی و سود خالص در یک راستا حرکت می‌کنند. جمع دارایی‌های توسن رشد 30 درصدی داشته که  7 درصد آن جزء دارایی‌های ثابت مانند خرید تجهیزات و قطعات، سرور و دیتاسنتر ‌است. سنوات کارکنان نیز با عرضه سهام ترجیحی تصفیه شده است.» به گفته او، توسن به اهداف و پیش‌بینی‌های پنج‌ساله ارائه‌شده به ارزش‌گذار و امیدنامه در سال اول رسیده است.

در ادامه جلسه، گزارش بازرس خوانده و صورت وضعیت مالی مجموعه تأیید و صحت و شفافیت آن اعلام شد. پس از قرائت گزارش، صورت‌های مالی سالیانه توسن به‌ اتفاق آرا تصویب شد.


آرای اعضای مجمع


روح‌الله لهربیان، رئیس مجمع نیز در ادامه بیان کرد: «پیشنهاد کمیته حسابرسی، انتخاب سامان پندار به‌عنوان بازرس اصلی و آزموده ‌کاران به‌عنوان علی‌البدل است.» اعضای مجمع نیز با این پیشنهاد موافقت کردند.

مجموعه‌های تدبیرگران فناوری فردای ایرانیان، رسام فناوری پایا، توسعه خدمات اقتصاد آرمان و پیشتاز پردازش پارس، شرکت ردان سیستم و سرمایه‌گذاران فناوری تک‌وستا آرمان به‌عنوان کاندیدای هیئت‌مدیره معرفی شدند. اعضای هیئت‌مدیره نیز  با اعلام رأی موافق خود، شرکت‌های مذکور را به مدت دو سال به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره پذیرفتند.

لهربیان در این راستا بیان کرد: «لازم است دوستان جدید، نماینده اشخاص حقیقی خود را به‌سرعت اعلام کنند تا در جلسه بعدی، ترکیب اعضای هیئت‌مدیره هم چیده شود.»

در ادامه نماینده سهام‌داران عمده بیان کرد: «در حال حاضر EPS سود متعلق به هر سهم 726 ریال است. پیشنهاد ما از این مبلغ 430 ریال سود تقسیمی است.»

لهربیان ادامه داد: «از آنجایی‌ که این بخش مربوط به سود است، قطعاً همه اعضا با آن موافق هستند.» پس افزایش EPS و تقسیم سود نقدی 430 ریالی هم به تصویب رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.