راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رتبه‌بندی گروه مؤسسات بیمه‌ای میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران در سال 1400

مؤسسات بیمه‌ای و رتبه‌بندی آنها یکی از بخش‌های بررسی‌شده در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر ایران است. این فهرست هرساله توسط سازمان مدیریت صنعتی با استفاده از اطلاعات سال گذشته تهیه و منتشر می‌شود.

جایگاه و رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه نسبت به سال گذشته تغییرات بسیار قابل‌ توجهی داشته است. شرکت بیمه‌ ایران موفق به کسب بالاترین رتبه فروش در صنعت بیمه‌ شده است، در حالی که این شرکت در سال گذشته در فهرست حضور نداشته است. بیمه‌ ایران امسال رتبه 21 را در فهرست 500 شرکت برتر دریافت کرده است.

بیمه آسیا، امسال هم مانند سال گذشته در رتبه دوم گروه‌بندی تخصصی قرار دارد. بیمه آسیا، سال گذشته در رتبه 46 شاخص کلی 500 شرکت برتر قرار داشت و امسال با چهار پله افت، جایگاه 50 را دریافت کرده است. بیمه پاسارگاد به‌عنوان سومین شرکت موفق در فروش، در جایگاه 58  شاخص کلی قرار دارد. بیمه پاسارگاد سال گذشته در جایگاه پنجم گروه‌بندی هم‌صنفانش و رتبه 90 در فهرست 500 شرکت قرار داشته است.  

بر اساس آخرین بررسی‌ها بیمه دانا در رتبه چهارم و 59 قرار گرفته است. این شرکت سال گذشته رتبه سوم و جایگاه 58 را از آن خود کرده بود. بیمه دی سال گذشته جایگاه اول را میان شرکت‌های بیمه‌ای داشت و رتبه 44 را میان 500 شرکت برتر کسب کرده بود، اما امسال نه‌تنها در جایگاه پنجم گروه‌بندی خود قرار گرفت، بلکه با سقوط 24پله‌ای از رتبه 44 میان 500 شرکت به جایگاه 68 رسید.

دو شرکت بیمه معلم و بیمه کوثر در جایگاه پیشین خود درجا زدند و مانند گزارش سال گذشته به‌ترتیب در رتبه 6 و 7 ثابت ماندند. البته در رتبه‌بندی کلی 500 شرکت برتر، بیمه معلم از رتبه 93 به رتبه 91 صعود کرد و بیمه کوثر از رتبه 98 به مرتبه 92 رسید.

جایگاه هشتم امسال به بیمه پارسیان تعلق دارد، بیمه پارسیان سال گذشته در رتبه چهارم گروه‌بندی تخصصی بیمه قرار داشت و از جایگاه 87 شاخص کل  برخوردار بود. بیمه پارسیان امسال چهار پله سقوط در گروه خودش و 17 پله افت در میان 500 شرکت برتر در کشور را تجربه کرد.

شرکت بیمه ملت سال گذشته در رتبه‌بندی گروه بیمه قرار نگرفته بود، اما امسال با 38.501.6 میلیارد فروش جایگاه نهم شرکت‌های بیمه‌ای را از آن خود کرد. بیمه ملت در رتبه 118 شرکت‌های برتر ایران قرار دارد.

شرکت بیمه نوین دهمین شرکت منتخب صنعت بیمه از حیث فروش است که رتبه 145 شرکت‌های برتر را دارد. بیمه نوین سال گذشته در رتبه 8 و 128 قرار داشت. شرکت بیمه سرمد جایگاه 11 میان شرکت‌های بیمه و مرتبه 149 میان 500 شرکت برتر را دارد. بیمه سرمد سال گذشته در جایگاه 143 قرار گرفته بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.