راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تیک‌آف استودیو تافردا برگزار شد / ایده‌ها و تیم‌های استارتاپی حوزه خودرو با هم به رقابت پرداختند

تخصصی‌شدن نیازهای اکوسیستم استارتاپی و ورود بازیگران بزرگ صنعتی و بازرگانی به آن باعث شده رویدادهای این حوزه هم به سمت پاسخ به این نیازها بروند. یکی از حوزه‌هایی که این روزها استارتاپ‌ها و تیم‌های نوآور روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، حوزه خودرو و صنایع مختلف مرتبط با آن است.

در همین راستا استودیو تافردا که بازوی نوآوری هلدینگ خودرویی عظام است، اولین مسابقه چالشی و مسئله‌محور را در حوزه مشکلات خدمات خودرویی با نام «استارتاپ تیک‌آف» برگزار کرد.

این بوت‌کمپ دوروزه با روش دیزاین اسپرینت و بر پایه ریورس پیچ در پلتفرم زوم برگزار شد و شرکت‌کنندگان بعد از اطلاع از مشکلاتی که در این حوزه‌ها وجود داشت، نسبت به خلق ایده‌ها گام برداشتند و در نهایت بعد از دو روز فشرده، ایده‌های مختلف مرتبط با صنعت و بازار خودرو را خلق و مطرح کردند. در نهایت و در پایان روز دوم این رویداد سه ایده برتر این رویداد از نگاه هیئت داوران انتخاب شد تا این چالش کار خود خاتمه دهد.

در این رویداد با ترکیب یک نسخه خلاصه‌شده از بخش‌هایی از متد دیزاین اسپرینت و ارائه نمونه‌های کاربردی و آموزش‌های ارائه‌شده در پیش‌کارگاه‌ها و محتواهای آموزشی به‌اشتراک‌گذاری‌شده با شرکت‌کنندگان، تلاش بر این بود که با هدایت و همراهی تسهیلگران و متخصصان، تیم‌ها بتوانند به یک خروجی قابل قبول دست پیدا کنند.

محور اصلی این رویداد، آموزش و کسب تجربه تیم‌سازی و آشنایی و همراه‌شدن با افراد جدید با تخصص‌های مورد نیاز در یک تیم استارتاپی و همچنین تجربه عملی خلق و هدایت یک ایده استارتاپی برای حل مشکلات بازار خودرو، از نقطه پیدایش ایده تا ارائه ایده پخته‌شده به سرمایه‌گذار در کارگاهی ۱۲ ساعته بود.

در این رویداد شرکت‌کنندگان در قالب ریورس پیچ با مسائل و مشکلات حوزه خدمات خودرو آشنا شدند و برای حل این مشکلات شروع به خلق ایده کردند که در پایان این دو روز مسابقه، محصول نهایی باید در قالبی استاندارد برای ارائه به سرمایه‌گذار آماده باشد.

به‌منظور آمادگی هرچه بهتر شرکت‌کنندگان برای استفاده مؤثر از روند رویداد و همچنین ارائه چارچوب و استانداردهای مورد نظر رویداد و نیز تشریح فرایند اجرایی آن،‌ پنج پیش‌رویداد برگزار شد.


ارائه ۹ تیم برتر


استودیو تافردا برای اهدای جوایز برندگان رویداد آنلاین استارتاپ تیک‌آف که برگزار کرده بود، مراسمی مختصر به‌صورت حضوری و آنلاین تدارک دید تا از ایده‌های برتر تقدیر شود و همچنین همه 9 ایده به‌دست‌آمده را برای شرکت‌کنندگان رویداد به نمایش بگذارد.

در ابتدای مراسم مصطفی نظری، مدیرعامل شرکت تافردا به مهمانان خوشامد گفت و پس از آن رضا ایروانی از مدیران ارشد هلدینگ عظام به‌عنوان اسپانسر اصلی برگزاری رویداد به همه حاضران خیر مقدم گفت و پس از آن مهدی فریمانی به‌عنوان مدیر استارتاپ استودیو مدیریت جلسه را بر عهده گرفت.

در ادامه مراسم فیلمی از روند شکل‌گیری این رویداد پخش و قدم‌های بعدی استودیو تافردا برای همه تشریح شد و برنامه استودیو تافردا به‌عنوان یک برنامه حمایتی در استودیو شتاب‌دهی تافردا به اطلاع حاضران رسید و در انتها جوایز تیم‌های برنده اهدا شد.


اهدای جوایز و معرفی تیم‌های برتر


تیم‌های هیوندای، تسلا و مزدا سه تیم اول این مسابقات بودند و شش تیم هم در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند که اختلاف امتیاز تیم‌ها با هم بسیار اندک بود. تیم تافردا با بررسی دوباره این امتیازها به این نتیجه رسید که ایده تیم چهارم را هم به‌عنوان مشترک با تیم سوم یعنی مزدا قبول کند. فاصله امتیازی این دو تیم با هم حدود یک‌صدم درصد بود که با توجه به نوع مسابقه و فشردگی کار، قابل چشم‌پوشی بود و در نهایت این مسابقه دو ایده سوم داشت و دو تیم مزدا و بی‌ام‌و مشترکاً جایزه سوم را برنده شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.