راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش 15 درصدی ارزش دوج‌کوین پس از اظهارات ایلان ماسک / امکان خرید از تسلا با دوج‌کوین

کسری حسنی / دوج‌کوین، رمزارزی که با علامت نژاد سگ شیبا اینو شناخته می‌شود، پس از اظهارات ایلان ماسک مبنی بر پذیرش این رمزارز جهت خرید محصولات تسلا، 15 درصد افزایش پیدا کرد.

طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌بیس، دوج‌کوین پس از توییت ماسک در روز جمعه، به قیمت 0.20 دلار رسید و افزایش 5.859 درصدی در 12 ماه اخیر را تجربه کرد. قابلیت پرداخت‌ با دوج‌کوین در وب‌سایت تسلا، پس از اعلام قیمت برخی اقلام ازجمله: ماشین‌های برقی و سایر محصولات آن، فعال شد.

ماسک که مکرراً در مورد رمزارزها توییت می‌زند اخیرا دوج‌کوین را به‌عنوان رمزارز مردم معرفی کرده و در ماه دسامبر اعلام کرد که تسلا به‌زودی پذیرش دوج کوین را جهت خریداری برخی از کالاهایش آزمایش خواهد کرد.

کریس کلاین، یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری بیت‌کوین IRA، می‌گوید: «ایلان ماسک سال‌ها است که مدافع جامعه رمزارزها بوده است. آخرین بیانیه او آغازگر دوره جدیدی از تجارت خواهد بود و به‌منظور گسترش موارد استفاده خود، راه جدیدی برای آلت‌کوین‌ها ایجاد خواهد کرد.»

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان با ثروتی بالغ‌بر 264 میلیارد دلار، علی‌رغم انتقادها به علت نگرش منحصربه‌فردش به مالیات، مخالفت با اتحادیه‌ها و کم‌اهمیت جلوه دادن خطرات کووید-19، به‌عنوان شخصیت سال 2021 مجله تایم انتخاب شد.

مجله تایم با توصیف او به‌عنوان یک دلقک، نابغه، تأثیرگذار، رؤیاپرداز، صنعتگر و مجری، به گستردگی تلاش‌های ماسک از تأسیس SpaceX در سال 2002  تا نقش او در تأسیس شرکت‌ انرژی جایگزین Solarcity  و همچنین تأسیس تسلا – ارزشمندترین کمپانی خودروسازی دنیا – اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.