راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب تغییرات اقلیمی در انتشارات راه پرداخت منتشر شد

انتشارات راه پرداخت کتاب «تغییرات اقلیمی؛ بینش‌هایی از مجله کسب‌وکار هاروارد» را منتشر کرد. این کتاب 106صفحه‌ای متشکل از 10 مقاله نویسندگان مطرح مجله کسب‌وکار هاروارد است و موضوع آن بررسی تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی روی ابعاد مختلف کسب‌وکارهاست.

کتاب تغییرات اقلیمی با تبیین این موضوع که اثرات تغییرات آب‌وهوایی روزبه‌روز بدتر و بدتر می‌شود، سعی می‌کند پاسخی به این سؤال بدهد که رهبران کسب‌وکارها چگونه می‌توانند اطمینان حاصل کنند که سازمان‌شان اقدامات درستی برای کاهش این تهدیدها انجام می‌دهد؟

کتاب تغییرات اقلیمی راهنمایی عملی برای تعیین استراتژی‌ها، واکنش‌های شرکت‌ها و رویکردها در خصوص کنش اقلیمی است که همه رهبران کسب‌وکار می‌توانند آنها را به کار گیرند.

بخش اول کتاب به شما کمک می‌کند علل و اثرات جهانی تغییرات اقلیمی را درک کنید. این بخش اولویت‌های رهبری سرمایه‌گذاری در اقتصاد جدید و عدم سرمایه‌گذاری در اقتصاد کربنی عصر صنعتی را تشریح می‌کند. در این بخش خواهید دید که چگونه قوانین محیط‌ زیستی غیرسخت‌گیرانه در سراسر جهان به آلودگی بیشتر منجر می‌شوند، حتی از سوی شرکت‌هایی که تولید دی‌اکسیدکربن را کاهش می‌دهند. همچنین وضعیت سرمایه‌گذاری و تخصیص مسئولانه منابع را مشاهده خواهید کرد و اینکه سرمایه‌گذاری با تمرکز بر پایداری محیط‌ زیست در حال افزایش است.

واکنش مناسب به تغییرات اقلیمی نیازمند اقدامات شجاعانه، قدرت سازمانی و رهبری هوشمندانه است. بخش دوم کتاب به موارد زیر می‌پردازد: ملاحظات کلیدی برای کاهش اثرات ناخوشایند اقلیمی، واکنش به تغییرات اقلیمی در حال حاضر و حرکت با گام‌های کوچک و تدریجی به سمت استراتژی‌های کل‌نگر در تمامی سطوح کسب‌وکار؛ از کاهش تولید کربن در تمامی عملیات روزانه تا ایجاد تاب‌آوری سازمانی در مواجهه با فجایع.

گفتنی است انتشارات راه پرداخت پیش‌تر کتاب‌های «هوش مصنوعی»، «فناوری در سال 2021»، «بلاکچین»، «چابک»، «تحلیل استراتژیک»، «امنیت سایبری»، «انحصارگرایی و غول‌های فناوری» و «داده‌های مشتری و حریم خصوصی» از مجموعه «HBR Insights Series» را منتشر کرده و کتاب تغییرات اقلیمی نهمین کتاب از این مجموعه است که به زبان فارسی منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.