راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بایننس، مجوز بانک مرکزی بحرین را دریافت کرد / اولین تأیید بایننس در حوزه خلیج‌ فارس

کسری حسنی / شرکت بایننس در بیانیه‌ای اعلام کرد «مجوز قانونی بانک مرکزی بحرین را برای ارائه خدمات دارایی‌های رمزنگاری‌شده در این کشور دریافت کرده است».

چَنگ‌پِنگ ژائو، مدیر اجرایی بایننس، در ایمیلی به بلومبرگ نوشت: «بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیا، هنوز نیازمند تکمیل یک فرایند درخواست کامل است که این فرایند در «زمان مناسب» انجام خواهد شد. اگر این فرایند با موفقیت انجام شود، بایننس اولین تأییدیه قانونی خود را در خاورمیانه یا آفریقا دریافت می‌کند.» ژائو در ادامه نوشت: «از بانک مرکزی بحرین و حمایت‌هایش در طول این فرایند تشکر می‌کنم.»

به نظر می‌رسد صرافی بایننس قصد دارد ردپای خود را در مناطق گوناگون به‌خصوص خلیج‌ فارس گسترش دهد، زیرا مدیران این شرکت برای ایجاد یک دفتر مرکزی بالقوه نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.


 پذیرش اولیه


عبدالله حاجی، مدیر صدور مجوز بانک مرکزی بحرین اعلام کرد: «بحرین برای تأسیس دفتر مرکزی بایننس کشور بسیار مناسبی است.» به گفته او، صدور مجوز پس از تکمیل الزامات تأسیس بایننس یک «امر تشریفاتی» است.

بحرین، به‌عنوان کوچک‌ترین اقتصاد حوزه خلیج‌ فارس، اولین کشور منطقه است که دارایی‌های دیجیتالی را پذیرفته است.Rain Financial اولین پلتفرم مجاز دارایی‌های دیجیتال، مجوز فعالیت خود را در سال 2019 از بانک مرکزی بحرین دریافت کرد. در اوایل سال جاری نیز مقامات مالی بحرین مجوز دیگری برای CoinMena در منامه اعطا کردند.

بلومبرگ در ماه‌های اخیر در گزارشی اعلام کرده بود: «مدیران بایننس با مقامات نظارتی امارات متحده عربی در خصوص یک دفتر مرکزی احتمالی در این کشور گفت‌وگو کرده‌اند.» هفته گذشته هم، بایننس با اداره مرکزی تجارت جهانی دبی قراردادی مبنی بر همکاری در مقررات دارایی‌های مجازی منعقد کرد. تمام این اقدامات، نشان‌دهنده تمرکز و توجه ویژه بایننس بر خاورمیانه است.

گفتنی است هلدینگ بایننس که در سال 2017 در چین تأسیس شد، هنوز پایگاه واحد جهانی تأسیس نکرده است، در عوض، ژائو شرکت‌های فعال بایننس در جهان را با یکدیگر ادغام کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.