راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری خطرپذیر با حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف منتشر شد

یکی از معروف‌ترین کتاب‌های حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر با عنوان BreakIntoVC که نظر بسیاری از منتقدان و همچنین خوانندگان را به خود جلب کرده، به فارسی ترجمه و منتشر شد. کتاب «راهنمای سرمایه‌گذاری خطرپذیر» از جمله معدود کتاب‌هایی است که در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ایران به چاپ رسیده است. محمدرضا باقرزاد و محمدسعید عظیمی ترجمه کتاب مذکور را بر عهده داشته‌اند و انتشارات راه پرداخت با حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در روزهای پایانی پاییز 1400 این کتاب را منتشر کرده است.

صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در اذهان عموم همواره با اصطلاحات و مفاهیم سختی معرفی‌ شده که بسیاری از افراد با شنیدن آنها، سعی می‌کنند خود را تا حد امکان از این حوزه دور نگه داشته و شانس خود را در بخش‌ها و حوزه‌های کاری دیگری امتحان کنند. همین موضوع باعث شده بردلی مایلز دست به نوشتن کتابی بزند تا این مسئله را روشن سازد که صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر چندان هم ترسناک نیست و می‌توان با پشتکار، علاقه و البته دانش به این حوزه وارد شد و در آن به موفقیت رسید.

او سعی کرده کتاب خود را به ساده‌ترین شکل ممکن بنویسد و می‌توان گفت او تا حد زیادی در انجام این کار موفق بوده است. این موضوع را می‌شود از دیدگاه‌های خوانندگان این کتاب و همچنین رتبه 4.5 از 5 آن در فروشگاه آمازون فهمید.

مایلز مدعی است که اگر تکنیک‌ها و راهکارهای مطرح‌شده در این کتاب را به‌درستی یاد بگیرید؛ تمام ابزارهایی را که برای تحت تأثیر قرار دادن سرسخت‌ترین سرمایه‌گذاران لازم دارید، در اختیار خواهید داشت. با این‌ حال او خطاب به‌ تمامی کارآفرینان اعلام می‌کند که سرمایه‌گذاران خطرپذیر روی خود شخص سرمایه‌گذاری می‌کنند. پس اگر در ارائه طرح‌ها و ایده‌هایتان به سرمایه‌گذاران درست عمل کنید، حتی اگر در نظرشان ایده‌های شما چندان هم جالب نباشد، خلاقیت و توانایی شما آنها را جذب می‌کند، به‌طوری‌ که حداقل برای بهبود طرح‌تان به شما مشورت و راهنمایی دهند.

صرف‌نظر از اینکه می‌خواهید یک سرمایه‌گذار خطرپذیر شوید یا سرمایه شرکت‌تان را تأمین کنید، لازم است یاد بگیرید چگونه مانند یک سرمایه‌گذار بیندیشید و ارتباطات‌تان را تنظیم کنید. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند که درباره این حوزه بیش‌ از پیش بدانید و خود را برای ورود به این صنعت جذاب آماده کنید.

علاقه‌مندان برای خرید کتاب «راهنمای سرمایه‌گذاری خطرپذیر» می‌توانند به فروشگاه اینترنتی راه پرداخت مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.