راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا کلاهبرداری‌های مرکز تماس بانک‌ها موفق می‌شود؟

جری سیلوا، مدیر واحد پژوهش IDC و مشاور مسایل مربوط به همگام‌سازی خدمات مشتریان با امنیت، می‌گوید: «بسیاری از موسسات بانکی اقدامات ضعیفی در پرداختن به کلاهبرداری‌های مراکز تماس انجام داده‌اند».

.

چرا کلاهبرداری‌های مرکز تماس بانک‌ها موفق می‌شود؟

سیلوا به عنوان فردی که مسئول نظارت بر امور جهانی بانکداری خرد در شرکت مشاوره International Data Corp است می‌گوید: «نمایندگان ارایه خدمات به مشتریان باید مشتریان خود را با اطمینان دادن از انجام اقدامات لازم برای احراز هویت، دلگرم سازند. بسیاری از موسسات در پرداختن به مسایل مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی با تاکید بر تراکنش‌های موجود برای احراز هویت در هر شرایطی، از ارایه آموزش‌های مناسب به کارکنانشان کوتاهی می‌کنند.»

به عنوان مثال اگر یک کانال برخط از دسترس خارج شود، تماس با مرکز تماس برداشته می‌شود و سپس برخی از مراکز خدمات مشتریان ممکن است استانداردهای احراز هویت را در تلاش برای خوشنود نگه‌داشتن مشتریان، نادیده بگیرند. سیلوا در طول مصاحبه خود با Information Security Media Group افزود: «هنگامی که این اتفاق می‌افتد، موسسات بانکی درب به سوی کلاهبرداری‌هایی که برمبنای مهندسی اجتماعی رخ می‌دهد را باز می کنند. آن‌ها درمی‌یابند که فرایندهای موجود را دور زده‌اند بنابراین به طور ناخواسته اطلاعات به بیرون نشت یافته است. بنابراین بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نیز به تجدید نظر در سیاست‌های مرکز تماس نیاز دارند.»

به عنوان مثال، اگر آنها به کارمندانی که قادر به ارایه خدمات به مشتریان در چارچوب زمانی خاص از طریق تلفن هستند، انگیزه بدهند، آیا آن‌ها را تشویق به کار کردن بهینه نکرده‌اند؟

.

مسایل مربوط به بانکداری برخط

مبارزه موسسات برای ایجاد همگام‌سازی خدمات با امنیت، موضوعی است که به کانال‌های دیگر از جمله بانکداری برخط مرتبط است. اغلب اجباری برای همکاری مشتریان در احراز هویت‌های ارتقا یافته یا چندعاملی( به عنوان مثال، به خاطر حفظ راحتی) وجود ندارد. به همین دلیل است که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نیاز به تنظیم سیاست‌های سختگیرانه‌تر و روش‌هایی برای احراز هویت قوی‌تر و اجرای آن‌ها در سراسر سازمان دارند.

سیلوا با بیش از ۲۵ سال سابقه در خدمات بانکی، در سمت‌های عملیاتی، فنی و تجاری زیادی در موسسات بانکی و تکنولوژی بوده است. وی پیش از از ملحق شدن به IDC، به صورت مشاور مستقل و مدیر تحقیقات در TowerGroup مشغول به کار بوده و هم‌اکنون در CEBTowerGroup است، جایی که او به امور بانکداری خرد و کانال‌های تحویل مشغول است.

منبع: اخبار امنیتی فناوری اطلاعات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.