راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاملات قانونی ارز مشمول مالیات علی‌الحساب ۱۰ درصد فروش نمی‌شوند

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، خریدوفروش ارز از طریق سامانه نیما، خرید ارز مسافرتی و سایر روش‌های تعریف‌شده قانونی برای تهیه ارز، مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب ۱۰ درصد فروش نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، چندی پیش این سازمان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «طبق قانون مالیات‌های مستقیم، خریدوفروش ارز، مشمول مالیات بوده و کلیه اشخاص فعال در این بخش مکلف به ثبت‌نام و پرداخت مالیات تعیین‌شده هستند.»

سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای اجرای مقررات ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم، با اعلام بانک مرکزی نسبت به برقراری مالیات علی‌الحساب به میزان ۱۰ درصد از فروش ارز اقدام می‌کند. اشخاص مذکور مکلف‌اند با مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

این سازمان با انتشار اطلاعیه شماره 2 اعلام کرد: «علی‌الحساب مالیات مذکور شامل فروشندگان و خریداران ارز از طریق روش‌های قانونی برای تهیه ارز از جمله معاملات از طریق سامانه نیما و همچنین خرید ارز مسافرتی نمی‌شود و صرفاً به معاملات ارزی اشخاصی تعلق می‌گیرد که با اعلام بانک مرکزی و نهادهای نظارتی از روش‌های غیرقانونی با اهدافی همچون سفته‌بازی و قاچاق ارز صورت می‌پذیرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.