راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل دیوار به حبس قطعی محکوم شد

اشکان میرآرمندهی، مدیرعامل پلتفرم دیوار به اتهام «فراهم‌آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش» به حبس محکوم شد. در پی تأیید حکم مجازات زندان برای او در دادگاه تجدیدنظر، روابط عمومی دیوار با انتشار بیانیه‌ای با ابراز تأسف نسبت به تأیید حکم مجازات در دادگاه تجدیدنظر تهران، اعلام کرد: «مسئولیت بررسی محتوای ردوبدل‌شده میان آگهی‌گذار و مخاطب بر عهده پلتفرم دیوار است، اما نقض قوانین، خارج از فضای پلتفرم از عهده ما خارج و در آگهی‌های مورد بحث نیز هیچ‌گونه محتوای غیرقانونی یافت نمی‌شود؛ بنابراین نقض قوانین بر عهده اشخاص ثالث است.»

در بیانیه‌ای که روابط عمومی دیوار منتشر کرده آمده است: «متأسفانه به‌رغم پیگیری‌های حقوقی و قانونی متعدد، حکم مجازات زندان برای مدیرعامل دیوار، اشکان میرآرمندهی، در دادگاه تجدیدنظر تهران تأیید شد. ‌عنوان اتهامی این حکم «فراهم‌آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش» است؛ این در حالی است که خدمات دیوار همواره تحت قوانین موجود در کشور و نظارت نهادهای ذی‌ربط بوده است. در این پرونده نیز آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای غیرقانونی نبوده و محکومیت دیوار صرفاً بر اساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام داده‌اند.»

طبق بیانیه دیوار این پلتفرم همواره تلاش کرده تا جای ممکن از انتشار محتوایی که حتی شائبه انگیزه‌های نامناسب دارند، جلوگیری کند و به همین دلیل صرفاً در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۶ میلیون آگهی‌ (۲۰ درصد آگهی‌های بررسی‌شده)‌ به‌دلیل نقض قوانین، گزارش کاربران یا دستور قضایی رد شده است. بدیهی است دیوار امکان بررسی انگیزه، سوءنیت و سابقه احتمالی یکایک ۴۴ میلیون کاربر استفاده‌کننده از این پلتفرم را ندارد و به همین دلیل باید بین مسئولیت پلتفرم و کاربر آگهی‌دهنده تمایز حقوقی قائل شد.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: «کماکان تلاش می‌کنیم از معدود ظرفیت‌های حقوقی باقی‌مانده استفاده کنیم تا این حکم توسط بالاترین سطح دستگاه قضایی نقض شود.»

2 دیدگاه
  1. مریم می‌گوید

    واقعا متاسفم. هر روز بیشتر دارم به این نتیجه میرسم که باید مهاجرت کنم. آخه چجوری میتونین این همه آگهی رو مو به مو چک کنن که یه موقع توش چیز بدی نباشه! حالا ایشالا که حکم قطعی تغییر کنه. تا جایی که میدونم میشه از طریق وکیل دیوان سالار به حکم قطعی اعتراض کرد. امیدوارم اعتراض کنن و اعتراضشون هم توی دیوان پذیرفته بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.