راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی بر سوابق کاری و تحصیلی مدیران و معاونان فناوری اطلاعات بانک‌های کشور / سکان‌داران فناوری در بانک‌های کشور چه کسانی هستند؟

عصر تراکنش ۵۱ / فعالیت و حرکت بانک‌ها در زمینه فناوری و نوآوری، تا حد چشم‌گیری به تصمیم افرادی که در جایگاه مدیریت یا معاونت فناوری اطلاعات بانک نشسته‌اند، وابسته است؛ هرچند بودن این معاونان در جمع هیئت‌مدیره بانک‌ها می‌تواند این تأثیر را بسیار بیشتر کند ولی با این حال در صورت نبودن در جمع هیئت‌مدیره هم نمی‌توان تأثیر این مدیران را نادیده گرفت. در نتیجه دانستن اینکه این تصمیم‌گیران چه کسانی هستند و هر کدام چه دستاوردی داشتند، می‌تواند تصویری از میزان اهمیت آن بانک به سرویس‌های فناورانه و نوآورانه به ما بدهد. در این گزارش به معرفی مدیران و معاونان فناوری اطلاعات بانک‌های کشور پرداختیم و از سوابق کاری آنها و اقداماتی که تاکنون در این جایگاه انجام داده‌اند، گفتیم. سعی کردیم اطلاعات مورد نیاز برای نوشتن این گزارش را به‌صورت مستقیم از بانک‌ها دریافت کنیم؛ با این حال برخی از افرادی که اطلاعاتی از آنها در این گزارش آورده نشده است، یا ترجیح بانک بر این بوده که اطلاعاتی از معاون/مدیر فناوری اطلاعات آن درج نشود یا درخواست‌هایمان برای دریافت اطلاعات از آن بانک مسکوت و بی‌پاسخ ماند. در هر حال دسترسی به اطلاعات تمام بانک‌ها کار آسانی نبود و ما از راه‌های مختلفی برای رسیدن به نتایج اقدام کردیم که در نهایت موفق نشدیم برخی از اطلاعات را کامل کنیم. با تمام این اوصاف و با وجود تمام ناهمکاری‌ها و کاستی‌ها، در این گزارش تلاش کرده‌ایم تصویر نسبتاً کاملی از تصمیم‌گیران فناوری بانکی کشور داشته باشیم.


اقتصاد نوین


  • نام: محمد صادقی
  • تاریخ تولد: 1354/2/4
  • تاریخ انتصاب: دی 1396

محمد صادقی دارای مدرک کارشناسی نرم‌افزار و دانشجوی مهندسی مالی دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی و دارای بیش از 25 سال سابقه کاری در صنعت فناوری‌های مالی است. از جمله سوابق کاری او می‌توان به برنامه‌نویس و طراح و مدیر سیستم شرکت داده‌پردازی ایران، مدیر پروژه شرکت تأمین خدمات کاربردی کاسپین، معاون محصول شرکت اسوه ایران، عضو هیئت‌مدیره و معاون محصول شرکت سامانه‌های مقیاس بزرگ توسن، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت سامانه‌های کلان کاربردی همگام، معاون فناوری اطلاعات و عضو هیئت عامل بانک اقتصاد نوین، رئیس هیئت‌مدیره شرکت رایان اقتصاد نوین و رئیس هیئت‌مدیره شرکت پرداخت نوین آرین اشاره کرد.

صادقی در شرکت داده‌پردازی ایران، در پروژه‌های سیستم جاری همراه و سیستم جامع بانکی از اردیبهشت 1376تا خرداد 1383 مشارکت داشته است. همچنین در پروژه بومی‌سازی سیستم بانکی BMRS در شرکت کاسپین و در بانک پارسیان در انتقال اطلاعات از سیستم بانک ایران به سیستم نگین حضور داشته است. علاوه بر این، صادقی در شرکت سامانه‌های یکپارچه بزرگ فردا از مهرماه 1392 تا سال 1396 به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره و معاون محصول شرکت فعالیت می‌کرده و مدیر پروژه انتقال اطلاعات از سیستم بانک ایران به سیستم بنکو در بانک دی نیز بوده است. همچنین مدیریت پروژه سیستم مدیریت مالی متمرکز و یکپارچه (با قابلیت انجام عملیات مالی و حسابداری مورد نیاز ادارات و شعب بانک ملی) را بر عهده داشته است. از سال 13 تاکنون نیز در گروه مالی بانک اقتصاد نوین عهده‌دار سمت‌های مختلف در بانک و شرکت‌های تابعه بوده است.


ایران‌زمین


  • نام: فرهاد اینالویی
  • تاریخ تولد: 1348
  • تاریخ انتصاب: 10مرداد 1395

فرهاد اینالویی دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی اصفهان، کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و DBA مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران است. مدیر بانکداری مدرن بانک اقتصاد نوین، مدیر راه‌حل‌های بانکی شرکت پتسا، مدیر مهندسی زیرساخت بانک پارسیان، کارشناس مهندسی سیستم شرکت داده سیستم‌های ایران (زیمنس) و برنامه‌نویس سیستم IBM در شرکت سایپا دیزل از جمله سوابق کاری اینالویی است.

از جمله اقدامات اینالویی از زمان انتصاب او به‌عنوان معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین، می‌توان به تعریف استراتژی بانکداری دیجیتال و در راستای آن، تعریف 160 پروژه اشاره کرد. همچنین در این مدت، فاز یک بانکداری دیجیتال بانک ایران‌زمین به اتمام رسیده و مرکز نوآوری این بانک نیز تأسیس شده است. علاوه بر این موارد، تأسیس شعبه دیجیتال، راه‌اندازی هلدینگ جهان ارقام پارس، ایجاد زیرساخت بیگ‌دیتا، هوش تجاری و داده‌کاوی در این بانک و همچنین ایجاد دیتاسنتر و مرکز تماس در بانک ایران‌زمین از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.


آینده


  • نام: حميد بنائيان
  • تاریخ تولد: 1362/4/14
  • تاریخ انتصاب: 15 آذر 1399

حمید بنائیان که از 15 آذرماه 1399به سمت مدیر امور فناوری اطلاعات بانک آینده منصوب شده، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مالی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری تخصصی مدیریت مالی از دانشگاه تهران است. عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات مؤسسه اعتباری نور، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت ناواکو، نایب‌رئيس هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک راهبر، عضو کمیته حسابرسی شرکت بورسی البرز بالک، عضو غیرموظف هیئت‌مدیره شرکت خدمات ماشینی تأمین، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت تأمین سیستم‌های کاربردی کاسپین، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره کارگزاری بانک کشاورزی، عضو غیرموظف هیئت‌مدیره شرکت بورس کالای ایران، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک سرمایه، مشاور مدیرعامل بانک سرمایه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مشاور اجرایی مدیرعامل بانک کشاورزی برخی از سوابق کاری بنائیان است.

از جمله مهم‌ترین اقدامات بنائیان در دوره فعالیت در بانک آینده می‌توان به بهبود و توسعه زنجیره خدمات بانک در درگاه‌های غیرحضوری، توسعه و تکمیل خدمات بانکی غیرحضوری، ایجاد و فعال‌سازی خدمات اعتباری مبتنی بر کیف پول اعتباری، راه‌اندازی بستر عملیاتی BPMS در ارتباط با خدمات و محصولات پایه بانک و عملیاتی‌کردن توسعه خدمات اعتباری و تسهیلات خرد با بهره‌گیری از ظرفیت لندتک‌ها اشاره کرد.


پارسیان


  • نام: مسعود پشم‌چی
  • تاریخ تولد: 1356/2/1
  • تاریخ انتصاب: مهر 1397

مسعود پشم‌چی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و معماری کامپیوتر در دانشگاه امیرکبیر است. از جمله سوابق کاری او می‌توان به نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت فن‌آوا کارت، معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک سینا، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه فناوری ارتباطات سینا، عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی انفورماتیک، رئیس هیئت‌مدیره گروه داده‌پردازی پارسیان، رئیس کارگروه بانکداری دیجیتال بانک مرکزی، عضو هیئت‌مدیره سنباد و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت همراه لوتوس اشاره کرد.

از جمله اقدامات پشم‌چی در سمت معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان می‌توان به تهیه و اجرای سند راهبردهای فناوری اطلاعات، اصلاح و بازنگری کلی درگاه‌های غیرحضوری و خصوصاً خدمت همراه‌بانک، راه‌اندازی و توسعه ESB بانک با نام تجاری کبالت و افزایش تعاملات با فین‌تک‌ها، توسعه همکاری با همراه اول و سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه کیف پول اعتباری همپا، توسعه همکاری‌های بین‌بانکی از جمله سرمایه‌گذاری مشترک در نوآوری و بانکداری باز (شرکت سنباد) و شروع شرح تحول دیجیتال بانک پارسیان اشاره کرد.


پاسارگاد


  • نام: زهرا میرحسینی
  • تاریخ تولد: 1336/4/4
  • تاریخ انتصاب: 1395/11/10

زهرا میرحسینی دارای مدرک دیپلم ریاضی، کارشناسی ریاضی و علوم کامپیوتر از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم‌افزار) از دانشگاه صنعتی شریف است. میرحسینی دارای 26 سال سابقه کار در بانک مرکزی است. از جمله سوابق کاری او در بانک مرکزی می‌توان به مدیرکل فناوری اطلاعات، رئيس اداره مهندسی نرم‌افزار، معاون اداره طراحی سیستم‌های ماشینی، آنالیست روش‌های اداره ماشین‌های محاسبه و برنامه‌نویس در اداره ماشین‌های محاسبه اشاره کرد.

او از سال 1385تا پایان سال 1388 عضو هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک بوده است. از جمله سوابق کاری دیگر میرحسینی می‌توان به نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت پرداخت نوین، عضو هیئت‌مدیره شرکت خدمات رایانه اقتصاد نوین، عضو هیئت عامل و معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک اقتصاد نوین، عضو هیئت‌مدیره شرکت داتیس آرین قشم (داتین) و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد اشاره کرد.

از اقدامات و پروژه‌های انجام‌شده در حوزه ارائه خدمات و امور فناوری‌های نوین بانک پاسارگاد در دوره انتصاب میرحسینی می‌توان به بهبود و تغییر ساختار معاونت ف

ناوری اطلاعات و روش‌های کارفرمایی بر پیمانکاران نرم‌افزاری بر اساس استانداردهای روز، راه‌اندازی سامانه‌های تحلیلی و مشتری‌محور،‌ مانند هوشمندی کسب‌وکار (BI)، تحلیل عملکرد 360 درجه مشتری و…، تعریف، تصویب و آغاز مگاطرح سرزمین هوشمند پاد به‌عنوان سکو و اکوسیستم تحول دیجیتالی بانک پاسارگاد، ایجاد واحد تحلیل داده و انجام پروژه‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مانند سامانه نگهداشت مشتری، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و…، راه‌اندازی فاز اول پروژه کشف تقلب و تخلف و نیز انجام پروژه‌های بانک مرکزی در زمان‌بندی اعلامی اشاره کرد. همچنین از مهم‌ترین اقدامات در توسعه و راه‌اندازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌توان به توسعه و ساخت مرکز داده (128 رك) و ارتباط فیبر تاریک اختصاصی، زیرساخت اینترنت اشیا، زیرساخت پردازشی بر بستر رایانش ابري و فضاي پردازشی گرافیکی (Farm GPU) جهت پردازش هوش مصنوعی، راه‌اندازی زیرساخت شبکه نرم‌افزارمحور Network Define Software (SDN) و ارتقای سطح زیرساخت‌های امنیتی در راستای دفع حملات سایبری اشاره کرد.


پست‌بانک ایران


  • نام: فرهاد بهمنی
  • تاریخ تولد: 1352/8/24
  • تاریخ انتصاب: اردیبهشت 1399

فرهاد بهمنی متولد سال 1352و دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر، گرایش سخت‌افزار از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت از دانشگاه امیرکبیر است. او از مردادماه 1394 در سمت مدیر امور فناوری اطلاعات و از اردیبهشت‌ماه 1399 در سمت معاون فناوری اطلاعات پست‌بانک مشغول به فعالیت است و از جمله مهم‌ترین اقدامات او در این مدت می‌توان به مدیریت و اجرای پروژه مهاجرت داده‌ها از كليه سیستم‌ها به سيستم جامع فراز، مديريت بر توليد و راه‌اندازی سیستم‌های جامع پرسنلي و پرداخت‌ها، ناظر و مدیر پروژه راه‌اندازی سامانه جامع بانکی بنکو، ناظر فنی پروژه راه‌اندازی هزار خودپرداز در روستاها، رئیس کارگروه استقرار سیستم بانکی، ناظر پروژه جامع بانكي دفاتر روستايي و شهري (سيميا) و رئيس كارگروه فني اشاره کرد.

او از سال 1377 در پست‌بانک در حال فعالیت بوده و در سمت‌های کارشناس کامپیوتر، تحلیلگر سیستم، رئیس گروه نرم‌افزار، معاون اداره کل تولید و توسعه نرم‌افزار، رئیس اداره کل تولید و توسعه نرم‌افزار و رئیس اداره کل بانکداری الکترونیکی فعالیت کرده است. از جمله سوابق کاری بهمنی علاوه بر پست‌بانک می‌توان به مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین، مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری تحلیلگران رایمند سیستم و کارشناس شرکت تحقیقاتی آریا – کرج اشاره کرد.


تجارت


  • نام: سیدمحمود احمدی
  • تاریخ تولد: –
  • تاریخ انتصاب: –

توسعه تعاون


  • نام: علی یکتا کاخکی
  • تاریخ تولد: 1357/6/2
  • تاریخ انتصاب: 1397/2/27

علی یکتا، مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه تعاون، فارغ‌التحصیل مهندسی نرم‌افزار و کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیک و دکتری بانکداری دیجیتال (DBA) است. از جمله سوابق کاری یکتا می‌توان به کارشناس نرم‌افزار و کارشناس بانکداری مؤسسه مالی و اعتباری مهر اقتصاد، کارشناس نرم‌افزار و کارشناس بانکداری بانک توسعه تعاون، رئیس دایره توسعه و پشتیبانی بانکداری الکترونیک بانک توسعه تعاون، معاون و رئیس اداره کل توسعه خدمات بانک توسعه تعاون، عضو شورای تحول، عضو شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات و عضو کمیته عالی امنیت اطلاعات بانک توسعه تعاون اشاره کرد. او همچنین به مدت یک‌سال عضو هیئت‌مدیره شرکت سمات بود.


رفاه کارگران


  • نام: حبیب‌اله اژدهاکش
  • تاریخ تولد: 1354/11/7
  • تاریخ انتصاب: 1399/9/3

حبیب‌اله اژدهاکش، معاون فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران، متولد سال 1354 و دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه تربیت مدرس است. از جمله سوابق کاری اژدهاکش می‌توان به مدیر پروژه سامانه جامع ارزی بانک رفاه کارگران، مدیر طرح و برنامه بانک بین‌المللی کیش، رئیس اداره طراحی محصول و توسعه بازار بانک رفاه کارگران، معاون مدیرعامل بانک بین‌المللی کیش، عضو هیئت‌مدیره شرکت توسعه فناوری رفاه پردیس و مدیرعامل شرکت توسعه فناوری رفاه پردیس اشاره کرد.


توسعه صادرات ایران


  • نام: عشرت عدالت
  • تاریخ تولد: 1351
  • تاریخ انتصاب: 1396

عشرت عدالت، مدیر امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بانک توسعه صادرات، دارای مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه علم و صنعت و DBA و MBA مؤسسه آموزشی ماهان است. عدالت از سال 1380 تاکنون در بانک توسعه صادرات مشغول به فعالیت است. از جمله سمت‌های او در این بانک می‌توان به معاون دایره تحقیق و توسعه، رئیس دایره نرم‌افزار، معاون اداره نرم‌افزار، سرپرست اداره طراحی سیستم و نرم‌افزار، رئیس اداره مهندسی سیستم‌ها و مدیر امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی اشاره کرد.

علاوه بر این، عضو هیئت تحریریه مجله عصر فناوری اطلاعات، مدیر مسئول نشریه تجارت الکترونیک و رایانه، مدرس دروس کامپیوتر در دانشگاه جامع علمی و کاربردی، کارشناس تجارت الکترونیک و CA در مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، کارشناس انفورماتیک برنامه‌نویس و طراح سیستم شرکت مهندسی خصوصی و مدرس دروس کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب، از دیگر سوابق کاری عدالت هستند.

از جمله اقدامات او که در دوران تصدی مدیریت امور فاوا در بانک توسعه تعاون از سال 1396انجام شده، می‌توان به راه‌اندازی پلتفرم بانکداری باز، راه‌اندازی DWH و پیاده‌سازی BI، راه‌اندازی سایت بحران و پشتیبان، تکمیل و توسعه سیستم جامع بانکی سفیر، مدیریت و هماهنگی جمع‌آوری سیستم‌های سنتی و یکپارچه‌سازی با سفیر، برنامه‌ریزی برای توسعه آتی سیستم جامع بانکی و سیستم‌های ارزی مرتبط، مديريت كلان طراحي، پياده‌سازي و اخذ گواهينامه مديريت امنيت اطلاعات ISMS، راه‌اندازی سيستم جامع منابع انسانی و پشتيباني، راه‌اندازي نرم‌افزار صورت‌های مالی بر مبنای استانداردهاي IFRS و… اشاره کرد.


خاورمیانه


  • نام: سعید عابدی
  • تاریخ تولد: 1358
  • تاریخ انتصاب: 1399/10/1

سعید عابدی متولد سال 1358 و دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار از دانشگاه آزاد اسلامی ساری و کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش سیستم‌های اطلاعات پیشرفته از دانشگاه تربیت مدرس است. از جمله سوابق کاری عابدی می‌توان به مدیر گروه مهاجرت اطلاعات در پروژه کربنکینگ، مدیر عملیات و مدیر توسعه نرم‌افزار بانک کارآفرین و همچنین مدیر پروژه پیاده‌سازی کربنکینگ بانک خاورمیانه و مدیرعامل شرکت سیمای آفتاب وابسته به بانک خاورمیانه اشاره کرد.

از جمله مهم‌ترین اقدامات عابدی در سمت مدیر فناوری اطلاعات در بانک خاورمیانه می‌توان به بومی‌سازی و پیاده‌سازی سیستم کربنکینگ دیتامیت (شرکت دیتاویژن)، پیاده‌سازی ساختار سازمانی فناوری اطلاعات و واحدهای مرتبط، پیاده‌سازی سامانه‌های بانک مرکزی بر کر بانک، پیاده‌سازی انبار داده بانک و محصولات نرم‌افزاری هوش مصنوعی، همچون پیش‌بینی وجوه نقد و تشخیص تخلف و سیستم توصیه‌گر پیشنهاد ضمانت‌نامه مناقصه، راه‌اندازی دیتاسنتر جدید بانک، راه‌اندازی سایت پشتیبان و بحران در اصفهان، پیاده‌سازی سیستم مدیریت دارایی، سیستم خزانه‌داری، سیستم تحلیل مالی شرکت‌ها و پیاده‌سازی سیستم تشخیص صدا روی نرم‌افزار موبایل‌بانک اشاره کرد.


دی


  • نام: محمود زمان‌زاده
  • تاریخ تولد: 1350/10/11
  • تاریخ انتصاب: دی 1399

محمود زمان‌زاده دارای کارشناسی مهندسی نرم‌افزار و کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات است. او دارای 22 سال سابقه فعالیت در بانک انصار در سمت رئيس اداره‌های مختلف بانک، اعم از اداره سايت و پايگاه داده، اداره پشتيباني نرم‌افزار، اداره بانكداري مدرن بوده و در نهایت به مدت دو سال به‌عنوان جانشين معاونت فناوری بانک انصار فعالیت کرده است. از جمله اقدامات زمان‌زاده در زمان فعالیت خود در سمت معاون فناوری اطلاعات بانک دی می‌توان به توسعه زیرساختی نر‌م‌افزار موبایل (دی‌جت) و اینترنت‌بانک دی، ایجاد زیرساخت تسهیلات غیرحضوری، راه‌اندازی درخواست کارت غیرحضوری، توسعه خودپردازهای مشارکتی، آماده‌سازی و توسعه بانکداری دیجیتال و طرح تحول دیجیتال، ایجاد بستر کارت اعتباری تحت عنوان تالی‌دی و توسعه و تقویت شبکه زیرساخت شعب اشاره کرد. همچنین ارتباط بین بانک دی و پست‌بانک و تبادل سرویس جهت خدمت‌دهی به خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر اقدامات اوست.


سینا


  • نام: کاظم نراقیان
  • تاریخ تولد:1341
  • تاریخ انتصاب: 1400

کاظم نراقیان متولد 1341 و دارای مدرک کارشناسی مهندسی سخت‌افزار و کارشناسی ارشد مهندسی سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت است. از جمله سوابق کاری نراقیان می‌توان به مسئول فناوری اطلاعات فروشگاه رفاه، معاون فناوری اطلاعات بانک انصار و معاون توسعه کسب‌وکار بانک سینا اشاره کرد. آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و تهیه مقدمات مورد نیاز برای تحول دیجیتال بانک سینا و به‌زودی عملیاتی‌کردن بانکداری دیجیتال (نئوبانکداری خرد و نئوبانکداری شرکتی) و مشارکت با فین‌تک‌ها و استارتاپ‌ها در حوزه کسب‌وکارها در راستای راهبردهای بانک از جمله اقدامات نراقیان در سمت معاون فناوری اطلاعات بانک سیناست.


سرمایه


  • نام: –
  • تاریخ تولد: –
  • تاریخ انتصاب: –

سامان


  • نام: مرضیه عزیزی
  • تاریخ تولد: –
  • تاریخ انتصاب: –

سپه


  • نام: سیدمهدی حسینی
  • تاریخ تولد: 1354
  • تاریخ انتصاب: 1395

سیدمهدی حسینی دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد، گرایش اقتصاد نظری از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد علوم اقتصادی، گرایش اقتصاد منطقه‌ای از دانشگاه تربیت مدرس و دکتری علوم اقتصادی، گرایش اصلی اقتصاد توسعه از دانشگاه تربیت مدرس است.

عضو هیئت‌مدیره بانک سپه، رئیس هیئت‌مدیره (غیرموظف) شرکت رایانه خدمات امید، عضو هیئت‌مدیره (غیرموظف) شركت تأمين سرمايه اميد، مدیر امور مالی و سرمایه‌گذاری بانک سپه، دبير كميسيون هماهنگي امور مالي شوراي هماهنگي بانك‌ها، رئيس اداره كل تحقيقات و كنترل ريسک (تحقیقات و برنامه‌ریزی) بانک سپه، رئيس امور اقتصادي و سرپرست مديريت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات صندوق توسعه ملی، مديركل دفتر مدل‌سازي و مديريت اطلاعات اقتصادی (معاونت امور اقتصادی) وزارت امور اقتصادي و دارايی و مشاور معاون وزير (معاونت امور بانكی، بيمه و شرکت‌های دولتی) وزارت امور اقتصادي و دارايی از جمله سوابق کاری حسینی هستند. علاوه بر این موارد، حسینی به‌عنوان مديركل مركز نوسازي و تحول اداری (معاونت نيروي انسانی و توسعه مديريت) وزارت امور اقتصادي دارايی، مشاور معاون وزير (معاونت نيروي انسانی و توسعه مديريت) وزارت امور اقتصادي و دارايی، معاون اقتصادي سازمان امور اقتصادي و دارايی استان تهران و رئيس گروه تحقيقات و سیاست‌گذاری بودجه و هزينه (معاونت امور اقتصادی) وزارت امور اقتصادي و دارايی نیز فعالیت کرده است.

از جمله مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌هایی که با راهبری و هدایت حسینی در بانک سپه اجرایی شده، می‌توان به طرح توسعه سامانه بانکداری متمرکز (Core Banking) بانک سپه، تدوین  نقشه‌راه اجرای بانکداری دیجیتال، ابرپروژه مهاجرت سیستمی بانک‌های ادغام‌شده به سامانه جامع بانکی امید بانک سپه، طراحی و استقرار هلدینگ فناوری اطلاعات بانک سپه و تدوین و بازنگری چارچوب کلان نقشه استراتژی بانک سپه اشاره کرد.


شهر


  • نام: میثم نمازی
  • تاریخ تولد: –
  • تاریخ انتصاب: –

صنعت و معدن


  • نام: احمد آهی
  • تاریخ تولد: 1356
  • تاریخ انتصاب: آبان 1395

احمد آهی که متولد 1356 است، دارای مدرک کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر سخت‌افزار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، گرایش مدیریت سیستم و بهره‌وری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و DBA رشته بانکداری دیجیتال دانشگاه تربیت مدرس است. آهی در سال 1381 از طریق آزمون استخدامی سراسری به استخدام بانک صنعت و معدن درآمده است.

او از آبان‌ماه 1395مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک صنعت و معدن است و در این مدت مدیریت و راهبری پروژه طراحی و پیاده‌سازی انبار داده جامع بانک با رعایت الزامات تحول دیجیتال، تدوین مستند نقشه‌راه بانکداری دیجیتال مشتمل بر 25 پروژه عملیاتی و برنامه‌ریزی و راهبری آنها، راهبری پروژه طراحی و پیاده‌سازی و استقرار مرکز عملیات امنیت، مدیریت اجرایی برنامه استقرار راهکار جامع بانکداری متمرکز، مشتمل بر مدیریت اجرایی 13 پروژه اجرایی و عملیاتی با مشارکت تعداد حدود 300 نفر و مهاجرت از حدود 65 سیستم عملیاتی بانکی به‌صورت بیگ‌بنگ و برنامه‌ریزی و اجرای پروژه جمع‌آوری مین‌فریم و مهاجرت داده‌های حوزه عملیاتی و پشتیبانی همزمان با اجرای برنامه راهکار جامع بانکداری متمرکز را انجام داده است.

از جمله سوابق کاری خارج از بانک صنعت و معدن نیز می‌توان به فعالیت در شرکت مبناپرداز رایانه به‌عنوان کارشناس طراح و تحلیلگر سیستم و فعالیت در كارگروه تخصصي طراحي و پیاده‌سازی نرم‌افزار پردازش تصوير اشاره کرد.


صادرات ایران


  • نام: سیدجعفر صدری
  • تاریخ تولد: 1350/2/15
  • تاریخ انتصاب: 1397/8/23

جعفر صدری متولد 1350است و مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات دریافت کرده است. از جمله سوابق کاری او می‌توان به طراح و برنامه‌نویس پروژه مکانیزاسیون شعب بانک صادرات، سرپرست پروژه و آناليست و طراح ارشد پروژه خدمات كارت و سوئيچ بین‌بانکی بانك رفاه كارگران و عضو تيم طراحي سيستم بانكی (بانك رفاه كارگران و مؤسسه اعتباري توسعه و صندوق تعاون كشور و صندوق ارتش جمهوري اسلامي)، كارشناس دستگاه‌های  کارت‌خوان فروشگاهی شرکت‌ هایپرکام، معاون اداره کل انفورماتیک بانک صادرات و رئیس اداره کل خدمات نوین بانکی بانک صادرات اشاره کرد.

از اهم اقدامات انجام‌شده صدری در دوران تصدی در سمت مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات می‌توان به راه‌اندازی و عملیاتی‌کردن سامانه تحلیل هزینه/فایده مشتریان در کلیه شعب بانک با اتکا به بیش از 80 شاخص ارزیابی، راه‌اندازی و عملیاتی‌کردن اپلیکیشن صاپ، راه‌اندازی و عملیاتی‌کردن سامانه مدیریت کانال با بیش از 40 اتمیک سرویس، راه‌اندازی و عملیاتی‌‌کردن پیشخوان شمس به‌منظور ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان و کاهش 9درصدی تراکنش‌های حضوری نسبت به غیرحضوری در کلیه درگاه‌های این بانک (به‌طوری‌ که در اوایل سال 1397 درصد تراکنش‌های غیرحضوری به ‌کل 87 درصد بوده و این آمار در شهریور 1400به بیش از96 درصد رسیده است) اشاره کرد.


ایران ونزوئلا


  • نام: احمد حقی
  • تاریخ تولد: 1357
  • تاریخ انتصاب: 1400/4/15

احمد حقی از تیرماه 1400 در اداره کل فناوری اطلاعات بانک مشترک ایران ونزوئلا در حال فعالیت است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیک است. او در سوابق کاری خود معاون فناوری اطلاعات بانک مهر اقتصاد را دارد.


قرض‌الحسنه رسالت


  • نام: سيدمحمدرضا مصطفوی
  • تاریخ تولد: 1355
  • تاریخ انتصاب: 1398/4/1

سيدمحمدرضا مصطفوی متولد 1355 و دارای مدرک کارشناسی فناوری اطلاعات است. او که از تیرماه 1398 در سمت مدیر اجرایی فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه رسالت فعالیت می‌‌کند، دارای 25 سال سابقه کاری در حوزه فناوری اطلاعات بانکی است. از جمله اقدامات مصطفوی از زمان انتصاب او به‌عنوان مدیر اجرایی فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه رسالت، می‌توان به طراحی و اجرای فرایند صدور کارت متمرکز بانک قرض‌الحسنه رسالت و خرید دستگاه‌های شخصی‌سازی و پاکت‌گذاری واحد صدور کارت متمرکز، راه‌اندازی سرویس تلفنی VoIP، انعقاد قرارداد پذیرش مستقیم برخی قبوض، طراحی و شروع به اجرای ساخت مرکز داده ملارد، طراحی و راه‌اندازیMini Cashless ، بهینه‌سازی ساختار کلی شبکه از جمله شبکه شعب و ساختمان‌های ستادی بانک قرض‌الحسنه رسالت، شبکه ارتباطی با سایر سازمان‌ها و شرکت‌های ثالت، راه‌اندازی شیرپوینت جهت بهره‌برداری و ایجاد ارتباط امن با شرکت‌ها و سازمان‌های ثالث، افزایش ظرفیت مرکز داده سعادت‌آباد، ایجاد و بهبود فرایندهای پیشخوان مجازی بانک قرض‌الحسنه رسالت، بهبود سامانه میز خدمات فناوری اطلاعات و تکمیل فرایندهای ITIL، راه‌اندازی و پشتیبانی اتوماسیون اداری یکپارچه 11 شرکت، راه‌اندازی سیستم Fraud Detection و بهبود زیرسیستم AML جدید اشاره کرد.

همچنین بهینه‌سازی ساختار شبکه (NIBN سرویس‌های دریافتی از بانک مرکزی و امن‌سازی این شبکه)، طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت پسیو شبکه ساختمان امام علی کرمان، جمع‌آوری لاگ تمام تجهیزات امنیتی، شبکه و سرورهای موجود در مرکز داده سعادت‌آباد، دریافت و راه‌اندازی API سازمان‌ها بر بستر ESB و ایجاد زیرساخت امنیتی با استفاده از فناوری PKI جهت ایجاد ارتباط امن بین مبدأ و مقصد و همچنین ساخت امضاها و گواهینامه‌های دیجیتالی برای احراز هویت کاربران و رمزنگاری اطلاعات فی‌مابین کاربران و سرویس از دیگر اقدامات مصطفوی در این بانک است.


کارآفرین


  • نام: شبنم شجاعی
  • تاریخ تولد: 1357/1/29
  • تاریخ انتصاب: 1399/6/12

شبنم شجاعی دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد تهران جنوب و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت است. شجاعی از سال 1384 در بانک کارآفرین فعالیت می‌کند و از جمله سوابق کاری او در این بانک می‌توان به مدیر اداره آمار و گزارش‌ها، مدیر اداره توسعه نرم‌افزار، رئیس اداره مغایرت و رئیس اداره سامانه متمرکز و مدیر فناوری اطلاعات بانک کارآفرین اشاره کرد.

او عضویت در هیئت‌مدیره شرکت سنباد و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت نگاه بانکی توسعه فردای کارآفرین را نیز در سوابق کاری خود دارد.  از جمله اقدامات شجاعی در بانک کارآفرین می‌توان به راه‌اندازی کربنکینگ خارجی و جایگزینی با کربنکینگ شرکت خدمات انفورماتیک و راه‌اندازی Data warehouse  بانک و آشنایی با EtL، تحلیل و داده‌کاوی اشاره کرد.


کشاورزی


  • نام: محمدرضا غفوری
  • تاریخ تولد: 1349/4/25
  • تاریخ انتصاب: 1399/1/27

محمدرضا غفوری معاون فناوری اطلاعات بانک کشاورزی متولد 1349 و دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم‌افزار، کارشناسی ارشد بازاریابی و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک است. از جمله سوابق کاری غفوری می‌توان به کارشناس مرکز پرورش اطلاعات صداوسیما، کارشناس سیستم‌های مدیریت اطلاعات وزارت نیرو، کارشناس سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی GIS وزارت نیرو، مدرس علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات در مراکز آموزشی، کارشناس رسمی دادگستری در رشته فناوری اطلاعات و رایانه، رئیس کمیته امنیت اطلاعات، رئیس اداره کل روابط عمومی بانك کشاورزی و مدیر روابط عمومی بانك تجارت اشاره کرد. عضو هیئت‌مدیره و مدیر مالی یکی از شرکت وزارت راه و شهرسازی، عضو هیئت‌مدیره شرکت گسترش فناوری‌های نوین، عضو کمیته برگزاری اکسپو 2015 جمهوری اسلامی ایران در میلان، مدیر امور مشتریان و بازاریابی بانك کشاورزی و عضو هیئت عامل بانك کشاورزی از دیگر سوابق کاری غفوری هستند.

از جمله پروژه‌هایی که در حال حاضر در بخش‌های فناوری بانک کشاورزی در حال اجرا یا طراحی هستند، می‌توان به تنظیم و تصویب سند طرح تحول دیجیتال، پروژه بازارگاه (سامانه‌ای جهت مدیریت و مانیتورینگ توزیع نهاده‌های کشاورزی برای واحدهای تولیدی پروتئینی کشور در بخش کشاورزی)، پروژه‌های متعدد بخش کشاورزی از جمله ارائه کارت خرید نهاده، سامانه‌های خرید گندم، مکانیزه‌کردن فرایندهای اعتباری بانک، بهینه‌کردن کارمزدهای بانکی درگاه‌های بانک و بهبود هزینه‌های عملیاتی و تعریف و تدوین پروژه‌های بانکداری باز اشاره کرد.

همچنین برگزاری سه رویداد استارتاپی و فین‌تکی در بانک در حوزه  خدمات بانکی و بخش کشاورزی، طراحی شعب آینده در طرح تحول دیجیتال، سامانه‌های کشف تقلب و ابزارهای نظارتی، پروژه‌های امهال مطالبات، ریسک و  Data Werehouseو… نیز از اقدامات دیگر او در این بانک است.


گردشگری


  • نام: محسن قادری
  • تاریخ تولد: 1337
  • تاریخ انتصاب: خرداد 1399

محسن قادری دانش‌آموخته مهندسی برق و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه ایالتی ممفیس آمریکاست. عضو هیئت‌مدیره و رئیس هیئت‌مدیره شرکت ABS در تورنتو کانادا، مدیرعامل شرکت شاپرک، معاون فنی شرکت شاپرک، مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، معاون بخش شبکه شرکت خدمات انفورماتیک، عضو هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک کیش، سرپرست معاونت بخش اتوماسیون شرکت خدمات انفورماتیک، معاون بخش اتوماسیون شرکت خدمات انفورماتیک، مدیریت گروه کارت ایران در شرکت خدمات انفورماتیک، عضو هیئت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک کیش و محقق در شرکت Eastman Kodak آمريکا از جمله سوابق کاری قادری هستند.


ملی ایران


  • نام: مسعود خاتونی
  • تاریخ تولد: –
  • تاریخ انتصاب: 1395

مسعود خاتونی، معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران، پیش از این، عضو کمیته پدافند غیرعامل وزارت اقتصاد، رئیس هیئت‌مدیره شرکت داده‌ورزی سداد و مدیر فناوری اطلاعات بانک شهر بوده است. خردادماه 1396بود که «با تصویب مجمع عمومی بانک‌ها طی صدور حکمی از سوی دکتر طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی وقت؛ مسعود خاتونی به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره بانک ملی ایران منصوب شد». او سال‌ها تجربه فعالیت در بانک ملی را دارد.

بانک ملی ایران در سال‌های اخیر، در حوزه بانکداری اجتماعی، پلتفرم بله را راه‌اندازی و مشارکت‌هایی با بانک‌های دیگر و بخش خصوصی در حوزه بلاکچین و زنجیره تأمین خدمات مالی آغاز کرد که به توسعه پلتفرم‌های ققنوس و سکوک منجر شد. همچنین برای ورود به دنیای فرابانکی، محصول «نشان» را معرفی و در حوزه بانکداری باز و فرابانکداری نیز اقدام به توسعه پلتفرم‌های اکسیژن و فرابوم کرد که ماحصل مشارکت با بازیگران دیگری در این صنعت هستند. بانک ملی ایران از سال 1396پروژه زنجیره تأمین مالی (SCF) را به‌صورت جدی و پس از طی مراحل مطالعاتی در دستور کار قرارداد. خاتونی مردادماه 1400اعلام کرد که با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، توانستند ضمن طراحی اسناد تجاری دیجیتال، فاز عملیاتی برات، سفته و تمبر دیجیتال را ایجاد و در اپلیکیشن نشان بانک در دسترس مشتریان قرار دهند.


ملت


  • نام: محمود رشیدی
  • تاریخ تولد: آذرماه 1346
  • تاریخ انتصاب: ابتدای 1399

محمود رشیدی، معاون فناوری اطلاعات بانک ملت، دارای کارشناسی بهداشت حرفه‌ای از دانشگاه اصفهان، کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، دکتری مدیریت کارآفرینی از پژوهشکده شاخص پروژه اصفهان و پست دکتری مدیریت جامع کسب‌وکار گرایش آینده‌پژوهی از مؤسسه آموزش عالی علوم و فنون تهران است.

رشیدی دارای 29سال سابقه فعالیت در بانک ملت است. از جمله سمت‌های او در بانک ملت می‌توان به رئيس کمیته ریسک عملیاتی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت گروه فن‌آوری هوشمند بهسازان فردا، عضو هیئت عامل بانک، عضو کمیسیون عالی معاملات، معاون فناوری اطلاعات بانک، رئیس کمیسیون معاملات بانک ملت، رئيس هیئت‌مدیره هلدینگ بهساز مشارکت‌های ملت، مدیر امور پشتیبانی، عضو شورای عالی انفورماتیک، مدیرعامل شرکت چاپ ملت، مدیرکل اداره کل تدارکات، عضو هیئت‌موسس و عضو هیئت‌مدیره شرکت بیمه‌ما و رئیس کمیته بیمه‌های درمان در شرکت بیمه‌ما، عضو هیئت‌مدیره شرکت هتل جهان بانک ملت، عضو هیئت‌مدیره شرکت مجموعه رفاهی جهان بهساز مفرح، مدیر کل اداره کل رفاه و پرداخت‌های داخلی و معاون اداره کل رفاه و پرداخت‌های داخل اشاره کرد.

برخی پروژه‌هایی که رشیدی در آنها در حال مشارکت است، شامل پروژه‌های حاکمیتی (پروژه پیچک، سامانه سما چک، پروژه پل، پروژه چکاد، پروژه چکاوک ۴، پروژه سیاح، پروژه کشف تقلب، پروژه اتصال به هاب فناوران شرکت شاپرک، سامانه کهربا) و پروژه‌های داخلی بانک (سامانه جدید بانکداری متمرکز، سامانه شبکه اجتماعی بانک (جم)، سامانه فرابانک (تسهیلات غیرحضوری)، احراز هویت و امضای دیجیتال، سکوی خدمات بانکداری باز فرابوم، توسعه سامانه سکه، پلتفرم کیف پول ملت، سامانه سامیار و مدیریت در طراحی و ساخت سایت شرکت خدمات توسط شرکت زیرساخت) می‌شود.


مسکن


  • نام: ساسان شیردل
  • تاریخ تولد: 1353
  • تاریخ انتصاب: 1389/5/15

ساسان شیردل، عضو هیئت عامل و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن، دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه علم‌وصنعت است. از جمله سوابق کاری شیردل می‌توان به رئيس هیئت‌مدیره شرکت فناوری اطلاعات ناواکو به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن و تجربه فعالیت در سازمان‌ها و شرکت‌های متعدد به‌عنوان مدیر فناوری اطلاعات اشاره کرد.


مهر ایران


  • نام: –
  • تاریخ تولد: –
  • تاریخ انتصاب: –

مؤسسه اعتباری توسعه


  • نام: رضا ارغند
  • تاریخ تولد: –
  • تاریخ انتصاب: –

مؤسسه اعتباری کاسپین


  • نام: –
  • تاریخ تولد: –
  • تاریخ انتصاب: –

مؤسسه اعتباری ملل


  • نام: سیدمحمد حسینی
  • تاریخ تولد: –
  • تاریخ انتصاب: –

مؤسسه اعتباری نور


  • نام: مسعود آتشی
  • تاریخ تولد: –
  • تاریخ انتصاب: –

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.