راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رکوردشکنی مجدد بیت‌کوین و اتریوم / دو رمزارز برتر بازار به بالاترین سقف تاریخی خود رسیدند

جنبش‌های کوتاه‌مدت در قیمت همیشه پیش‌بینی آینده را دشوار می‌کند. بااین‌حال، تحلیل‌گران در سی‌ان‌بی‌سی معتقدند این نوسانات در هفته‌های پیش رو، هم برای بیت‌کوین و هم برای اتریوم، روندی صعودی خواهد داشت.

نسیم بنایی / بیت‌کوین قدیمی‌ترین رمزارز جهان است و اتریوم دومین رمزارز محبوب جهان. هر دو رمزارز از عصر دوشنبه تاکنون رکوردی جدید به ثبت رسانده‌اند و به بالاترین ارزش تاریخی خود رسیده‌اند.

آخرین قیمت بالای بیت‌کوین مربوط به اواخر ماه اکتبر بود که به ۶۷ هزار و ۷۰۰ دلار رسید. در حال حاضر تا زمان تنظیم این گزارش قیمت بیت‌کوین به بالای ۶۸ هزار دلار رسیده است.

اتریوم هم در همین فاصله رشدی تاریخی را تجربه کرده و ارزش آن به بیش از 4837 دلار رسیده است. البته طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی، رقیب اصلی اتریوم یعنی سولانا هم طی یک هفته گذشته افزایش ارزش ۲۳ درصدی را تجربه کرده است. جنبشی در بازار رمزارزها به راه افتاده و ارزش اکثریت آن‌ها افزایش پیداکرده است.


بازار گاوی بیت‌کوین


چند هفته پیش وقتی قیمت بیت‌کوین به رکورد ۶۷ هزار دلار رسیده بود، به‌مرور ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. اما روند نوسانات به‌مرور تغییر کرد.

بازار رمزارزها از ابتدای ماه اکتبر تاکنون، گاوی بوده و باعث شده ارزش بازار رمزارزها در عرض یک ماه، حدود ۱ تریلیون دلار افزایش پیدا کند. در حال حاضر ارزش این بازار به حدود ۳ تریلیون دلار رسیده است.

طبق گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس، بیش از ۱۳ هزار رمزارز در فهرست بازار رمزارزها وجود دارند که در میان آن‌ها، سلطه اصلی با بیت‌کوین است.

برخی تحلیل‌گران معتقدند بیت‌کوین افزایش ارزشی بیش از این را تجربه خواهد کرد.


سرمایه‌گذاران در انتظار بیت‌کوین ۷۰ هزار دلاری


جنبش‌های کوتاه‌مدت در قیمت همیشه پیش‌بینی آینده را دشوار می‌کند. بااین‌حال، تحلیل‌گران در سی‌ان‌بی‌سی معتقدند این نوسانات در هفته‌های پیش رو، هم برای بیت‌کوین و هم برای اتریوم، روندی صعودی خواهد داشت.

میکل مورچ، مدیر اجرایی در صندوق تأمینی رمزارز ARK36 روز گذشته در یادداشتی گفته است که قیمت ۷۰ هزار دلاری برای بیت‌کوین به نظر نزدیک و قریب‌الوقوع می‌آید.

برخی از دیگران تحلیل‌گران در بازار، تحلیل‌هایی جسورانه‌تر داشته‌اند. برای مثال کارشناسان در جی‌پی‌مورگان اخیراً پیش‌بینی‌های خود از قیمت بیت‌کوین دو برابر کرده‌اند و گفته‌اند قیمت این رمزارز در درازمدت به ۱۴۶ هزار دلار خواهد رسید. آن‌ها معتقدند قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت و تا پایان امسال به ۷۳ هزار دلار خواهد رسید.


به‌روزرسانی پس از چهار سال


هفته آینده قرار است بزرگ‌ترین به‌روزرسانی در بیت‌کوین پس از چهار سال صورت بگیرد که از آن با عنوان تپ‌روت (Taproot) یاد می‌شود. به کمک تپ‌روت، نرم‌افزارها و شبکه بیت‌کوین بهبود پیدا خواهند کرد. به‌این‌ترتیب هم حریم شخصی در مورد این رمزارز به شکلی مؤثرتر حفظ خواهد شد و هم بهره‌وری آن افزایش پیدا خواهد کرد.

تپ‌روت ظرفیت‌های جدیدی را برای قراردادهای هوشمند ایجاد خواهد کرد. این به‌روزرسانی می‌تواند تحولاتی در بازار این رمزارز ایجاد کند که به‌زودی شاهد آن خواهیم بود. این به‌روزرسانی‌ها شرایط را برای کاربران رمزارزها هم بهبود می‌بخشد و به همین خاطر روی بازار آن‌ها اثر می‌گذارد.

اتر هم از اواخر ماه اکتبر، به‌روزرسانی را تجربه کرده و از همان زمان تاکنون، روندی کمابیش صعودی را تجربه کرده است. روز ۲۷ اکتبر بود که به‌روزرسانی آلتیر (Altair) در شبکه بیکن چین (Beacon Chain) صورت گرفت و به‌این‌ترتیب اتریوم به شکلی موفقیت‌آمیز به‌روزرسانی شد. پس‌ازاین به‌روزرسانی، اتریوم ۲.۰ در دسترس کاربران قرار گرفت که پایداری بیشتری دارد.

خوش‌بینی‌هایی که نسبت به بیت‌کوین وجود دارد، نسبت به اتریوم وجود ندارد. برخی تحلیل‌گران نگران از دست رفتن سهم این رمزارز در بازار هستند و معتقدند تمایل به خرید رمزارزهای رقیب مانند سولانا می‌تواند نشان‌دهنده آینده‌ای نگران‌کننده برای اتریوم باشد.

فعلاً بیت‌کوین و اتریوم با رکوردشکنی تاریخی خود در صدر خبرهای رسانه‌های جهان قرارگرفته‌اند. سرمایه‌گذاران هم با خوش‌بینی وارد این بازار شده‌اند و تلاش دارند جزو نفع‌برندگان بازار رمزارز باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.