راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اصلاح خبر نادرست برخی رسانه‌ها درباره شاپرک

shaparakخبری در روزنامه هفت صبح چهارشنبه 27 شهریورماه تحت عنوان «شاپرک پردردسر بانک‌ها» منتشر شد که در آن خبر اعلام شده بود؛ انتقال وجه از درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها متوقف خواهد شد. در پی انتشار این خبر که در واقع برداشت اشتباهی از سوی خبرنگار روزنامه هفت صبح بوده است، شرکت شاپرک خبر را اصلاح کرد. متن اصلاحیه در ادامه آمده است:

«در پی انتشار خبری در روزنامه هفت صبح چهارشنبه 27 شهریور 1392 با تیتر «شاپرک پر درد سر بانک‌ها» که در آن به نقل از مدیرعامل شاپرک به «توقف انتقال وجه از درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها» اشاره شده بود، به اطلاع می‌رساند این تیتر و خبر برداشتی اشتباه از سوی خبرنگار هفت صبح بوده و در روز پنجشنبه 28 شهریور 1392 نیز در نشریه مورد اشاره اصلاح گردیده است.

به تبع آن ضمن اصلاح خبر «قطبی: انتقال وجه از درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها متوقف می‌شود » به اطلاع می‌رساند اساساً در این مصاحبه موضوع توقف انتقال وجه از درگاه‌های اینترنتی» مطرح نبوده و صرفاً «واگذاری درگاه‌های پرداخت اینترنتی به شرکت‌های PSP مجاز و تحت نظارت شاپرک و ا فزایش ضریب ایمنی تراکنش‌های اینترنتی» مد نظر بوده است.»

haft-sobh-news-way2pay-index-92-06-31

راه پرداخت / راه پرداخت در روز انتشار این خبر با توجه به حساسیت بالای موضوع یادداشتی با عنوان «در باب اهمیت سخنگو داشتن» منتشر کرد که در آن به اهمیت ارتباط با رسانه‌ها اشاره کردیم. گاهی غیرحرفه‌ای بودن خبرنگار و رسانه باعث اشتباهاتی می‌شود و خبرنگار درک خود را به صورت خبر منتشر می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.