راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس سازمان بورس از رفع مشکل توزیع سود شرکت‌ها از طریق سجام در آینده نزدیک خبر داد

سامانه سجام در سال ۱۳۹۷ جهت ارائه خدمات یکپارچه به فعالان بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران بازار، رعایت قانون مبارزه با پول‌شویی، راستی‌آزمایی سهام‌داران و رصد مواردی از این دست راه‌اندازی شد. بسیاری از شرکت‌های بورسی سود سهام‌داران خود را از طریق این سامانه پرداخت می‌کنند، اما بخشی از این شرکت‌ها به دلایلی نظیر تمایل به رسوب سود سهام‌داران در حساب‌های شرکت و افزایش نقدینگی شرکت خود، هنوز با روش‌های سنتی اقدام به پرداخت سودها می‌کنند؛ چراکه از این طریق می‌توانند طبق قانون، سود سهام‌داران را تا مدت‌ها نزد خود نگهداری کنند که در این صورت سهام‌داران برای دریافت سود خود مجبور به مراجعه حضوری به بانک‌ها شده و متحمل هزینه‌هایی می‌شوند.

در صورت استفاده شرکت‌ها از سامانه سجام، در زمان و هزینه‌هایی که سهام‌داران می‌پردازند، صرفه‌جویی می‌شود و از طرفی سود سهام‌داران در حساب‌های شرکت‌های بورسی رسوب نمی‌کند. حجت‌الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در صفحه توییتر خود خطاب به رئیس سازمان بورس خواستار ایجاد الزام پرداخت سود سهام‌داران از طریق سامانه سجام شد.

در همین رابطه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پیگیری جدی به‌منظور رفع مشکلات توزیع سود نقدی شرکت‌ها از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: «پیرو مذاکراتی که در جلسه با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، توزیع سود نقدی شرکت‌ها از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) با اولویت بالا در دستور کار قرار گرفته است.»

او افزود: «پیرو همین موضوع در آینده نزدیک مشکلات توزیع سود شرکت‌های بورسی از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به‌طور کامل مرتفع خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.