راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دومین نشست کمیسیون مشترک طرح صیانت برگزار شد / پخش زنده جلسات کمیسیون به بعد موکول شد

مهدی بیک‌اوغلو / دومین نشست کمیسیون مشترک طرح صیانت ذیل عنوان طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربری فضای مجازی سه‌شنبه ۲۷ مهرماه برگزار و در جریان آن نمایندگان عضو کمیسیون ضمن بررسی آیین‌نامه داخلی کمیسیون به سه ماده از آیین‌نامه داخلی کمیسیون رأی دادند.

به گزارش راه پرداخت بر اساس مصوبه ماده 1 کمیسیون نمایندگان مقرر شد؛ کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، مطابق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و این آیین‌نامه اداره شود.

از سوی دیگر در جریان بررسی ماده 2 آیین‌نامه کمیسیون، نمایندگان تصمیم گرفتند جلسات عادی کمیسیون در هفته‌هایی که مجلس جلسه علنی دارد و نیز جلسات فوق‌العاده با درخواست کتبی یک‌سوم اعضای کمیسیون که شامل حداقل هشت نفر می‌شوند با موافقت اعضا، در زمان و محل مشخص‌شده و مطابق دستورکاری که قبلاً از سوی هیئت‌رئیسه کمیسیون اعلام می‌شود، تشکیل شود.

همچنین در تبصره نخست ماده 2 تأکید شده که هیئت‌رئیسه کمیسیون می‌بایست زمان برگزاری جلسات کمیسیون را به نحوی تنظیم کنند که با ساعت تشکیل جلسات سایر کمیسیون‌ها تداخل نداشته باشد، مگر در صورت ضرورت که آن هم باید با تشخیص رئیس و تصویب اکثریت حاضر در کمیسیون انجام شود.

در تبصره 2 ماده 2 نیز تأکید شد که در صورت تشخیص ضرورت تشکیل جلسات کمیسیون در زمان ساعات جلسات صحن مجلس، رئیس کمیسیون می‌تواند با اخذ نظر موافق رئیس مجلس جلسات را تشکیل دهد. سپس اعضای کمیسیون مشترک وارد بررسی ماده 3 آیین‌نامه داخلی شدند و نهایتاً مصوب کردند که جلسات کمیسیون با حضور حداقل دوسوم اعضا رسمیت می‌یابد.

منطق تصویب در تمامی رأی‌گیری‌ها به‌جز انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه، اکثریت دوسوم مجموع اعضای کمیسیون است و تغییرات آیین‌نامه داخلی با رأی دوسوم اعضای حاضر خواهد بود.

همچنین ماده 4 این طرح که درباره پخش زنده جلسات کمیسیون بود، مراعا ماند و ادامه بررسی آن به جلسه بعدی موکول شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.