راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه با دی‌‌جت افتتاح حساب کنیم؟ / افتتاح حسابی غیرحضوری که با مراجعه به شعبه کامل می‌شود

 مدتی است که در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغات متعددی از بانک دی مبنی بر امکان  افتتاح حساب غیرحضوری در هر زمان و مکانی به چشم‌ می‌خورد. بانک دی اعلام کرده برای افتتاح حساب غیرحضوری به‌ جای مراجعه به شعب کافی است به دی‌جت رجوع شود.

همراه‌بانک دی که دی‌جت نام دارد، در آخرین نسخه خود امکان افتتاح حساب آنلاین را باهدف کاهش مراجعات غیرحضوری به شعب برای متقاضیان فراهم کرده است. این در حالی است که دسترسی به شماره حساب و دریافت کارت بانکی با مراجعه حضوری به شعبه امکان‌پذیر می‌شود. اما مراحل این افتتاح حساب چگونه است؟

در آخرین به‌روزرسانی دی‌جت علاوه بر گزینه‌های معمول خرید شارژ، پرداخت قبوض و…، یک گزینه افتتاح مشاهده می‌کنید. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر که همان افتتاح حساب در بانک دی است، باید شماره تلفنی را که به نام شخص متقاضی است برای دریافت کد فعال‌سازی وارد کرد. بعد از درج کد ارسال شده نوبت به احراز هویت آنلاین فرد می‌رسد.

در این مرحله، کاربر باید تصویر کارت ملی خود را در دی‌جت اسکن کند و بعد از تایید اطلاعات هویتی خودش که توسط سیستم تشخیص داده می‌شود، مرحله بعد که صحت سنجی تصویر کارت ملی با کاربر متقاضی است را انجام دهد. بانک دی برای شناخت مشتریان در این بخش احراز هویت تصویری را تدارک دیده است. پس انکه فرد صفحه اول شناسنامه خود را هم برای اپلیکیشن ارسال می‌کند . صفحه جدیدی برای او باز خواهد شد، صفحه ارسال نمونه امضا شخص. بعد از اینکه اطلاعات فرد مورد تایید واقع شد نوبت به افزودن اطلاعات تکمیلی، مانند محل تولد، محل زندگی شماره تلفن، آدرس، کد ملی و درنهایت انتخاب گذر واژه و نام کاربری می‌رسد.

بعد از سپری کردن تمام مراحل، پیامکی از بانک به منظور اطمینان از تکمیل فرایند به شماره فرد ارسال می‌شود و در این مرحله افتتاح حساب شما کامل می‌شود و در نهایت برای دریافت کارت بانکی به نزدیک‌ترین شعبه بانک دی مراجعه کنید.


واکنش‌ها در فضای مجازی


مراحل افتتاح حساب دی‌ جت بسیار ساده به نظر می‌رسد اما کاربران را با ابهامات زیادی مواجه کرده است، اغلب آنها از عدم دریافت و صدور کارت بانکی به شکل غیرحضوری ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند، درحالی که بانک هیچگونه اطلاع‌رسانی و آموزشی برای استفاده از این امکان انجام نداده است، کاربری در این باره نوشته، برای تکمیل فرایند باید با نام کاربری و رمز عبوری که انتخاب کردیم، وارد قسمت افتتاح حساب سپرده شویم و سپرده مورد نظرمان را انتخاب و از طریق درگاه اینترنتی کارمزد را واریز کنیم تا حسابمان افتتاح شود. این مراحلی است که بانک درباره آن هیچ توضیحی دقیقی نداده است. از طرفی حتی به روشنی مشخص نکرده که بعد از افتتاح حساب مراحل بعدی این فرایند چگونه است.


تجربه کاربری


به عنوان یک کاربر نسل زد، با مشاهده بیلبوردهای تبلیغاتی بانک دی در اتوبان‌ها، مشتاق افتتاح حساب آنلاین در بانک دی شدم و بعد از گذر از تمام مراحل و وارد کردن کد پستی و آدرس محل زندگی چند روز در انتظار زنگ پستچی و دریافت کارت بانکی خود بودم، برای پیگیری و اطمینان از انجام صحیح تمام مراحل با پشتیبانی بانک دی تماس گرفتم، «برای دریافت کارت بانکی باید به شعبه مراجعه کنید و تنها افتتاح حساب غیرحضوری است نه دریافت کارت» این پاسخ اپراتور بانک دی بود. این درحالی است که بانک دی هدف خود از عرضه این خدمت را بهبود کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک و کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعب عنوان کرده است. سال گذشته محمود زمان‌زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی از اجرایی شدن فرایند درخواست تسهیلات و درخواست صدور کارت به خدمات دی جت خبر داده بود. به نظر می‌رسد تحقق این وعده از اجرای صحیح و بالغ آن بااهمیت‌تر بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.