راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارنگ به شماره بیستم رسید

در بیستمین هفته انتشار بدون وقفه کارنگ، به سراغ بازی‌سازها رفتیم تا چالش‌های پیش روی این فعالان‌ کسب‌وکار حوزه نوآوری را بررسی کنیم. چالش‌هایی از جمله مهاجرت نیروهای متخصص و کاربلد این صنعت که آینده پرریسکی را برای فعالان این حوزه ترسیم می‌کند.

همچنین در این شماره با علی عمیدی، مدیرعامل کارن‌کراد که یک پلتفرم تأمین مالی و سرمایه‌گذاری است گفت‌وگو کردیم. عمیدی از رویکرد تعاملی می‌گوید که بورس و دیگر بخش‌های رگولاتوری را نرم می‌کند و معتقد است مشکلات استارتاپ‌ها با جنجال و ضدیت با قانون‌‌گذار پیش نمی‌رود.

در بخش دیگر کارنگ بیستم از صحبت‌های فعالان کسب‌وکارهای سلامت آنلاین و مواضع وزارت بهداشت که در دومین «کنگره‌ دیجیتال مدیریت درمان کووید ۱۹» مطرح شد، مطلع می‌شوید که راه طولانی پیش روی فعالان حوزه سلامت را نشان می‌دهد.

جز اینها، ده‌ها گزارش، گفت‌و‌گو و یادداشت دیگر حول محور اقتصاد نوآوری در کارنگ بیستم منتشر شده که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • گزارشی از صنعت کامپیوتر که از ابتدای سال ۱۴۰۰ برای سرمایه‌گذاران جذاب شده است و به اهمیت این صنعت در عصر کنونی می‌پردازد.
  • گفت‌وگو با سعید طاهری، مدیرعامل دکتر نکست که به نحوه نسخه‌پیجی اسنپ‌دکتر نقدهای جدی وارد می‌کند و می‌گوید تا پرونده الکترونیک سلامت به سرانجام نرسد، مشکلات این حوزه پابرجا خواهد بود.
  • در صفحه زنان نوآور گفت‌وگویی با یاسمن فرحزاد می‌خوانید که کسب‌وکار «شمسه چو» را راه‌اندازی کرده و اعتقاد دارد باید کاری کرد که هنر در زندگی مردم وجود داشته باشد و صرف درآمدزایی و دیده‌شدن ارزش نیست.
  • مدیران ارشد بلوبانک درباره تحول دیجیتالی می‌گویند که بر اساس آینده‌پژوهی طولانی‌مدت بانک سامان اتفاق افتاد و در این گفت‌وگو از پیشرو بودن بانک سامان در نظام بانکداری می‌گویند.
  • صفحه گردشگری و صنایع دستی کارنگ بیستم، میزبان اشکان بروج، فعال حوزه آموزشی گردشگری است که از لزوم تفکر نوآوری در میان مدیران این صنعت می‌گوید.
  • محمد براتی، مدیرعامل کسب‌وکار «آهوتا» می‌گوید که قصد ندارد آهوتا یک پلتفرم جدید در حوزه کشاوزی باشد و به همین شیب رشد ملایم خود راضی‌ است.
  • در صفحه جهان آینده درباره تاکسی‌های اینترنتی می‌خوانید که بر خلاف ادعای مدیران این شرکت‌ها، تحقیقاتی منتشر شده که نشان می‌دهد محیط زیست در معرض خطر این شرکت‌ها قرار گرفته است.

منبع کارنگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.