راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا سبدگردانان سنتی رشد نمی‌کنند؟

از بدو تولد سبدگردانی در کشور تا به امروز، همواره مشکلات کلیدی زیادی گریبان‌گیر مدیران سبد و در نتیجه بازار سرمایه بوده است. مشکلاتی مثل معماری زنجیره‌ای، وابستگی شدید به نیروی انسانی در مدیریت سبدها یا همان کنترل دستی، مشکلات قانون‌گذاری و غیره که همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا معماری سبدگردانی سنتی در کشور دستخوش تغییر بنیادی نشده و همچنان در کورس رقابت با دیگر کشور‌های دست‌اول جهان، دیدن خط پایان مسابقه، سرابی بیش نباشد؛ اما این سراب بی‌پایان، با ورود فناوری‌های هوشمند معاملاتی به معماری اصلی نظام سبدگردانی، نوید روز‌های خوشی را از آینده سبدگردانی کشور می‌دهد.


چرا سبدگردانی سنتی به فناوری نیاز دارد؟


مدیران سبد سنتی، همواره در فرایند عملیاتی‌شان، با مشکلات متعدد و کُندکننده‌ای دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. برای مثال یک مدیر سبد از انتخاب سهام و چینش پرتفوی گرفته تا مانیتورینگ و دریافت سود مجمع را به‌صورت دستی انجام می‌دهد؛ این موضوع با توجه به ظرفیت محدود نیروی انسانی، قابلیت گسترش و افزایش سرعت عملیاتی را ندارد. از سوی دیگر مشکلات قانون‌گذاری مانند اینکه «هر سبدگردانی برای هر ۲۰ سبد باید یک مدیر سبد اختصاصی داشته باشد»، محدودیت‌های شرکت‌های سبدگردانی را دوچندان می‌کند.


تحلیلگر امید، پیشرو در فناوری‌های معاملات الگوریتمی


در سبدگردانی سنتی، هر مدیر سبد بین ۱۰ تا ۵۰ سبد را می‌تواند مدیریت کند؛ اما یک مدیر سبد با استفاده از فناوری‌های معاملات الگوریتمی، می‌تواند ۱۰۰۰ سبد را به‌صورت اختصاصی، بدون فوت وقت با رعایت عدالت نسبی در خریدوفروش میان مشتریان خود مدیریت کند؛ این همان‌ جایی است که شرکت «تحلیلگر امید» به کمک محصول تخصصی خود یعنی «امیدمکس» محدودیت‌های اجرایی برای سبدگردانان را به‌طور کامل حذف می‌کند. یک تیم سبدگردانی سنتی امکان مدیریت ۲۵۰ مشتری با پنج مدیر سبد را دارد؛ اما ورود امیدمکس به فرایند عملیاتی تیم سبدگردانی، عدد ۲۵۰ مشتری را با همان پنج مدیر سبد به ۲۵ هزار مشتری می‌رساند. گفتنی است در کنار همه‌ مزایای ویژه امید مکس، استفاده از این فناوری باعث پایین‌آمدن کف قیمتی سرمایه‌گذاری می‌شود که این موضوع، راه را برای مشتریان خرد آسان‌تر می‌کند.

سبدگردانان و مدیران سبد می‌توانند درخواست خود برای استفاده از سامانه سبدگردانی الگوریتمی (امیدمکس) را به ایمیل تیم تحلیلگر امید به آدرس max@omid.ir ارسال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.