راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک‌های استرالیا تقاضای معامله با بنگاه‌های مربوط به رمزارزها را نمی‌پذیرند

دو بانک بزرگ استرالیا، وستپک و بانک ملی استرلیا، اعلام کردند بر خلاف انتقادات واردشده، عدم تجارت با ارائه‌دهندگان رمزارزها، رقابت را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.

به نقل از رویترز، بسیاری از مؤسسات مالی عالی‌رتبه در استرالیا، با وجود رشد چشم‌گیر رمزارزها در سال گذشته، به‌دلیل ریسک بالای فعالیت در این حوزه، به معامله رمزارزها ورود نکردند.

به‌عنوان مثال بورس اوراق بهادار ASX Ltd استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده را مجاز ندانسته و برخی شرکت‌ها مجبور به استفاده از بازار بورس «نزدک» شده‌اند.


بانک ملی استرالیا باید درباره رابطه خود با رمزارزها تصمیم‌گیری کند


«روس مک ایوان»، مدیر اجرایی بانک ملی استرالیا، در این‌باره می‌گوید: «موضوع رمزارزها پدیده نوظهوری است و ما در حال بررسی و تصمیم‌گیری درباره رابطه خود با این پدیده نوظهور هستیم.»

 به گفته مک ایوان، بانک ملی استرالیا تنها در صورتی مشتریان ارزهای رمزنگاری‌شده را حفظ می‌کند و به آنها خدمات می‌دهد که این امر برای بانک سودآور باشد و بتواند خطرات محتمل را تحمل کند.

«پیتر کینگ»، مدیر اجرایی وستپک، دومین ارائه‌دهنده بزرگ تسهیلات‌ استرالیا، ضمن اشاره به ناشناس‌ماندن معامله‌گران رمزارزها می‌گوید: «این مسئله برآورده‌ساختن الزامات این بانک برای مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را بسیار سخت کرده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.