راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آسیاتک برای بار دوم راهی تالار بورس شد

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد «آسیاتک» در بخش «پست و مخابرات»، گروه و طبقه «مخابرات» راهی بازار بورس شد.

ورود شرکت انتقال داده‌های آسیاتک به بورس که حالا نامش در فهرست بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران ثبت شده، قرار بود در پاییز یا زمستان سال 1396 محقق شود. برای این هدف آسیاتک قراردادی با شرکت کارگزاری آتیه به‌عنوان مشاور پذیرش بسته بود و در آن سال با بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایه، همه اطلاعات در کدال را منتشر و جلسه معارفه برگزار کرد و برای اولین‌بار به‌عنوان پانصد و هجدهمین شرکت بورسی روی تابلوی تالار بورس قرار گرفت، اما به مرحله فروش سهام نرسید.

 نماد این شرکت از روز نهم شهریورماه در ﺑﺨﺶ اطلاعات و ارتباطات، گروه و طبقه خدمات ارزش‌افزوده در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده و آسیاتک برای بار دوم توانست وارد بازار بورس شود. شرکت‌های های‌وب، آتیه‌ داده‌پرداز و مبین‌وان کیش دیگر شرکت‌های گروه اطلاعات و ارتباطات هستند.

آن‌طور که سال گذشته محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک بیان کرده بود، مقدمات عرضه اولیه سهام آسیاتک در بازار بورس قرار بود تا انتهای پاییز 1399 فراهم شود که نشد و یوسفی‌زاده دلیل این تأخیرها را برخورد شرکت آسیاتک با چالش‌هایی در سازمان بورس اعلام کرد.

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در سال 1382، به‌منظور ارائه خدمات نوین در صنعت فناوری اطلاعات، تأسیس و موفق به اخذ مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارائه خدمات خطوط کابلی دیجیتالی مشترکین (DSL) شد.

این شرکت پانصد و نود و سومین شرکت پذیرفته‌شده در ﺑﺨﺶ «اطلاعات و ارتباطات»، گروه و طبقه «خدمات ارزش‌افزوده» با کد صنعت «7310» و نماد «آسیاتک ASIATECH» است که در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.