راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مطرح کرد: نظام بانکی را اصلاح می‌کنیم

رئیس دولت سیزدهم معتقد است موضوع بانک‌ها مسئله‌ای محوری است و به همراهی و اقدام و عمل نیاز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم و پس از پایان نطق نمایندگان موافق و مخالف کلیات کابینه پیشنهادی، پیرامون موضوع بانک‌ها و نظام بانکی به ذکر نکاتی پرداخت.

رئیس جمهور در این جلسه موضوع بانک‌ها را مسئله‌ای محوری برشمرد و با تاکید برلزوم همکاری دولت و مجلس گفت: «با همکاری مجلس محترم و کمیسیون اقتصادی با همراهی تیم اقتصادی و بانک مرکزی به نتیجه‌ای می‌رسیم و به اقدام و عمل می‌رسانیم.»

رئیسی در ادامه افزود: «حتما نظام بانکی را اصلاح می‌کنیم. بانک مرکزی باید از حالت توصیه‌کننده خارج شود و پیگیری جدی در نظارت داشته باشد. این از ضرورت‌هاست که پیگیری می‌کنیم.»

به گفته رئیس جمهور وقتی جدیت در میدان عمل روشن و مشخص شود بانک مرکزی و نظارتش فقط توصیه نیست بلکه توصیه همراه با اقدام و عمل است.

در ادامه رئیسی خطاب به نمایندگان گفت: «شما هم حق دارید بگویید دولت‌های مختلف این بحث را مطرح کرده‌اند. مساله بانک‌ها مسئله بسیار مهم و محوری و دغدغه است و باید این مسئله را حل کنیم.»

رئیس دولت سیزدهم همچنین با بیان اینکه در شاخص‌های اقتصادی تردید و ابهام وجود دارد و این شاخص‌ها نیازمند بازنگری است، ‌ تصریح کرد: «شاخص‌های اقتصادی برای اندازه‌گیری حتما نیازمند یک بازنگری جدی است و این شاخص‌ها بعد از راستی‌آزمایی استفاده می‌شود یعنی شاخص‌های اقتصادی نخست باید اصلاح و راستی‌آزمایی شود و بعد مورد استناد مجلس قرار بگیرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.