راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهاردهمین گزارش بینوست منتشر شد / آلت‌کوین‌ها در مسیر رشد

روند بازار رمزارزها نوسانی است؛ بیت‌کوین؛ محبوب‌ترین ارز دیجیتال، در عین سودآوری بالا با فراز و نشیب‌هایی همراه است که این امر اهمیت سرمایه‌گذاری آگاهانه را دوچندان و از ضرر افراد جلوگیری می‌کند. 

مجموعه مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری بینوست با بررسی شاخص‌های کلان بازار رمزارزها، روندهای اصلی بازار را رصد کرده و با شبیه‌سازی، محتمل‌ترین سناریوهای ممکن، واکنش هوشمند سرمایه‌گذاران کلان را تخمین می‌زند.


سناریوی بینوست ریپورت سیزده به وقوع پیوست


رشد بیشتر آلت کوین‌ها نسبت به بیت‌کوین مهم ترین اتفاق در دو هفته اخیر بود؛ افزایش دامیننس اتریوم و کاهش دامیننس بیت‌کوین دلیل اصلی این رخداد است. در دو هفته اخیر، بیت‌کوین خود را از 30 تا 42 هزار، تا محدوده 38 هزار رساند و سپس به سمت 48 هزار حرکت کرد. دربازه زمانی مذکور، کانال نزولی که سرمایه گذاران مدت‌ها در انتظار شکستنش بودند بالاخره شکست و پولبک زد. بیت‌کوین در حال حاضر از روند نزولی و خنثی خارج‌شده و روند صعودی را در تایم روزانه شروع کرده است.

تایم فریم 4 ساعته نیز نشان می‌دهد که بیت‌کوین روند صعودی خود را حفظ کرده. در حال حاضر اهدافی که بیت‌کوین روبروی خودش مشاهده می‌کند 50 – 53 هزار و درنهایت سقف قبلی آن است.


سناریوهای محتمل


برای رفتار بیت‌کوین دو سناریو می‌توان در نظر گرفت:

در سناریوی اول، انتظار می‌رود بیت‌کوین در کانال صعودی خود در تایم فریم 4 ساعته باقی بماند و با اصلاح‌های کوچک و صعودهای پرقدرت خودش به اهداف مهم یعنی 50 – 53 و سقف قبلی یعنی 60 هزار دلار برسد.

در سناریوی دوم، اصلاح در تایم فریم روزانه و شکست کانال صعودی در تایم فریم 4 ساعته از بیت‌کوین مورد انتظار است، این اصلاح ممکن است تا محدوده‌های حمایتی مهم 45 هزار و 40 – 42 هزار رخ بدهد. درصورتی که‌ این سناریو محقق شود و این سطوح حمایتی بتوانند قیمت را نگه‌دارند، کماکان انتظار ادامه روند صعودی و رسیدن به اهداف قیمتی ذکرشده از بیت‌کوین مورد انتظار است.


دامیننس اتریوم توانست سقف مثلث را بشکند


تصویر زیر نمودار روزانه دامیننس اتریوم است. همان‌طور که در تصویر پیداست، دامیننس اتریوم بعد از چندین هفته حرکت در داخل مثلثی که به رنگ بنفش رسم شده است، بالاخره توانسته سقف مثلث را بشکند و به سمت بالا حرکت کند. در حال حاضردامیننس اتریوم در حال زدن پولبک به سقف مثلث است و طبق پیکان رسم شده ابتدا انتظار داریم دامیننس اتریوم همچنان کمی ریزش تا سقف مثلث داشته باشد و بعدازآن پیش‌بینی می‌شود دامیننس اتریوم تا محدوده 23.44  تا 24.48 بتواند رشد کند.

سرمایه‌گذاران بلندمدت با ادامه استراتژی هولد خود به قله‌های قبلی قیمت چشم دارند و همچنین به هدف 100 هزار دلار خوش‌بین خواهند بود. سرمایه‌گذاران میان‌مدت، با در نظر گرفتن ریسک و مدیریت اصولی سرمایه، از اصلاحات جذاب قیمتی استفاده خواهند کرد. بنابراین خرید مجدد بیت کوین برای این سرمایه‌گذاران در ناحیه‌ قیمتی 40 الی 42 هزار دلار ریسک جذابی خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.