راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی رتبه سوم کیفیت خدمات الکترونیکی را کسب کرد

بر اساس نتایج ارزیابی دوره هفتم پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاه‌ها و پرتال‌های دستگاه‌های اجرایی کشور که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران ارائه‌شده، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی موفق به کسب رتبه سوم از بین ۱۶۶ دستگاه اجرایی در کشور شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پایش و ارزیابی دولت الکترونیکی در ایران به‌طور رسمی از سال ۱۳۹۵ توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات آغازشده و از آن سال، تعداد هفت دوره پایش و ارزیابی دولت الکترونیکی اجراشده است. در این راستا دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران برای هفتمین دوره، خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی مذکور را ارزیابی کرده است.

در این دوره، ۱۶۶ دستگاه اجرایی، بررسی شدند؛ این دستگاه‌ها شامل ۵۹۶۸ خدمت شناسنامه‌دار مشمول ارزیابی بودند که از میان آن‌ها بالغ‌بر ۴۹۹۷ (۸۴% درصد) خدمت شناسنامه‌دار به‌صورت الکترونیکی عرضه می‌شدند.

بنابر اعلام حمیدرضا قربان زاده، معاون توسعه منابع انسانی و امور پشتیبانی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در هفتمین دوره ارزیابی مجموعاً ۳۰ شاخص در قالب چهار اولویت سیاستی ۱. دولت کاربر محور، ۲. دولت شفاف، ۳. دولت یکپارچه و ۴. دولت مشارکتی وجود داشت که درمجموع، این مرکز حائز رتبه سوم شد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با ۲۳ خدمت و ۵۱ زیر خدمت در این دوره مورد ارزیابی قرار گرفت و توانست در اولویت‌های سیاستی دولت یکپارچه (با کسب عنوان سومین دستگاه برتر) و دولت مشارکتی (با کسب عنوان دومین دستگاه برتر)، امتیاز کامل (۱۰۰ درصد) را کسب کند و همچنین در اولویت دولت کاربر محور، حائز امتیاز ۹۵ درصد (به‌عنوان دستگاه برتر) و در اولویت دولت شفاف نیز امتیاز ۷۷ درصد را کسب کرد. بر اساس این امتیازات، مرکز مذکور توانست امتیاز ۹۴ و رتبه سوم را در بین ۱۶۶ دستگاه اجرایی به خود اختصاص دهد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بالاترین رتبه را در بین زیرمجموعه‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت از آن خود کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.