راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۳۵۳هزار شماره‌ به‌ دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شدند

براساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون بیش از ۳۵۳هزار شماره شخصی به دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.

به گزارش ایسنا، برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد.

پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، تبلیغات از طریق خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کند. این سازمان از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع‌ شده به دلیل مزاحمت پیامکی ۳۵۳ هزار و ۵۵ خط شخصی را اعلام کرد؛ در حالی که آمار خطوط قطع‌ شده تا فروردین ماه، به ۳۴۵ هزار و ۷۱۰ رسیده بود.

افراد می‌توانند در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.