راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت آنلاین با کیف پول دیجی‌پی / خرید بسته اینترنت بدون کارمزد

کیف پول دیجی‌پی یکی از بخش‌های سوپر اپلیکیشن دیجی‌پی و یک «برنامه پرداخت موبایلی» است که با شارژ یا افزودن اعتبار به این کیف پول، به‌سادگی می‌توان پرداخت‌های اینترنتی و الکترونیکی را با سرعت و میزان خطای کم‌تر انجام داد.

به گزارش روابط عمومی دیجی‌پی، برای استفاده از این کیف پول، ابتدا باید اپلیکیشن دیجی‌پی را از استورهای معتبر نصب و با ورود به این اپلیکیشن، قسمت «کیف پول دیجی‌پی» را باز کرد. با استفاده از منوی افزودن موجودی،کیف پول از ۱۰هزار تومان تا حداکثر یک‌میلیون تومان در هر روز قابل شارژ است. حالا درست مثل این است که یک‌میلیون تومان در کیف پول سنتی وجود دارد.

پرداخت با کیف پول دیجی‌پی نیازی به اطلاعات بانکی و رمز پویا ندارد. به همین دلیل، هم امنیت بالایی به همراه دارد و هم فعالیت‌های مالی روزمره را در حد کلیک کردن یک کلید، آسان و سریع می‌کند.

کاربرانی که از کیف پول دیجی‌پی در اپلیکیشن دیجی‌کالا استفاده می‌کنند باید ابتدا اقدام به فعالسازی این کیف پول در دیجی‌کالا کنند. نحوه فعالسازی کیف پول دیجی‌پی در این ویدئو آموزش داده‌شده است.


قدم‌به‌قدم با کیف پول دیجی‌پی


بعد از نصب و شارژ کیف پول دیجی‌پی، می‌توان پرداخت‌های اینترنتی و الکترونیکی را به‌راحتی انجام داد، با آن شارژ و بسته اینترنتی خرید و برای دیگران پول واریز کرد. در اپلیکیشن دیجی‌پی برای استفاده پرداخت‌هایی که از کیف پول انجام می‌شود، نیازی نیست اطلاعات کارت‌بانکی وارد شود. بلکه فقط با انتخاب گزینه «کیف پول» از روش‌های پرداخت، در عرض چند ثانیه و با امنیت بالا پرداخت انجام می‌شود.»

نکته جالب‌توجه است که، زمانی که با کارت‌بانکی، بسته اینترنتی خریداری می‌شود، هر بار باید مبلغی به‌عنوان «کارمزد بانک» هم پرداخت شود. اما با استفاده از کیف پول دیجی‌پی برای خرید بسته اینترنتی یا سایر خریدها، دیگر مبلغی با عنوان کارمزد بانکی از حساب افراد کم نمی‌شود.

افراد با پولی که در کیف پول دیجی‌پی دارند و با استفاده از خدمات اپلیکیشن دیجی‌پی، می‌توانند بیمه‌های مختلف، شارژ سیم‌کارت و بسته‌های اینترنتی را به‌آسانی بخرند؛ کرایه تاکسی، عوارض جاده‌ای و هزینه طرح ترافیک را پرداخت کنند. علاوه بر همه این‌ها، از وب‌سایت‌های مختلفی مثل دیجی‌کالا، دیجی‌پی، شبکه اجتماعی پاتوق، مایکت و… هم امکان خرید وجود دارد که البته به‌زودی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی به این فهرست اضافه خواهند شد.

آیا می‌توان از کیف پول به کیف پول دیگران انتقال وجه انجام داد؟

بله، علاوه بر خرید اینترنتی، افراد می‌توانند از کیف پول خودشان به کیف پول دیگران، انتقال وجه انجام دهند. البته در حال حاضر سقف انتقال وجه بین کیف‌های پول دیجی‌پی روزی ۵۰هزار تومان است، اما این سقف انتقال وجه در آينده افزایش پیدا می‌کند. حالا این سؤال پیش می‌آید آیا می‌توان در طول یک روز از یک کیف پول برای چند کیف پول مختلف پول واریز کرد؟ یا می‌توان از یک کیف پول، برای یک کیف پول دیگری چند بار پول واریز کرد؟ انتقال وجه از یک کیف به کیف‌های دیگر، محدودیت تعداد ندارد، اما سقف انتقال وجه در روز فعلاً ۵۰هزار تومان است؛ یعنی در طول یک بیست‌وچهار ساعت، نمی‌توان بیشتر از ۵۰هزار تومان از کیف پول انتقال وجه داد.

آیا می‌توان از کیف پول برای کارت‌بانکی دیگران پولی واریز کرد؟

در حال حاضر امکان واریز وجه از کیف پول دیجی‌پی به کارت‌بانکی دیگران وجود ندارد، اما می‌توان با استفاده از امکان کش اوت (Cash-out) یا «برداشت وجه از کیف پول»، پول را از کیف پول به کارت‌بانکی منتقل کرد.

امنیت کیف پول دیجی‌پی چگونه تأمین می‌شود؟

در یک نگاه کلی می‌توان گفت امنیت پرداخت از طریق کیف پول دیجی‌پی از کارت‌های بانکی بیشتر است! چراکه برای هر بار خرید از این کیف پول، لازم نیست اطلاعات کارت‌بانکی را وارد کرد. خرید با کیف پول دیجی‌پی امنیت زیادی دارد و خطری را متوجه اطلاعات بانکی و مالی افراد نخواهد کرد.

کیف پول دیجی‌پی برخلاف کیف پول‌های سنتی یا حتی کارت‌های بانکی، گم نمی‌شود و فقط در صورت سرقت یا مفقود شدن موبایل است که فردی جز صاحب کیف پول به آن به این کیف پول دسترسی پیدا می‌کند. در این حالت می‌توان بلافاصله پس از مفقود شدن موضوع را به دیجی‌پی اطلاع داد و حساب کاربری را مسدود کرد.

نکته آخر این‌ است که کیف پول دیجی‌پی تاریخ انقضا ندارد؛ یعنی نیازی به تمدید اعتبار آن نیست. مادامی‌که افراد اپلیکیشن دیجی‌پی را روی گوشی خود دارند، کیف پول در اختیارشان است. هر زمان هم اپلیکیشن دیجی‌پی را دوباره نصب کنند، یا حتی گوشی هوشمندشان را عوض کنند، با واردکردن شماره موبایل قبلی خود، بازهم به کیف پول دیجی‌پی دسترسی خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.