راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اطلاعیه توانیر درخصوص خاموش کردن برق مراکز استخراج مجاز رمزارز منتشر شد / مراکز غیرقانونی تا پایان شهریورماه دستگاه‌های خود را روشن نکنند

شرکت توانیر، باتوجه به مفاد قرارداد مجوزهای مراکز استخراج‌کنندگان رمزارز مبتنی بر اولویت‌بندی و توقف برق در زمان‌های ضروری اطلاعیه‌ای را منتشر کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: «مطابق مجوزهای صادره وزارت صنعت معدن و تجارت تاکنون 50 مرکز استخراج رمزارز با قدرت مصرفی 209 مگاوات در 14 استان با صنعت برق قرارداد بسته و در چهارچوب مقررات فعالیت می‌کند.

براساس مفاد قرارداد، در دوران اوج مصرف برق تابستان، اولویت اول صنعت برق، ‌تأمین برق مراکز حیاتی و حساس است، بنابراین تمامی مراکز استخراج قانونی رمزارز از ابتدای خرداد تا شهریورماه (پس از کاهش نیاز مصرف شبکه) مصرف برق خود را متوقف کرده‌اند.»

در ادامه متن این اطلاعیه ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا آمده است: «باتوجه به شرایط بیماری فراگیر کرونا که استمرار تأمین برق برای تمامی بخش‌ها وضعیت حیاتی به خود گرفته است،‌ مجدداً به‌تمامی مصرف‌کنندگان غیرمجاز رمزارز که به‌صورت مخفیانه و با سوءاستفاده از اشتراک برق مردم، این انرژی حیاتی را می‌بلعند، هشدار داده می‌شود به‌سرعت فعالیت‌های خود را متوقف کرده و تا پایان شهریور سال جاری به‌هیچ‌وجه دستگاه‌های خود را روشن نکنند.

مراکز غیرقانونی در طول این مدت می‌توانند نسبت به اخذ مجوز قانونی و بهره‌مندی از مشوق‌های تعرفه‌ای پس از دوران اوج مصرف اقدام کنند. در غیر این صورت مطابق با هماهنگی به‌عمل‌آمده با دستگاه قضائی،‌ ضمن قطع اشتراک برق و توقیف تمامی تجهیزات آن‌ها، خسارات وارده به شبکه برق از آن‌ها اخذ خواهد شد.

گفتنی است عموم مردم اگر مطلع شدند جایی در حال تولید غیرقانونی رمزارز است می‌توانند با اطلاع‌رسانی در سامانه سمات پاداش دریافت کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.