راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قرن جدید، بازی جدید / ویژه‌نامه 1400 مجله اینشورتک بر روی وب‌سایت پلنت قرار گرفت

صنعت بیمه قرن‌هاست که در جهان کار خود را پیش برده و در این سال‌ها مدام تغییر کرده و از نظر شکلی و محتوایی دگرگون شده است. اما شاید بتوان گفت که بیمه به معنای نوین آن از یک آتش‌سوزی شروع شد و تلاش‌هایی که برای جبران خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی‌های بزرگی همچون آتش‌سوزی سال ۱۶۶۶ لندن انجام شد. اما بعدتر، بیمه شعبات بیشتری پیدا کرد و بنا به نیاز روز و اقتضائات بازار در رشته‌ها و حوزه‌هایی وارد شد که جامعه بشری هیچ تصور نمی‌کرد روزی با بیمه گره بخورند. اما شاید مهم‌ترین اتفاقی که در دهه‌های اخیر برای صنعت بیمه افتاده است، مربوط باشد به ترکیب بیمه و فناوری؛ همان که در سال‌های اخیر تحت عنوان «اینشورتک» می‌شناسیم. رویکردی که مجله اینشورتک در ويژه نامه بهار ۱۴۰۰ نگاهی ویژه به آن داشته است.

مجله اینشورتک، رسانه نوآوری شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت)، که تا پیش از این در ۱۶ صفحه در قالب سلسله گزارش‌هایی از روندهای فناوری در دنیا منتشر می‌شد در شماره ویژه‌نامه نوروز ۱۴۰۰ در شکل و شمایلی متفاوت از قبل در ۱۲۸ صفحه رقعی به چاپ رسید. این ویژه‌نامه به‌مناسبت ورود به سال جدید نگاهی کلان به اتفاقات و تحولات صنعت بیمه در یک قرن اخیر داشته است. بررسی وضعیت کلی صنعت بیمه و تحولات آن را در بستر تاریخی و ارزیابی چشم‌اندازهای آینده صنعت بیمه و ترکیب آن با فناوری از موضوعاتی است که در پرونده قرن به انجام رسیده است.

آنچه در ویژه‌نامه قرن مجله اینشورتک متفاوت به نظر می‌رسد حضور پررنگ مدیران عامل شرکت‌های بیمه  و کارشناسان مطرح حوزه بیمه و اقتصاد مالی است. مصاحبه با قاسم نعمتی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، حمیدرضا نورعلیزاده جانشین مدیر عامل در پروژه تحول دیجیتال بیمه سامان و یادداشت‌هایی از بهروز اسدنژاد رییس هیئت‌مدیره بیمه ملت و نیما نوراللهی مدیرعامل بیمه تجارت نو و… از خواندنی‌های تخصصی این شماره از ویژه‌نامه اینشورتک به شمار می‌رود و البته مصاحبه با مت کانولی مدیرعامل مرکز تحقیقات بیمه‌ای سانر انگلستان و یادداشت‌هایی اختصاصی از کارشناسان مطرح جهانی نظیر حسن مرال و استفن اپلبام.

معرفی مهم‌ترین تجربه‌های جهانی در زمینه اینشورتک، گزارش اختصاصی از فضای کسب‌وکار استارت‌آپ‌های مستقر در فضای استیشن‌اف فرانسه، نظرسنجی از ۲۲ کارشناس بیمه با عنوان «بررسی علت کندی نوآوری در صنعت بیمه در ایران» و … از دیگر موضوعاتی است که در ویژه‌نامه قرن مجله اینشورتک مطرح شده است. بیمه دی، بیمه حافظ، بیمه سامان، بیمه زندگی باران، بیمه ملت، ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، هلدینگ سرآمد، پژوهشکده بیمه، فینووا، پادیوم، بیمه رازی و بیمه تجارت نو و … حامیان اصلی سالنامه اینشورتک بوده‌اند.

در همین راستا پلنت در راستای هدف شبکه‌سازی بر پایه نوآوری از تمام بازیگران کلیدی صنعت بیمه دعوت به همکاری می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۴۶۱۱۶۰۵۲ تماس بگیرند یا به نشانی hi@plannet.ir ایمیل ارسال کنند. نسخه الکترونیکی ویژه‌نامه اینشورتک در وب سایت پلنت به آدرس www.plannet.ir/download-center برای دانلود و مطالعه در دسترس عموم علاقه‌مندان به حوزه بیمه و فناوری‌های مرتبط با آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.