راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شمارش معکوس برای توقف صدور قبوض کاغذی گاز

همزمان با اجرای نخستین طرح سيستم كارتي فروش گاز به مشترکان عمده، شمارش معکوس برای توقف صدور قبوض کاغذی گاز به مشترکان آغاز شد. پس از راه‌اندازی نسل جدید کنتورهای هوشمند گاز که در چندین استان به صورت پایلوت انجام شده است، صدور قبوض الکترونیکی و پیامکی و حذف تدریجی قبوض کاغذی گاز از دیگر طرح‌های در دست اجرا است.

به گزارش مهر در مجموع و با اجرای پروژه‌های جدید زمینه خرید و فروش الکترونیکی گاز طبیعی توسط تمامی مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی در کل کشور فراهم می‌شود. اين سيستم قادر خواهد بود، ضمن اخطار به مصرف كننده بابت اتمام شارژ دوره مصرف گاز، در صورت عدم توجه مصرف كننده، نسبت به قطع اتوماتيك جريان گاز اقدام کند. هدف از اجرای سيستم كارتي فروش گاز، مدیریت مصرف و نظام‌مند کردن تقاضا برای مصرف گاز طبیعی به ویژه توسط مشترکان عمده و پرمصرف است.

 در صورتی‌که فروش اعتباری کارت‌های گازی فراگیر و گسترده شود به تدریج صدور قبوض کاغذی و حتی الکترونیکی متوقف خواهد شد. در اکثر کشورهای پیشرفته جهان فروش حامل‌های انرژی به صورت کارتی انجام می شود و مشترکان بسته به نیاز خود می‌توانند حامل‌های مختلف انرژی را به صورت خرده و عمده خریداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.