راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بانک مهر ایران با وزارت بهداشت / اختصاص حدود دو هزار و دویست میلیون ریال تسهیلات به ۲۲ هزار نفر از کادر درمان

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و وزارت بهداشت با حضور علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرتضی، اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امروز برگزار شد.

خرید اقلام پزشکی و اهدای آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی در چارچوب طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کادر درمان مرتبط با بیماری کووید 19 از موضوعاتی این تفاهم‌نامه بود.

پس از اینکه موضوعات تفاهم‌نامه توسط لاری مطرح شد، اکبری در ادامه مراسم گفت: «امروز شاهد تفاهم‌نامه‌ای در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی هستیم. بانک مهر ایران، بانکی تمام قر‌ض‌الحسنه و حوزه فعالیتش اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه است که ۱۳ سال است فعالیت دارد. عملکرد بانک به‌گونه‌ای بوده است که توانسته بحث قابل‌توجهی از آحاد جامعه را به خود جذب کند و در حوزه پرداخت تسهیلات کم‌بهره یا بدون بهره با کارمزد مختصر، عملکرد موفقی داشته است.»

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص فعالیت این بانک طی ۱۳ سال گذشته در ادامه تصریح کرد: «بالغ بر ۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حدود هشت میلیون و پانصد هزار نفر پرداخت شده است. این رقم در هرسال افزایش پیدا کرده به‌طوری که سال گذشته بالغ‌بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند. نسبت معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران زیر ۱ درصد و حتی گاهی به نیم درصد هم رسیده است. با توجه به ماهیت فعالیتمان تمام سعی خود را می‌کنیم تا بتوانیم تعداد بیشتری در حوزه قرض‌الحسنه را پوشش دهیم. اعتماد مردم را توانسته‌ایم به‌خوبی جلب کنیم به‌طوری که هرسال حدود ۷۰ درصد رشد منابع و حدود ۶۵ درصد هم رشد داشته‌ایم.»

او در ادامه تصریح کرد: «با توجه به اینکه اسم بانک قرض‌الحسنه است، اقداماتش هم باید در راستای مسئولیت اجتماعی بیش از سایر بانک‌ها باشد. هیئت‌مدیره بانک از ۴ سال گذشته در حوزه‌های مسئولیت اجتماعی در کنار فعالیت اصلی خود که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است، کمک‌های بسیاری ارزشمندی کرده است.»

اکبری اقداماتی این بانک را در زمان همه‌گیری تشریح کرد و افزود: «با شیوع بیماری کرونا، با توجه به اینکه نظام بانکی در رأس ارائه خدمات است، در بانک مهر ایران آسیب‌های این بیماری را به خوبی لمس کردیم. حدود ۱۲۰۰ نفر از کارمندانمان مبتلا شدند که مواردی هم به فوت منجر شد. سال گذشته در مجمع بانک قرض‌الحسنه مهر سهامداران تصویب کردند که جریمه دیرکرد یا وجه التزام صرف امور عام‌المنفعه شود که بخشی از این مبلغ را صرف تهیه تجهیزات پزشکی مخصوص حوزه بهداشت و درمان کردیم تا در موقعیت همه‌گیری کمکی برای مردم باشد. در اولین اقدام، حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال برای خرید ۱۵ هزار تجهیزات پزشکی اختصاص داده شد. تا جایی که امکانات فراهم باشد این اقدامات را ادامه خواهیم داد.»

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص اعطای تسهیلات به کادر درمان نیز گفت: «حجم زیادی از کادر درمان درگیر این بیماری هستند و ممکن است برای خانواده‌هایشان مشکلات اقتصادی رخ دهد. با تصویب هیئت‌مدیره بانک حدود دو هزار و دویست میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۲ هزار پرستار، بهورز و یا بهیار با معرفی خود وزارت بهداشت اختصاص پیدا خواهد کرد؛ که به‌طور متوسط نفری ۱۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۰ تا ۴ درصد پرداخت خواهد شد. سعی خواهیم کرد پس از اعلام اسامی افراد توسط وزارت بهداشت، تسهیلات در اسرع وقت پرداخت شود. بانک مهر ایران در حوزه الکترونیک نیز بانکی پیشرو است و در این خصوص تلاش خواهد شد تا با کمترین مراجعه وام به مشمولین پرداخت شود.»

در ادامه لاری تأکید کرد: «بانک ۱۵۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان دستیاری پرداخت کرده است و با سرمایه‌گذاری که از منابع صندوق بوده و امسال نیز با توجه افزایشی که منابع صندوق رفاه داشته است، با این رویه انشالله ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۲۰ هزار نفر دانشجوی دستیاری پرداخت خواهد شد.»

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت در دو جبهه تولید واکسن ملی و از طرفی دیگر بحث تحریم‌هایی که در کشور اعمال می‌شود فشار زیادی به همه اقشار وارد شده است. در خیلی از کشورهای دنیا مشاغل تعطیل می‌شوند و از طرفی یکسری حمایت‌ها برایشان وجود دارد؛ اما در کشور ما در این خصوص در شرایطی هستیم که متفاوت با دنیا است.

رئیسی در ادامه گفت: «رویکردی که بانک مهر دارد قابل ستایش است. در این دوران انجام مسئولیت‌های اجتماعی در کنار مسئولیت‌های فردی بسیار مهم است که خوشبختانه خیلی از مردم به خوبی رعایت کردند و به‌صورت داوطلبانه اقداماتی را انجام دادند. با این تفاهم‌نامه که امروز منعقد می‌شود، بانک مهر ایران کار ارزشمندی انجام می‌دهد. بانک مهر ایران حدود هزار دستگاه اکسیژن و مانومتر، ۶۱۸۰ تب‌سنج پالس اکسیمتر و هزار و ۳۵ دستگاه ضدعفونی‌کننده UV به ما اهدا کرده است. امیدوارم هستم این تعاملات و همکاری ادامه داشته باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.