راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت‌ پرداخت‌یار نیکان و پی استار از پنل پرداخت‌یاری «نیک استار» رونمایی کردند

پس از گذشت شش ماه از امضای تفاهم‌­نامه همکاری شرکت پرداخت‌یار نیکان و پی استار با موضوع فعالیت و همکاری در زمینه توسعه نرم‌افزار و ارائه راه‌حل‌های عملیاتی در حوزه فین‌تک، این دو شرکت به عنوان دو فعال با‌سابقه در حوزه پرداخت کشور در اولین روز کاری سال جدید در نشستی مشترک در محل شرکت نیکان از پنل پرداخت‌­یاری نیک‌­استار رونمایی کردند .

به گزارش روابط عمومی شرکت نماد ایده نیکان (نیکان)، در مراسمی که با حضور پوریا یغمایی هم بنیانگذار و معاون توسعه کسب و کار نیکان، مسعود رحیمی هم بنیانگذار و مدیرعامل شرکت نیکان، میثم میرنظامی هم بنیانگذار و معاون فنی ستاره پیشگام نوران (پی استار) و مهیار میرنظامی هم بنیانگذار و مدیرعامل پی استار برگزار شد، این دو مجموعه با بکارگیری تجربه و دانش تخصصی یکدیگر در زمینه مثلث پرداخت (شاپرک، PSP و پرداخت‌یار) و همچنین شرکت‌های ارائه دهنده سرویس (مانند بانکداری باز) فرآیند پیچیده فعلی را برای شرکت‌های فعال در این حوزه تسهیل کرده و نیک ‌­استار را به عنوان یک محصول نو و همگام با آخرین تغییرات رگولاتوری در زمینه فعالیت شرکت­‌های پرداخت­‌یار روانه بازار کردند.

یغمایی درباره این محصول اظهار کرد: «خوشبختانه و یا متأسفانه به علت رشد سریع فین‌تک در ایران، فرایندهای بسترسازی به‌صورت مکتوب کمتر ثبت شده و شرکت‌ها برای ایجاد یک سرویس ساده پرداخت اغلب با این سؤال مواجه‌اند که؛ این سرویس چه مجوزی نیاز دارد؟ کدام  PSP و یا شرکت آن را ارائه می‌دهد؟ چقدر هزینه دارد و در نهایت آیا درآمدی برای شرکت ایجاد خواهد کرد؟ مطرح‌شدن این سؤال‌ها به‌صورت مکرر ایجاب کرد تا نیکان با همکاری پی استار، بیزنس لاین جدیدی به نام NikPay را ایجاد کند تا به‌صورت تخصصی در امور کسب‌وکار و نیز تسهیل و تسریع فرایند فنی در حوزه پرداخت به شرکت‌ها مشاوره و راهکار نشان دهد، که در نتیجه این همکاری اولین محصول نرم­‌افزاری مشترک ما با نام نیک ­‌استار به‌عنوان کامل­ترین پنل پرداخت‌­یاری در اختیار شرکت­‌های پرداخت‌­یار و فعالان حوزه فین‌تک قرار خواهد گرفت.

میثم میرنظامی تصریح کرد: «با دریافت مجوز پرداخت‌یاری شرکت‌­ها قاعدتاً نیازمند یک داشبورد برای مدیریت اتصال به شاپرک و شرکت‌­های PSP هستند. نیک استار می‌­تواند علاوه بر مدیریت و ثبت پذیرندگان، مغایرت‌های مالی تراکنش‌­ها را کنترل و گزارش‌های تکمیلی و پیشرفته نیز برای مدیران ایجاد کند. تاکنون بیش از پنج شرکت پرداخت‌­یار نسخه­‌های اولیه این محصول را استفاده کرده و تراکنش‌های خود را در این سامانه کنترل، رصد و مدیریت می­‌کنند.

او علت اعتماد و استقبال شرکت‌­های پرداخت‌­یار از این محصول را مدیون زحمات شبانه‌روزی توسعه دهندگان تیم خواند و عنوان کرد: «نیک‌­ استار به‌واسطه ماژولار بودن، توانسته به‌سرعت توسعه پیدا کند و همین امر کمک کرده است تا بتوان به‌تناسب نیازمندی و دغدغه‌های شرکت‌های پرداخت‌­یار، سرویس‌ها و خدمات ارائه شده در نیک استار را شخصی‌­سازی کرده و با این کار محصول اختصاصی برحسب نیاز هر شرکت را توسعه داد.»  

رحیمی اظهار داشت: «با توجه به افزایش هزینه شرکت‌ها بخصوص در قسمت منابع انسانی و نیروی متخصص، برون‌سپاری کردن بسیاری از خدمات از لحاظ مالی توجیه‌پذیر است. در سال ۲۰۲۰ و شروع گسترش کرونا حتی شرکت‌های بزرگ نظیر مایکروسافت و گوگل نیز به سمت برون‌سپاری حرکت کردند و این حرکتی است که خواسته و یا ناخواسته شرکت‌های فین‌تک و استارت‌آپ ایرانی نیز برای حفظ بقای خود به سمت آن سوق داده خواهند شد.»

مهیار میرنظامی در نهایت تعامل و ارتباط بین شرکت‌های پرداخت‌یار با یکدیگر و نیز اثربخشی آن‌ها در تثبیت قوانین رگولاتوری را بسیار ثمربخش دانست و افزود: «با تقویت و رشد این محصول و در نتیجه آن تعامل و همکاری‌های بیش‌تر بین شرکت‌های فعال در صنعت پرداخت (پرداخت‌یار)، خدمات جدید با سرعت بیشتر به مشتری نهایی ارائه خواهد شد و در نتیجه شرکت‌های فین‌تک رشد اقتصادی سریع‌تری خواهند داشت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.