راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سبزپوش شدن بورس در اولین روز کاری سال ۱۴۰۰

بازار بورس در اولین روز کاری خود با اینکه در شروع با افت شاخص همراه شد، اما در ادامه با رشد 1834 واحدی روبه‌رو شد و در نهایت به رقم 1 میلیون و ۳۰۹ هزار واحد رسید.

سال ۱۳۹۹ برای بسیاری از سهامداران سال فراموش نشدنی بود. در همین سال بود که شاخص ۵۰۰ هزار واحد به دو میلیون واحد هم رسید. اوایل مردادماه این سال بود که بورس شاخص دو میلیون واحد را رد کرد، اما دیری نپایید که با عرضه صندوق پالایشی و اختلافی که بین وزارت‌های اقتصاد و نفت به وجود آمد، بورس سیر نزولی پیدا کرد و تا مهرماه حدود ۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

پس از آن نیز شاخص کل تحت تأثیر عواملی مانند دو شیفته کردن زمان معاملات، ممنوعیت معاملات الگوریتمی، ممنوعیت سفارش در حجم کم و غیره روند نزولی پیدا کرد و به 1 میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید. اسفندماه ۱۳۹۹ شاخص بورس تقریباً رشد قابل توجهی نسبت به ماه‌های قبل داشت و به شاخص 1 میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید.

امروز، هفتم فروردین‌ماه اولین روز کاری بازار سرمایه در سال جدید بود. بسیاری از تحلیلگران سال جدید را سال به تعادل رسیدن بازار می‌دانند، بازاری که قرار نیست صعود یا نزول شارپی، داشته باشد.

به باور برخی کارشناسان هرچند روند بازار سرمایه، قبل از انتخابات ریاست جمهوری و برای جذاب کردن آن  سیر صعودی خواهد بود، اما خبری از صعود شارپی نیست و بازار این بار بر مدار منطق، به دور از هیجان و آهسته و پیوسته حرکت خواهد کرد.

بازار بورس در اولین روز کاری خود با اینکه در شروع با افت شاخص همراه شد، اما در ادامه با رشد 1834 واحدی روبه‌رو شد و در نهایت به رقم 1 میلیون و ۳۰۹ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از 7 میلیارد و ۳۲۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.  همچنین شاخص کل هم‌وزن با 2 هزار و ۲۲ واحد افزایش به ۴۴۱ هزار و ۸۲۳ واحد رسید.

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۸ واحد افزایش داشت و روی کانال ۱۸ هزار و ۳۸ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و هشت میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.