راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

10 موبایل بانک برتر دنیا

مجله اینترنتی فین‌تک در قالب گزارشی، 10 موبایل بانک برتر را بررسی و نتایج حاصل از آن را منتشر کرده است. مبنای رتبه‌بندی آن سهولت استفاده، داشبورد کاربر‌پسند، طیف و تنوع خدمات قابل ارائه به مشتری و کیفیت ارائه بوده است

لیلا نظری، مدیرمحصول فعال در حوزه پرداخت / شاهد تب جدید فعالیت نئوبانک‌ها و موبایل بانک‌ها در کشور هستیم و در هفته‌های گذشته محصولاتی با کیفیت در این حوزه توسط شرکت‌های بانکی و پرداختی داخلی به بازار عرضه شده است. برای همراهی در موضوع داغ این روزهای جامعه پرداخت، بد نیست نگاهی داشته باشیم به 10 اپلیکیشن برتر خارجی که در این مسیر گام‌های موفقیت آمیزی برداشته‌اند.

همان‌طور که می‌دانیم روز‌به‌روز بر محبوبیت و عمومیت بانکداری مبتنی بر موبایل افزوده می‌شود و بانک‌ها به صورت مستقل و یا با کمک شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک به ارائه سرویس‌های بانکی به مشتریان می‌پردازند. مجله اینترنتی فین‌تک در قالب گزارشی، 10 موبایل بانک برتر را بررسی و نتایج حاصل از آن را منتشر کرده است. مبنای رتبه‌بندی آن سهولت استفاده، داشبورد کاربر‌پسند، طیف و تنوع خدمات قابل ارائه به مشتری و کیفیت ارائه بوده است. در این نوشتار درصدد آن هستم تا این گزارش خلاصه را بررسی کنم و تعیین مسیری برای بررسی نمونه‌های برتر این حوزه در سایر کشورها باشد.

شماره 1: Starling Bank

رابط کاربری آسان برنامه بانکی Starling Bank به مشتریان امکان مدیریت حساب جاری خود را می‌دهد که شامل مدیریت حساب‌ها، مدیریت پس‌انداز، بودجه بندی و موارد دیگر است. هزینه راه‌اندازی صفر است، هیچگونه مدارکی لازم نیست و حساب می تواند در عرض چند دقیقه باز شود. Starling قابلیت اعطای تسهیلات یا وام شخصی را هم داراست که استفاده از آن سریع و آسان است. ویژگی دیگر استارلینگ نقل و انتقالات ایمن و آسان به حساب های بانکی در 38 کشور جهان است.

شماره 2: Monzo

Monzo در دسته Challenger بانک‌ها قرار می‌گیرد چرا که بدون هیچ شعبه فیزیکی فعالیت می‌کند. Monzo یک حساب جاری کامل دارد، همچنین حساب‌های پس‌انداز یکپارچه (که توسط بانک‌های دیگر ارائه می‌شود اما همچنان در برنامه شما مدیریت می ‌شود) ارائه می‌دهد و اخیراً ارائه وام‌های شخصی را شروع کرده است.

Monzo در حال حاضر یکی از ترندهای بانکداری مبتنی بر موبایل در دنیاست دلیل آن هم ایجاد رابط کاربرپسند و ساده است. اما مونزو جنبه هایی مانند پس‌انداز پول و بودجه را نیز به صورت جالب و سرگرم کننده‌ای ارائه کرده است.

شماره 3: Barclays

Barclays ثابت کرده است که برای ارائه خدمات بانکی نیازی به ساختمان‌های آجری ندارد. در این برنامه، خدمات متنوعی از جمله تسهیلات، مدیریت بودجه بندی ارائه می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا هزینه‌های خود را از حساب‌های موجود در بانک‌های دیگر کنترل کنند.کارمزد همانند روال بانک‌های سنتی دریافت می‌شود.

شماره 4: Monese

برنامه بانکی که مخصوص مهاجران سفر به انگلستان ایجاد شده است، Monese تمام خدمات معمول مورد انتظار برای یک برنامه بانکی قابل احترام را با اعطای پاداش ارائه می‌دهد. ویژگی منحصربه‌فرد مونس این است که هر کسی می تواند در هر کجای انگلیس یا قاره اروپا حساب باز کند، خواه آدرس انگلیسی داشته باشد یا نه، یا سابقه اعتبار یا درآمد ثابت داشته باشد یا خیر.

شماره 5: Revolut

Revolut در سال 2015 تاسیس شد و بیش از 350 میلیون معامله با ارزش 40 میلیارد پوند را به پایان رسانده است و دارای یک پایگاه داده با بیش از هشت میلیون مشتری است. افتتاح یک حساب جاری استاندارد رایگان است و حساب Euro IBAN و یک کارت بانکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های توصیه شده برای مسافران است زیرا خدمات عالی برای مسافران و ارسال پول به خارج از کشور ارائه می‌دهد. Revolut همچنین یک سری ویژگی‌های مفید برای صرفه‌جویی و سازماندهی امور مالی ارائه می‌دهد.

شماره 6: Lloyds

اپلیکیشن بانک لویدز تمام خدمات یک بانک سنتی را داراست، از بررسی معاملات کاربر گرفته تا نمایش مکان نزدیکترین شعبه فیزیکی. این اپلیکیشن ویژگی‌های بودجه‌بندی را فراهم نمی‌کند، اما یک رابط ساده که کاربران را قادر می‌سازد تراکنش ها را به سرعت و به راحتی مدیریت کنند فراهم آورده است. در صورت به سرقت رفتن تلفن کاربر، حساب مسدود می‌شود و در صورت بروز اشتباه، شبکه گسترده‌ای از شعب حضوری وجود دارد. همانند Barclays، می‌توانید با جابجایی از ارائه دهنده خدمات بانکی دیگر، حساب جاری باز کنید یا از طریق درگاه آنلاین اقدام کنید. دسترسی کامل به افتتاح حساب جاری و پس‌انداز دارید و به راحتی پرداخت‌های نقدی مستقیم و نقل و انتقالات بانکی را انجام می‌دهید.

شماره 7: Halifax

هالیفاکس اکنون به عنوان یک بخش تجارت بانک اسکاتلند فعالیت می‌کند. در صورت بروز مشکل، هالیفاکس از مزایای سنتی برخورداری از شعبه استفاده می‌کند. این برنامه ظاهری تمیز و مرتب دارد و به شما اجازه می‌دهد تا مستقیماً برای محصولات و خدمات دیگر از جمله درخواست ارسال پول به خارج از کشور و ورود به سیستم با استفاده از شناسه چهره یا لمسی اقدام کنید. ویژگی‌های برتر دیگر، شامل امکان دیدن مکانی که هر معامله در آن انجام شده است بر روی نقشه است. مشتریان می‌توانند مستقیماً از طریق برنامه جزئیات شخصی مانند آدرس خود را تغییر دهند. همچنین کاربران می توانند معاملات معلق را مشاهده کنند.

شماره 8:NatWest

در صورتی که کاربران نتوانند کارت بانکی خود را پیدا کنند، یکی از بهترین ویژگی ها در برنامه NatWest گزینه برداشت وجه است. این برنامه یک کد منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند تا معامله انجام شود. برنامه در سطح مبتدی است با این حال، رابط کاربری تمیز، کاربرپسند و ساده‌ای دارد. گزینه پس انداز موجود در نسخه Android برنامه نیز بسیار مفید است. مشتریان می‌توانند با تنظیم سفارش ثابت یا انتقال از یک حساب جاری به یک حساب پس‌انداز، به مدیریت بودجه خود پایبند باشند.

شماره 9: Cashplus

Cashplus یک تازه وارد در صحنه برنامه بانکداری تلفن همراه است  و MasterCards اعتباری و حساب‌های دیجیتال جاری را به عنوان جایگزینی برای حساب‌های بانکی سنتی در انگلستان ارائه می‌دهد. سرویس Cashplus همچنین با استفاده از شبکه MasterCard یک روش ایمن برای خرید آنلاین و فروشگاه در سطح جهانی ارائه می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند پرداخت بدهی‌های مستقیم و سفارشات ثابت را از طریق اپلیکیشن مدیریت کنند.

شماره 10:Dozens

Dozens یک بانک نیست بلکه یک موسسه فعال در حوزه فین‌تک تحت نظارت FCA است. این مجوز به Dozens امکان ارائه کارت‌های نقدی و حسابهای جاری را می‌دهد. Dozens برنامه‌ای برای پس‌انداز پول و سودآوری همزمان آن است که رویکرد جدیدی از برنامه‌های بانکی است. در حالی که اکثر بانک‌ها در صورت نیاز کاربران به وام، با بهره‌گیری از سود، با اعطای وام درآمد کسب می‌کنند، Dozens تنها در صورتی سود دریافت می‌کند که کاربر در سرمایه‌گذاری مبتنی بر وام دریافتی‌اش موفق شده باشد.

منبع مجله فین‌تک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.