راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازدید مدیرعامل و مدیران ارشد هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات از شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی)

مدیرعامل و مدیران ارشد هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ۱۰ اسفندماه سال ۹۹ از بخش‌های توسعه نرم‌افزار و عملیات فنی، پشتیبانی و برنامه‌ریزی و مدیریت محصول شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی) بازدید کردند. صادق فرامرزی، مدیرعامل، محمدعلی بخشی‌زاده، قائم‌مقام، امیرحسین آقامحمدی، معاونت بانک و پرداخت هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات و سیدجعفر صدری، رئیس اداره انفورماتیک بانک صادرات در این بازدید حضور داشتند.

به گزارش راه پرداخت، طی بازدیدی که از بخش‌های مختلف این مجموعه صورت گرفت، مهدی رحیمی معاون فناوری اطلاعات شرکت، به عملکرد تیم توسعه عملیات پرداخت و ابزارهای مورد استفاده در خصوص نظارت و کنترل زیرساخت و نگهداشت سامانه‌های نرم‌افزاری را نیز معرفی کرد. در ادامه نیز مریم خامسی، معاون برنامه‌ریزی و محصول شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی) به تاریخچه و روش کاری شرکت و همچنین مشتریان و ارائه انواع خدمات پرداخت.

در طول ارائه، رضا فکری مدیرعامل شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی) در پاسخ به سؤال فرامرزی در خصوص مدل کسب‌وکار شرکت گفت: «ما هم عرضه سرویس و هم فروش سرویس را انجام می‌دهیم. به‌طور مثال می‌توان گفت در تعامل با مجموعه ملت هم بخشی از سرویس خود را به فروش رساندیم و هم عرضه کردیم.»

پس از بحث و گفت‌وگو و ارائه نظرات در خصوص موارد اجرایی و فنی طی ارائه‌ای که انجام شد، فکری گفت: «شرکت کی.پی.پی ۲۴ سال در زمینه نرم‌افزار فعالیت داشته است. به هیچ بانکی وابسته نبوده و در انجام کارها کاملاً مستقل است. خوشبختانه از سال ۱۳۷۵ که فعالیت داشتیم مشتریان به ما اعتماد کردند و از سال ۱۳۸۷ که به حوزه بانکی نیز وارد شدیم با تمامی دشواری‌هایی که در زمینه جلب اعتماد مشتریان بانکی وجود دارد، توانستیم اعتمادشان را جلب کنیم و در نظر داریم تا با هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات همکاری داشته باشیم تا طی این همکاری توانمندی‌های خود را ارائه کنیم.»

فرامرزی در ادامه تصریح کرد: «اگر دو قسمت به مجموعه خبره پرداز پارس اضافه شود فعالیت‌هایش تکمیل‌تر می‌شود. یکی بحث social scoring است که بتوان به پلتفرم‌ها اضافه کرد و همینطور قسمت p2p lending را با توجه به مفهوم اصلی آن می‌توان به مجموعه سرویس‌ها اضافه کرد. بحث p2p lending (وام همتا به همتا) در بازار فعلی که بسیار گسترده هم است نیاز به gamification یا social scoring دارد و شرکت‌هایی که در زمینه p2p lending فعالیت می‌کنند این دو بحث را در فعالیت‌های خود ندارند. مشخصاً دانش این موارد در شرکت خبره پرداز پارس نهادینه شده است و قابلیت پیاده‌سازی را دارد.»

صادق فرامرزی، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات

صادق فرامرزی در گفت‌وگو با راه پرداخت در خصوص فعالیت هلدینگ فناوری بانک صادرات نیز گفت: «هلدینگ «صاد» به عنوان بازوی نوآوری، فناوری و شتاب‌دهنده‌ی بانک صادرات، با دوهدف عمده تشکیل شده است. هدف اول مدیریت متمرکز شرکت‌های زیرمجموعه (سرویس‌دهنده خدمات پرداخت، نرم‌افزارهای داخل بانک، نرم‌افزارهای بیرونی، سخت‌افزارها) که شامل شرکت پرداخت الکترونیک سپهر، شرکت هوشمند سپهر، داده پردازی خوارزمی، شرکت مفاخر و شرکت گسترش انفورماتیک است و تصمیم دارد پروژه‌های فناوری را در بین این شرکت‌ها تقسیم و تعریف کند. هدف دوم هلدینگ «صاد» به عنوان بازوی نوآوری بانک صادرات، گسترش مباحث بانکداری دیجیتال و تغییر و تحول دیجیتال است.»

مدیرعامل هلدینگ صاد در پاسخ به اینکه رئوس برنامه‌های هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات چیست در ادامه تصریح کرد: «در خصوص نوآوری در سال 1400 هلدینگ صاد با مجموعه کهکشان صاد تصمیم دارد در این زمینه پروژه‌هایی را به صورت داخلی (In House)، به صورت برون سپاری، یا به صورت سرمایه‌گذاری و همچنین خرید سرویس یا محصول انجام دهد. همچنین مرکز نوآوری «صاد» هم قبل از آغاز سال 1400 رونمایی خواهد شد.»

صادق فرامرزی، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات

فرامرزی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه‌های IT نیز گفت: «با توجه به تعداد 20 میلیون مشتری حقیقی بانک صادرات ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه BTC وجود دارد که تاکنون بانک‌ها از آن غافل مانده‌اند. همچنین ظرفیت‌های نیروی انسانی عظیم در داخل بانک و شرکت‌های زیر مجموعه که می‌تواند هم‌افزایی قابل توجهی را در حوزه‌ بانکداری دیجیتال ایجاد کند، وجود دارد.»

مریم خامسی، معاون برنامه‌ریزی و محصول شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی) در گفت‌وگو با راه پرداخت در خصوص سامانه بوم (برنامه وفاداری مشتریان) شرکت گفت: «بوم پلتفرم منعطفی را در اختیار کسب‌وکارها به منظور توسعه و اجرای برنامه‌های استراتژیک وفاداری مشتریان، با هدف برقراری روابط بلندمدت با مشتری به منظور کسب منافع بلندمدت برای کسب‌وکار، قرار می‌دهد. این محصول بستر تعاملی برای ایجاد حس تمایز و لذت برای مشتریان ایجاد می‌کند و با تمرکز بر تحلیل رفتار مشتری به اصلاح مدل کسب‌وکاری و اخذ تصمیمات مدیریتی کمک می کند.»

او در ادامه افزود: «منطق اساسی بوم فراهم آوردن محیطی پویا و منعطف جهت اعمال انواع طرح‌ها، جشنواره‌ها، قوانین امتیازی با تکیه بر الگوریتم‌های پارامتریک و موتور امتیازی قدرتمند و انجام حجم بالای تراکنشی و محاسباتی در حداقل زمان ممکن است. این محصول تجربه یک دهه فعالیت در حوزه برنامه وفاداری مشتریان در صنعت بانکی و پرداخت مانند بانک سپه، بانک کشاورزی، سایر صنایع و سازمان‌ها مانند شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و هنر است.»

مریم خامسی، معاون برنامه‌ریزی و محصول شرکت خبره پرداز پارس
مریم خامسی، معاون برنامه‌ریزی و محصول شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی)

به گفته معاون برنامه‌ریزی و محصول شرکت خبره پرداز پارس موفقیت بوم و محصولات وفاداری مشتری متکی بر دو عنصر ابزار یا پلتفرم منعطف و مدل کسب‌وکاری متمایز و برانگیزنده و جذاب است. قطعاً کسب‌وکاری که هر دو عنصر را در اختیار داشته باشد در مسیر وفادارسازی و مشعوف‌سازی مشتریان خود برنده است. در نقشه راه و جریان ارزش افزایی بوم، مشتریان فعلی و بالقوه شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی) شاهد افزونه‌ها و امکانات شگفت‌انگیزی در آینده نزدیک خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.