راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت هدیه دیجیتال بانک پارسیان چگونه کار می‌کند؟

به گفته رئیس اداره توسعه فناوری‌های نوین مالی بانک پارسیان امکان دریافت کارت هدیه دیجیتال هم در پیام‌رسان آیگپ و هم در اپلیکیشن تاپ فراهم است.

قبلاً برای تهیه کارت‌های هدیه یا باید به یکی از شعب بانک موردنظر مراجعه می‌کردید یا از طریق دستگاه‌های صدور کارت هدیه، کارت مدنظرتان را انتخاب و برای خودتان صادر می‌کردید؛ اما امکان صدور کارت هدیه دیجیتال، فرایندها را ساده‌تر از قبل کرد. یکی از بانک‌هایی که اقدام به صدور کارت هدیه دیجیتال در کشور کرده بانک پارسیان است که برای اولین بار کارت هدیه دیجیتال را توسط شبکه اجتماعی تمام خدمات پیام‌رسان آیگپ در دسترس عموم قرار داده است. این کار با هدف حفظ محیط‌زیست، صرفه‌جویی در منابع و همین‌طور مراجعه کمتر به بانک‌ها انجام‌شده است.

بانک پارسیان کارت هدیه دیجیتال را با تمام مشخصات یک کارت هدیه شامل شماره کارت ۱۲ رقمی و رمز اینترنتی در آیگپ بر بستر استیکرهای متنوع که به‌صورت اختصاصی برای مناسبت‌های مختلف در نظر گرفته‌شده، طراحی و در دسترس عموم مردم قرار داده است. کارت هدیه دیجیتال درصورتی‌که توسط شخص دریافت‌کننده فعال نشود با حفظ امنیت قابل انتقال به دیگران است. همچنین این سرویس با توجه به اتصال به سیستم شاهکار و دریافت تاییدات احراز هویت بانکی از امنیت بالایی برخوردار است. متقاضیان دریافت کارت هدیه می‌توانند آن را از طریق سایت آیگپ یا با این لینک تهیه کنند.

 به همین منظور با حسن شایسته مجد، رئیس اداره توسعه فناوری‌های نوین مالی بانک پارسیان گفت‌وگو کردیم تا علاوه بر آشنایی بیشتر با ویژگی‌های کارت هدیه دیجیتال بانک پارسیان، نحوه ارائه محصول به مشتریان را هم به شما توضیح دهیم.


ویژگی‌های خاص و عام کارت هدیه دیجیتال


علاوه بر عدم تولید کارت هدیه فیزیکی، عدم پرداخت کارمزد جهت صدور کارت، عدم نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها، امکان انتخاب طرح‌های اختصاصی و مناسبتی و صرفه‌جویی در زمان، شایسته مجد، دیگر قابلیت‌های کارت را این‌طور برشمرد: «امکان خرید و ارسال کارت هدیه در هر ساعت از شبانه‌روز حتی ایام تعطیل، قابلیت ارسال کارت هدیه در محیط پیام‌رسان با حفظ محرمانگی رمز و شماره کارت، امکان خرید اینترنتی در تمامی فروشگاه‌ها و درگاه‌های اینترنتی در هر زمان و مکان، کاربردی شدن استیکرها در فضای مجازی و امکان ارسال کارت هدیه از شخصی به شخص دیگر به‌صورت نامحدود ازجمله ویژگی‌های این کارت‌ها است.»


فرایند ارائه محصول


به گفته رئیس اداره توسعه فناوری‌های نوین مالی بانک پارسیان امکان دریافت کارت هدیه دیجیتال هم در پیام‌رسان آیگپ و هم در اپلیکیشن تاپ فراهم است. مراحل دریافت کارت هدیه دیجیتال در پیام‌رسان آیگپ به سه طریق و به شرح زیر است:

  • محیط چت با یک کاربر و انتخاب خدمات مالی در انتهای صفحه (با نماد یک کارت‌بانکی مورب) و انتخاب «خرید کارت هدیه دیجیتال»
  • انتخاب تایل اختصاصی در آیلند با عنوان «کارت هدیه دیجیتال»
  • انتخاب تایل «پارسیان من» در آیلند و سپس انتخاب تایل «کارت هدیه دیجیتال»

بعد از وارد کردن کد ملی، کارت خریداری‌شده شما در بخش «قابل‌استفاده» در دسترس است. اگر در این بخش کلیک کنید گزینه فعال‌سازی یا ارسال به‌عنوان پیام، نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه فعال‌سازی، اطلاعات کارت در اختیار شما قرار می‌گیرد. هم‌چین می‌توانید در کارت‌های هدیه دیجیتال فعال‌شده موجود در ابتدای صفحه، اطلاعات کارت را مشاهده کنید.

در برنامه کاربردی تاپ مراحل خرید از یک طریق مقدور بوده و به این صورت است:

  • انتخاب گزینه «کارت هدیه» در صفحه اصلی برنامه تاپ
  • انتخاب گزینه «خرید کارت هدیه دیجیتال»
  • مطالعه قوانین و انتخاب گزینه «قبول مقررات و ادامه»
  • انتخاب طرح و مبلغ کارت موردنظر
  • ورود کد ملی شما و شماره تلفن همراه گیرنده هدیه

نکته قابل‌توجه در این مرحله این است که به گفته شایسته مجد، کد ملی که در مرحله بالا دریافت می‌شود باید با شماره تلفن همراه اعلامی در هنگام نصب اپلیکیشن تاپ باشد. به گفته شایسته مجد، بحث انطباق کد ملی و شماره موبایل در راستای عمل به قوانین مبارزه با پول‌شویی و مشخص بودن خریدار کارت هدیه و دریافت کننده کارت هدیه است.

پس از ورود اطلاعات، یک آدرس اینترنتی منحصربه‌فرد برای گیرنده کارت هدیه پیامک می‌شود و گیرنده کارت هدیه از طریق آدرس دریافتی می‌تواند کارت را فعال و اطلاعات موردنیاز برای پرداخت را از طریق پیامک دریافت کند.

شایسته مجد با اشاره به فناورانه بودن این محصول، افراد بین ۲۲ تا ۴۰ سال که به‌عنوان پیشرو در حوزه تکنولوژی محسوب می‌شوند را مخاطبان اصلی این محصول می‌داند و در ادامه درباره تفاوت میان این کارت‌ها با کارت‌های هدیه فیزیکی می‌گوید: «کارت هدیه دیجیتال قابلیت نقدشوندگی ندارد. همچنین خرید از درگاه‌های غیرحضوری در این محصول با سهولت بیشتری انجام می‌شود. در حقیقیت امکاناتی جهت ذخیره‌سازی پارامترهای خرید غیرحضوری مانند شماره کارت، تاریخ انقضا، CVV2 و رمز عبور در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که در خرید غیرحضوری باکارت هدیه فیزیکی این امکانات وجود ندارد.»


استفاده و انتقال کارت هدیه دیجیتال


اپلیکیشن‌های آیگپ و تاپ تنها صادرکننده این کارت‌ها هستند و افراد می‌توانند از این کارت‌ها برای هر نوع خرید اینترنتی، از هر درگاه اینترنتی و در هر ساعت شبانه‌روز استفاده کنند. شایسته مجد در ادامه درباره فرایند انتقال کارت هدیه توضیح داد: «با عنایت به اینکه روند انتقال کارت هدیه در قالب ارسال و استیکر در پیام‌رسان آیگپ امکان‌پذیر است و این پیام‌رسان با دامنه کاربران فراوان در دسترس عموم قرار دارد، استفاده از آن به‌صورت عنوان شده دشوار نیست، ولی به جهت رعایت مقررات قانون‌گذار، با عنایت به الزام شناسایی خریدار کارت هدیه و دریافت‌کننده آن، استفاده از یک برنامه کاربردی جهت صدور و انتقال کارت هدیه ضروری است. به جهت گسترده کردن دامنه انتخاب برای کاربران، دو برنامه کاربردی آیگپ و تاپ برای ارائه این محصول در نظر گرفته شده است که نحوه ارائه کارت در این دو برنامه با یکدیگر متفاوت است و در راهکار مجزایی بدون ارتباط با یکدیگر صورت می‌پذیرد.»

1 دیدگاه
  1. زهرا می‌گوید

    شهرک امام سمت عبد خیات قریب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.