راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ورود وزارت کشور به تامین امنیت و پاسخگویی شرکت‌های تاکسی اینترنتی / لزوم وصل سامانه شرکت‌ها به پلیس

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، از مداخله این وزارت و برگزاری جلسه‌ای با شرکت‌های تاکسی اینترنتی در جهت نظارت برای تأمین امنیت و پاسخگویی این شرکت‌ها در حوزه امنیتی تا پیش از پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، ذوالفقاری در نشست خبری امروز، در خصوص امنیت تاکسی‌های اینترنتی و نظارت بر آن‌ها گفت: «اگر امروز را با گذشته در حوزه مسافرکش‌های شخصی تطبیق دهیم مشاهده می‌کنیم که در گذشته از نظر امنیتی مشکلات بسیاری وجود داشت. اما با ورود تاکسی‌های اینترنتی و ساماندهی افرادی که به‌عنوان مسافرکش‌های شخصی فعالیت می‌کنند، وضعیت بسیار بهتری رقم خورده است و امروز بسیاری از اتفاقات گذشته جلویش گرفته شده است.»

او افزود: «بنده هم کلیپی که ظرف روزهای گذشته در فضای مجازی در خصوص سرقت بار و همچنین پلاک سرقتی خودروی یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی منتشر و اعلام شده کسی پاسخگو نیست، دیده‌ام. در همین راستا موضوع را به واحد رصد خود اعلام کردیم تا جلسه ویژه‌ای در حوزه بررسی اعتبارسنجی افرادی که می‌خواهند در این شرکت‌ها فعالیت کنند برگزار شود. بی‌تردید با گسترش بی‌رویه این حوزه مخالف هستیم و باید سامانه این شرکت‌ها به پلیس برای تشخیص اصالت خودرو و صلاحیت فردی متصل شود تا این موارد به‌صورت دقیق بررسی شود. همچنین مسئولیت مدیرعامل و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کند باید مشخص و ما در این حوزه تصمیم‌گیری خواهیم کرد و تصمیم نهایی تا پیش از پایان سال انجام خواهد شد.»

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.