راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه صادرات هم به سوی بانکداری شرکتی می‌رود

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در همایش سراسری مدیران این بانک که روز چهارشنبه برگزار شد، با تاکید بر ضرورت بکارگیری رویه‌های غیرکلاسیک در بانکداری، تنوع بخشی به خدمات و بکارگیری رویکرد بانکداری شرکتی را ضروری دانست.

بهمن وکیلی با اشاره به خلق حماسه سیاسی 24 خرداد ملت ایران آن را نشانه مهر و محبت مردم به نظام جمهوری اسلامی و کشور دانست و افزود: این حضور میلیونی و پرشور در صحنه انتخابات در هیچ کشوری رخ نمی‌دهد و همین هم می‌تواند ما را در راه رسیدن به اهدافمان یاری کند. وی با یادآوری پیروزی غرورآفرین تیم ملی فوتبال کشور در برابر کره جنوبی در آن کشور یادآور شد که این بازی به حق دل ملت ایران را شاد کرد.

.

تنوع بخشی به عقود اسلامی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ادامه سخنان خود با اعلام دستور کار همایش سراسری مدیران بانک مبنی بر تشریح برنامه عملیاتی این بانک در سال جاری افزود: افزایش میزان اختیارات روسای شعب بانک توسعه صادرات در شرایط فعلی کشور با این هدف صورت گرفته است که از به کار گرفتن رویکردهای کلاسیک بانکی در این شرایط فاصله دارد و فعالیت‌های شعب متناسب با وضع جدید به سمت بانکداری شرکتی و تنوع بخشی به عقود اسلامی پیش می‌رود.

.

در بانکداری توسعه‌ای سودآوری هدف نیست

وکیلی با برشمردن تفاوتهای میان بانکداری توسعه‌ای با بانکداری تجاری و حتی بانکداری تخصصی گفت: در بانکداری توسعه‌ای سودآوری هدف و اولویت نیست. تامین مالی صادراتی هدف و اولویتی است که برای ما در نظر گرفته شده است و در وضع فعلی با توجه به مشکلات موجود در نقل و انتقالات ارزی بانکی و اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه با اتخاذ رویکردهای غیرکلاسیک راه دیگر رسیدن به اهداف تعیین شده برای بانک دانست.

.

ارایه خدمات بانکی به صادرکنندگان

وی یادآور شد: روسای شعب و کارکنان شعب بانک توسعه صادرات در سراسر کشور باید از تعریف یک فعالیت واحد برای خود پرهیز و فعالیت‌های کارکنان شعب تنوع بیشتری پیدا کند، زیرا با توجه به محدویت فعلی در منابع بخشی از منابع صادرکنندگان می‌تواند در تجهیز منابع مالی مفید واقع شود و امکان ارایه تمام خدمات بانکی به صادرکنندگان به وجود بیاید.

.

فعالیت اگزیم بانک‌ها شعبه محور نیست

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ضمن اشاره به فعالیت‌های اگزیم بانک‌ها ( بانک‌های صادرات و واردات) گفت: این بانک‌ها تامین مالی صادرات و وارداتی را که به تولید و صادرات منجر می‌شود به طور همزمان پوشش می‌دهد بنابراین شعب این بانک هم می‌تواند به فعالیت‌ها خود تنوع ببخشد. آقای وکیلی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید مجدد بر اینکه اگزیم بانک‌های جهان شعبه محور نیست، افزود: خدمات مورد نیاز صادرکنندگان و مشتریان باید در هر مکان و در هر زمان در اختیار آنها قرار گیرد و برای این امر با سیستم بانکداری متمرکز با سرعت هرچه بیشتری خدمات تخصصی مورد نیاز مشتریان بانک را برای آنها فراهم کند. توسعه هرچه بیشتر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و همکاری شعب بانک برای فراهم کردن و به روز رسانی اطلاعات مورد نیاز این سیستم‌ها اهمیت زیادی دارد.

.

رابطه مستقیم آموزش و بهره‌وری

وی در این جلسه که رئیس موسسه عالی بانکداری ایران حضور داشت، گفت: آموزش با بهره‌وری کارکنان بانک، رابطه‌ای مستقیم دارد. آموزش کارکنان برای استفاده از روش های عملیاتی و کاربردی بانکداری به ویژه بانکداری شرکتی از اولویت‌های بانک توسعه صادرات است. وی در انتها خواهان همکاری میان مرکز پژوهش و آموزش بانک و موسسه عالی بانکداری ایران شد.

منبع: روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.