راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جی‌پی مورگان هشدار می‌دهد: بیت‌کوین ممکن است هرگز فراتر از 40.000 دلار نرود

در ابتدای سال 2020، بیت‌کوین به طور میانگین 7.300 دلار بود اما سال را با قیمتی بیش از 29.000 دلار به پایان رساند. این به معنای رشد تقریبی 400 درصدی بیت‌کوین در عرض 12 ماه گذشته است

شرکت مالی جی‌پی مورگان چیس معتقد است که جریان منابع نهادی به بیت‌کوین برای تقویت ارزش این رمزارز بسیار ضعیف است.

افزایش چشمگیر قیمت بیت‌کوین در ماه دسامبر و اوایل ژانویه موجب شد که بسیاری از سرمایه‌گذاران به این رمزارز امیدوار شوند. بااین‌حال، تحلیلگران جی‌پی مورگان چیس در خصوص اینکه این ارز دیجیتال بتواند مجدداً بالای 40.000 دلار معامله شود، تردید دارند.

در هفتم ژانویه، بیت‌کوین مقاومت 40.000 دلار را شکست و در روزهای بعد قیمت آن به 42.000 دلار هم رسید. در این زمینه، کارشناسان جی‌پی مورگان چیس پیش‌بینی کردند که این رمزارز می‌تواند به قیمت هر واحد 146.000 دلار برسد و با طلا رقابت کند.

البته، جهان رمزارزها به‌مانند یک ترن هوایی است. تنها چند روز پس ‌از این پیش‌بینی بیت‌کوین به زیر 30.000 دلار رسید. از آن زمان به بعد، این ارز دیجیتال بین 31.000 دلار و 35.000 دلار در نوسان بوده است و بالاترین قیمت ثبت شده آن حدود 39.000 دلار بوده است.


چرا بیت‌کوین احیا نشده است؟


تیم استراتژیست جی‌پی مورگان در مواجهه با این سناریو، انتظارات خود را از بیت‌کوین بسیار کاهش داد. طبق برآوردهای جدید، تقاضای ضعیف و احتمال برداشت سود (سیو سود) توسط سرمایه‌گذاران، از بازگشت بیت‌کوین به قیمت‌های اوایل ماه ژانویه جلوگیری می‌کند.

تحلیلگران در گزارشی به نقل از بلومبرگ، بیان داشتند که جریان منابع نهادی به صندوق  بیت‌کوین گری‌اسکیل (Grayscale Bitcoin Trust)، (صندوقی که امکان سرمایه‌گذاری در رمزارزها را فراهم می‌کند) «آن‌قدر قوی نیست که بیت‌کوین را به بالای 40.000 دلار برساند.»

این گزارش به نقل از جی‌پی مورگان هشدار داده است که «تراز ریسک کوتاه‌مدت همچنان پایین است.» طبق شاخص‌های موسسه گلاسنود (Glassnode) که توسط Criptonoticias ارائه شده است، بیت‌کوین با بیشترین خروج نقدینگی طی چند سال اخیر مواجه است. این موضوع تا حدی به این دلیل روی داده است که وجوه از صرافی‌ها برداشت می‌شود و رمزارزها به طور مداوم به سمت هودلرها (افرادی که بیت‌کوین را برای مدت زمان طولانی نگه می‌دارند) هدایت می‌شوند. این سایت تحلیلی اضافه می‌کند که طی ۳۰ روز گذشته تقریباً 270 هزار بیت کوین به نهادهایی انتقال یافته است که به نظر می‌رسد هودلر باشند.

بلاک‌راک (BlackRock)، شرکت سرمایه‌گذاری با بیشترین دارایی تحت مدیریت در جهان، مشتقات بیت‌کوین را در محصولات مالی خود اضافه خواهد کرد. این شرکت مدارک به‌روزرسانی شده‌ خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارسال کرد تا ویژگی‌های تسویه نقدی بیت‌کوین را به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری به دو صندوق خود اضافه کند.

در ابتدای سال 2020، بیت‌کوین به طور میانگین 7.300 دلار بود اما سال را با قیمتی بیش از 29.000 دلار به پایان رساند. این به معنای رشد تقریبی 400 درصدی بیت‌کوین در عرض 12 ماه گذشته است. در اوایل دسامبر سال گذشته، این رمزارز حدود 19.000 دلار ارزش داشت و قیمت آن در عرض یک ماه 53 درصد افزایش پیدا کرد. سپس، در روزهای ابتدایی سال 2021، بیت‌کوین تا 42.000 دلار پرواز کرد و سپس 20 درصد از ارزش خود را از دست داد.

منبع entrepreneur
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.