مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از مهلت یکماهه بانکها به دارندگان حسابهای فاقد کد شهاب اتباع افغانستانی خبر داد.
به گزارش ایسنا، مهدی محمودی در خصوص مسدود شدن کارتهای بانکی اتباع افغانستانی تصریح کرد: «در چند روز گذشته کارتهای بانکی شماری از صاحبان حساب فاقد کد شهاب (شناسه هویت الکترونیکی) بهموجب بخشنامه بانک مرکزی در اجرای قوانین و مقررات غیرفعال شد که بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هدف از این اقدام، اجرای قوانین ناظر به شفافیت در تراکنشهای بانکی است که مستلزم صحت اطلاعات هویتی صاحبان حساب است؛ قاعدهای که برای کلیه صاحبان حسابهای بانکی اعم از اتباع خارجی و ایرانی جهت جلوگیری از پولشویی رعایت میشود.»
محمودی در همین راستا اضافه کرد: «پس از اطلاع از این موضوع و هماهنگیهای بین دستگاهی بهعملآمده کلیه اتباع افغانستانی دارندگان حسابهای بانکی فاقد کد شهاب برای آخرین بار به مدت یکماه فرصت دارند نسبت به تکمیل یا تصحیح اطلاعات حساب خود و اخذ کد شهاب در کلیه بانکهای حساب خود اقدام کنند.»