راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نخستین روز الکام استارز از محل موزه پست و ارتباطات برگزار شد / نوآوری، حیات‌بخش استارت‌آپ‌ها

شیدا ملکی- خبرنگار/ رویداد آنلاین الکام‌استارز، دوشنبه 29 دی‌ماه نخستین روز خود را با برگزاری الکام‌پیچ به‌عنوان یکی از بخش‌های جانبی خود آغاز کرد. الکام‌پیچ در موزه پست و ارتباطات به شکل نیمه‌حضوری طی چهار روز متوالی میزبان استارت‌آپ‌هایی است که به این بخش ورود کرده‌اند و درباره کسب‌وکار و ایده استارت‌آپی خود توضیحاتی ارائه می‌دهند. این بخش با ایجاد بستر برای حضور استارت‌آپ‌ها موقعیتی را فراهم کرده تا حتی ایده‌‌های خام، شکل اجرایی‌تری به خود بگیرند و در تعامل با داورهای الکام‌پیچ ضعف و قدرت خود را شناسایی کنند. نتایج نهایی بخش داوری نیز ۴ بهمن‌ماه به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

به گزارش راه پرداخت، بخش صبحگاهی الکام‌پیچ در روز نخست با حضور ۶ تیم شرکت‌کننده در حوزه‌های گردشگری، خدمات سرگرمی، آموزش، مراقبت و درمان‌های پزشکی و خدمات مربوط به دفع آفات و کشاورزی برگزار شد. ۶ تیم بخش صبح این رویداد همگی به شکل حضوری در موزه پست و ارتباطات حاضر شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌های سلامت به ارائه محصول خود پرداختند. برگزاری نیمه‌حضوری این رویداد، شرایطی فراهم کرد تا تعدادی از داوران به شکل آنلاین رویداد را دنبال کنند و مخاطبان نیز امکان دسترسی آنلاین به این رویداد را داشته باشند.


داوران الکام‌پیچ و حامیان نوآوری


ایرانسل، به‌عنوان حامی اصلی در ششمین دوره الکام‌استارز، حضور دارد. از همین رو بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل با ارسال پیامی برای این رویداد، از تیم‌های استارتاپی دعوت کرد تا با ایرانسل همکاری مشترکی را آغاز کنند: «باتوجه‌به فضایی که در الکام‌پیچ فراهم شده است، تیم‌های استارتاپی این فرصت را دارند تا با معرفی کسب‌و‌کار خود برای پنل داوری، از نظرات و تجربیات اعضای ایرانسل بهره‌مند شوند و در صورت مرتبط بودن زمینۀ فعالیت، با ایرانسل همکاری مشترکی را آغاز کنند.»

رسول قربانی (سردبیر پایگاه خبری راه‌پرداخت)، نیما نورمحمدی (بنیان‌گذار پونیشا)، جلال سمیعی (استراتژیست رسانه و محتوا)، تبسم لطیفی (بنیان‌گذار مامان‌پز)، به‌عنوان داوران آنلاین در بخش صبحگاهی الکام‌پیچ حاضر شدند. همچنین کتایون سپهری (مدیر شتاب‌دهنده منش)، هادی فرنود (بنیان‌گذار کاموا) و امیر چگینی (نماینده ایرانسل لبز) داوران حاضر در موزه پست و ارتباطات به داوری محصولات و ایده‌های ارائه شده در بخش صبحگاهی رویداد الکام‌پیچ پرداختند.


آموزش تا سلامتی با ایده استارت‌آپ‌های نوپا


توربیت، با حضور نماینده خود مهدی توابی نخستین گروهی بود که درباره محصول خود پیرامون خدمات گردشگری توضیحاتی ارائه داد. چمدون نیز، به‌عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی، در بستر چندرسانه‌ای محصول خود را به کاربران ارائه می‌دهد. محمدرضا ریاحی در ارائه این محصول مدعی دسته‌بندی و دسترسی مناسب محصولات برای کودک و نوجوان شد. همچنین زنجیر به‌عنوان سومین گروه حاضر در الکام‌پیچ پلتفرمی برای ارتباط بین کارفرما و فریلنسر ارائه داد.

حل‌یاب به‌عنوان یک پلتفرم آموزشی توجه داوران را به دلیل فعال بودن اپلیکیشن و سایت جلب کرد. حل‌یاب به‌عنوان پلتفرمی آنلاین مدعی پاسخگویی آنی به پرسش‌های درسی دانش‌آموزان و دانشجویان شد. آسانیسم هم تحت عنوان یک سامانه هوشمند خدمات پزشکی و پرستاری در الکام‌پیچ شرکت کرد تا با ارائه محصول خود راهکاری برای ارتباط نزدیک و بی‌واسطه بین ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی و همچنین مطالبه‌گران چنین خدماتی ارائه دهد. فروگانیک به‌عنوان آخرین گروه بخش صبحگاهی محصولی تخصصی در حوزه کشاورزی ارائه داد. به گفته علی رمضانی، نماینده فروگانیک، این محصول در تلاش است نیاز حوزه کشاورزی پیرامون دفع آفات را پاسخ دهد.


الکلام پیچ، یک رویداد انگیزشی


آرش برهمند، دبیر الکلام‌استارز در پایان‌بخش صبحگاهی با تأکید بر اینکه این رویداد بیشتر رویدادی انگیزشی است گفت: «ارائه جدی‌تر، فیلتر شده و تخصصی استارت‌آپ‌ها در غالب اتاق شتاب برگزار می‌شود. از همین رو همه تلاش برگزارکنندگان الکام‌پیچ ایجاد شرایطی است که استارتاپ‌ها با حضور در مقابل داوران امکان ارزیابی و ارائه محصول خود را داشته باشند. در حقیقت تلاش کرده‌ایم شرکت‌کنندگان این بخش را وارد یک بازی تدارکاتی برای حضور در مراحل بعدی کنیم. همچنین نتیجه نهایی داوری این رویداد روز ۴ بهمن اعلام خواهد شد.»

از سویی دیگر محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در بخش عصرگاهی این رویداد با اشاره به شش سال سابقه الکام و الکام‌استارز گفت: «امسال به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و مشکلاتی که در پی این بیماری تجربه کردیم، این رویداد به شکل آنلاین و نیمه‌حضوری برگزار شد. برگزاری آنلاین الکام‌استارز به‌منظور رعایت موازین بهداشتی و سلامتی بود. در نهایت اما الکام‌پیچ را به شکل نیمه‌حضوری برگزار کردیم تا شور و هیجان این بخش را تاحدامکان حفظ کنیم.»

اثنی‌عشری از برگزاری پرشورتر الکام‌استارز بعد از بهبود شرایط کرونا در سال آینده خبر داد و افزود: «این رویداد هرسال با گسترش بیشتری پیش رفته است. تلاش ما بر این است تا با انگیزه روزافزون مراحل بعدی را پیش ببریم و موقعیتی برای حضور حداکثری جوانان فراهم کنیم.»


بخش عصرگاهی الکام پیچ و تمرکز بر ایده‌ها


رادمان ربیعی (مدیر سرمایه فیروزه)، پانته‌آ دیداری (مدیرعامل داستان من)، حمیدرضا جعفری (کارشناس مارکتینگ)، به شکل آنلاین در بخش داوری عصر الکام‌پیچ حاضر شدند و میلاد قاسم‌زاده (توسعه فناپ)، عاطفه موفقی (نماینده پادیوم)، مهدی ملکی فر (نماینده پادیوم) گروه داوران بخش عصر روز نخست الکام‌پیچ را تشکیل دادند تا به داوری پنج گروه شرکت‌کننده در بخش دوم بپردازند. شیما فراز مهر، نماینده یوآیدی محصولی در حوزه احراز هویت را ارائه داد که پیش‌ازاین نیز حدود ۳ سال در حوزه احراز هویت مشغول به کار بوده است. محمدامین کریمان نماینده گروه دوم، سامانه پرداخت به‌ازای گزارش آسیب‌پذیری را برای داوران شرح داد. همچنین محمدامین جواهری، پلتفرم مکان محور در حوزه IT و امین نبیل نماینده گروه کارفیت درباره محصول ارائه شده از طرف گروه خود را توضیح داد. در پایان نیز مصطفی امیرقاسمی از گروه ویدابیا به شکل آنلاین در این برنامه حاضر شد و محصولی برای تسهیل ترجمه و صداگذاری ویدئو به شکل آنلاین را ارائه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.